sussisviktblogg

Alla inlägg den 17 februari 2016

Av Sussie - 17 februari 2016 22:28

...nu har jag bott här i den här lägenheten i snart 4 år...
Det är en lägenhet som jag sa från början att jag VÄGRAR flytta till! När jag väl gick med på att flytta in sa jag att det får bli tillfälligt för det här kommer ALDRIG bli mitt hem..!

NU -nästan 4 år senare bor jag kvar i samma lägenhet...vantrivs så in utav helvete ärligt talat och som jag sa redan innan jag flyttade in -Det här kommer ALDRIG bli mitt hem!
Jag har verkligen försökt med ALLT! Jag gör om, jag har målat om nära på vartenda rum i lägenheten (alla utom det Fabian har och klädkammaren), jag gör om igen, jag rensar, gör om igen, köper nya möbler, kastar gamla möbler, rensar ut igen, gör om och byter rum...men INGENTING hjälper!

Jag letar efter ny bostad till mig och min familj...det är svårt att få tag på nåt kan jag lova...det bästa för oss skulle ju vara ett hus men att hitta ett hus att hyra är väldigt väldigt svårt!
Svarar man på en annons på blocket får man ju aldrig några svar ens vilket jag tycker är skitdåligt!

Men nu har jag bestämt mig för att börja göra en flyttrensning av lägenheten...så nu är jag i full gång...har nu i två dagar rensat ut köket...har ett par skåp kvar nu bara som ska rensas, packas, städas, kastas och sen är det dax för nästa rum vilket blir antingen hallen (städskåpet) eller klädkammaren!
Moa och Mira har hjälpt mig att springa till affären och frågat efter bananlådor och nu har jag lite kartonger som jag kan packa ner sånt man aldrig använder men ändå vill spara...
Så det som är bra med detta och meningen är att jag ska ha rensat ut det mesta och packat "mycket" inför en ev flytt, så den dagen vi får ett nytt boende så är det inte jättemassor att rensa eller packa!
I detta hem finns så himla mycket SKIT så jag kommer inte hinna rensa allt på en uppsägningstid.
Så det enda jag vill ha att rensa egentligen vid flytt är MÖBLER!
Som Fabians rum vill jag typ inte ha med mig nånting alls ifrån! Hans rum kastas nära på allt i möbelväg och han får nytt!

Jag planerar och förbereder så mycket jag bara kan och mina händer är helt förstörda av allt vatten och medel jag utsätter dom för.
Tvättar så ofta händerna både hemma och på jobbet så jag har så ont och förut hade det till och med gått hål på mig :( men nu är jag insmord och har det rätt ok om händerna igen :D

Ikväll har gubben jobbat men trots det så har jag hunnit med att fixa lite grann iaf i köket och efter maten badade jag alla barnen en i taget och fixat för sängen!
Men nu när gubben kom hem vaknade både Leon och Evelina så nu försöker jag få Leon att somna om här hos mig samtidigt som jag skriver och hör lilla Evelina gnälla till lite då och då i "barnvakten" jag har...men hoppas hon somnar om..!

Snart får jag med SOVA (hoppas jag)!
Ta hand om varandra
Puss och kram

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards