sussisviktblogg

Alla inlägg den 24 januari 2016

Av Sussie - 24 januari 2016 20:15

...min EGEN stund...väldigt viktig tid för mig såhär på kvällen...
Jag är igång hela dagarna och tycker den här stunden på kvällen är så skön...inte ofta jag får till den men ikväll har jag fått det! :D

Helgen har varit väldigt seg...jag har haft ont i huvet och varit OVANLIGT trött! Jag är ofta trött men i helgen har jag varit helt SLUT! Jag har somnat flera gånger när jag fått chansen, dvs när Evelina sover...jag har varit ensam med mina två småttingar i helgen...de stora barnen har varit hos deras mamma och gubben har jobbat så jag har fått spendera vår "barnlediga" helg ensam med småttingarna...
Jag har inte hunnit med speciellt mycket i hemmet i helgen. Men det är just för att jag varit så himla trött!

I fredags kom gubben in med våra två gemensamma barn och mötte mig i Tornby så gick vi på restaurang (Kina thai) och åt och sen handlade vi hem lite saker som jag saknade hemma, och på lördagen innan gubben åkte till jobbet hann vi ta en promenad med hundarna ner till Cloetta och köpte lite lördagsgodis.
Det är det enda vi gjort tillsammans denna helg :( så det är lite tråkigt när han jobbar när vi är "barnlediga".


Idag har jag bara sovit känns det som...Evelina vaknade strax efter att gubben åkte i morse...hon vaknade kanske lite efter 7. Men gav henne då en flaska och hoppades på att hon skulle somna om en liten stund för jag kände att jag var INTE redo att gå upp än...hon somnade om och sov ända till 9,40 så jag har fått SOVMORRON! :D
Leon var vaken men han satt hos mig i sängen och kollade på Pippi på rymmen som han fick av mig häromdagen på DVD. Han är så duktig min lilla son. Jag säger bara åt honom att mamma vill vila en stund men att han får säga till om han vill mig nåt och han sitter så snällt och ser på sin film och så kan han säga till ibland att han vill ha nåt att dricka eller vad det nu kan vara...en gång idag väckte han mig och sa att han ville byta blöja...då hade han redan tagit av sig sin och satt utan i sängen så jag bara satte på honom en ny och sen fick jag vila liten stund till :)

Sen somnade Evelina vid 13 igen och då somnade jag med...strax efter 13 kom barnen hem och Leon lekte med dom och jag sov vidare...vaknade när Evelina vaknade vid 14.40 tror jag klockan hade hunnit bli...
Så nej idag kan jag inte klaga på min sömn...men samtidigt så känner jag att jag skulle nog inte ha några större problem att somna nu med om jag bara lägger mig ner...
Men det ska jag inte göra! Jag ska sitta och njuta av min egentid i sängen till film och lite gott att mumsa på :p

Den här månaden kommer kännas bra med för jag ska betala av resterande på ALLA avbetalningar vi lagt upp med gubbens inkassobolag med..! Sen jag träffade honom har jag försökt lösa hans skulder...i början såg jag typ ingen möjlighet alls att kunna lösa det åt honom för det var så himla mycket..! Men efter en massa planering och fixande så har vi nu kommit så pass långt att jag faktiskt börjar se ett slut på det hela till och med :D
Så de avbetalningar vi har skapat nu blir klara denna månad...men det är ganska MÅNGA tusen som jag kommer lägga på just dessa avbetalningar...pengar vi kunde gjort massor roligare saker för egentligen...men när man har strulat till det för sig i sitt förflutna så får man ju stå sitt kast sen...jag är bara glad att det efter detta nu bara är EN inkassoskuld kvar sen (vad jag vet) och sen kronofogden...och där vet jag inte hur mycket han har...men tror inte det är jättemassor ändå...
CSN har jag varit i kontakt med och de sa att skulden han har från dom dit kan de dra tillbaka OM han betalar in hälften av skulden nu i januari...så som sagt det är ett ANTAL tusenlappar som ska läggas ut nu denna månad...men så jäkla gött sen när man fått det gjort!

Nästa steg är att kontakta det sista inkassoföretaget och se om de kan fixa nåt bra för oss så det kan betalas in så fort som möjligt! Och sen när vi fått en avbetalningsplan med dom så ska jag kontakta kronofogden med och se hur mycket han har där och se hur jag kan fixa så vi kan börja betala in dit med så fort som det bara är möjligt!

Jag bara LÄNGTAR tills dagen då han blir fri från dessa skulder..! Man känner ju sig så fri när man inte har skulder! :) Man kan ta lån om man skulle vilja göra nåt, flytta, köpa bil eller nåt sånt...lite lättare för oss om han med är skuldfri för kan bli svårt för mig att ta ett lån bara på mig...lättare om man kan stå båda två på lånet...men det är ju bara en sån där grej som man SKULLE KUNNA GÖRA OM MAN ÄR SKULDFRI! :D

Sen måste jag erkänna att jag tycker faktiskt att det är lite "kul" att leka lite lyxfällan ;)
Jag tycker det är kul att se siffrorna gå ner månad för månad och att nu äntligen se att det faktiskt finns ett slut på detta elände och att vi är på väg åt rätt håll :)

Nu ska jag säga åt Fabian stänga av sitt spel och fixa sig för sängen och se på tv/film istället till kl 22 då det släcks ner i hans rum för idag!
Får se hur reaktionen blir denna gång...blir oftas väldiga protester...idag har han inte ätit nån medicin heller av nån anledning...
Här ser vi till att han tar den varje morgon men oftast när han kommer hem från sin mamma så har han inte tagit nån :( vet inte varför...så som sagt vi får se vad det blir för reaktion ikväll...

Snart kommer gubben hem...får se om han orkar vara lite social med min och se på nån film eller nåt innan vi släcker ner...men efter en helgs jobb så kanske han inte orkar...får se...han jobbade ändå 15-22 igår och 7-22 idag så det är ju några timmar...

Aja...ha de bäst alla!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards