sussisviktblogg

Alla inlägg den 24 november 2016

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...
Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!

Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/
Det som är positivt är ju att man inte tröttnar på varandra...men samtidigt så hjälper det inte min psykiska hälsa...
Jag är ett kontrollfreak! Har jag inte kontroll blir jag stressad...jag är HYPERSTRESSAD typ JÄMT!
Dygnet kanske inte hade behövt fler timmar som jag önskar...om jag bara kunde koppla av ibland..?
Frågan är bara HUR ska jag kunna koppla av..? Jag kan inte sätta mig ner och bara sitta...jag MÅSTE göra nånting hela tiden...den gången jag kopplar av då lägger jag mig i sängen -och då somnar jag! Typ BUMS!

Ikväll när jag slutade jobbet så får jag stressen direkt...var tvugen att åka till gubbens jobb och hämta vår ena hund, sen hem och hämta två barn på dagis och två barn på fritids...
Jag kände att jag orkar inte stressa med att ställa mig och laga mat ikväll så vi beställde från pizzerian...snabbt, smidigt och gott och barnen blir glada!

Efter maten gick jag för att lägga Evelina och in kommer Moa och säger att det ryker ur diskmaskinen och det luktar konstigt...går ut i köket och det luktar bränd plast...motorn i diskmaskinen...så nu får jag diska för hand! :(
Kul kul kul! Bläää! Avskyr att diska! Och den här årstiden får jag så torra händer så det svider i dom även när jag inget gör så det blir jättekul att stå och diska för hand! Eller inte!

I morron blir det att gå upp igen och skicka iväg barn till skolan...
Funderar på om vi ska hämta gubben på jobbet när han slutar och ge oss iväg en sväng och handla...men får se om jag orkar...

Veckan har varit rätt jobbig från och till...igår hade jag en dipp och mådde PEST! Jag och sambon satt och pratade länge och jag bara satt och tjöt...
Varför kan jag inte släppa på kontrollen..? Släppa gammalt och bara leva i nuet..? Det låter så enkelt på vissa...de rycker på axlarna och säger "det där är gammalt nu! Det var DÅ!" och då kanske det bara gått en timma sen nåt hände...för mig kan det gå ÅR och jag kan inte släppa saker...
Hela hela tiden går jag och planerar i huvet...allt ifrån vad man ska ha för mat i morron till vad barnen ska få i julklapp till vad man ska hitta på nästa vecka till semestern nästa sommar...min hjärna vilar ALDRIG! Den går på högvarv hela tiden och jag blir helt yr av alla tankar som far genom huvet...

Har jag planerat en dag och det inte blir som jag planerat -rasar hela min värld...det kan ta hela dagen för mig att komma till mig själv igen för jag bara grubblar och känner mig misslyckad.
Om jag lagar mat och misslyckas -rasar min värld och jag känner mig som den sämsta i hela världen...
Mitt humör är inte det bästa som ni kanske förstår..?

Jag städar och plockar och fixar och donar hela tiden för att hålla igång och försöka koppla bort tankarna...men till och med nu när jag skriver stömmar det tankar i huvet hela hela tiden...

En arbetskamrat påminde mig om att det är första advent på söndag...hade jag INGEN koll på alls! Jag blev jätteglad och kände att åååh! Jag får julpynta! Jag hoppas det går som jag vill med det för då är jag lycklig!
Jag ÄLSKAR julen! Jag ÄLSKAR att köpa julklappar! Jag ÄLSKAR baka! Jag ÄLSKAR alla förberedelser! I december ska jag ha lite julstress! Det hör till! Men misslyckas jag faller min värld!

Mitt kontrollbehov har ju gjort att jag inte vill ha hjälp med nåt...jag ska själv! JÄMT! Jag vill inte ha hjälp för jag vill på MITT sätt!
Jag avskyr när sambon har städat bland mina saker...jag vill veta var mina saker är och de ska ligga precis som jag lämnade det! 
Var sak har sin plats och jag ser direkt om nån varit på nånting...då går jag och rättar till det så det står på MITT SÄTT!
När jag lyssnar på mig själv om det jag nu skriver så känner jag att jag ÄR SKADAD! Nästan sjukligt betéende...
Jag vill inte ha det här kontrollbehovet! Jag vill kunna släppa saker och överlåta ansvaret på nån annan men jag kan inte!

Ska sätta mig själv på prov på söndag tänkte jag...
Jag julpyntar ALLTID själv! I helgen ska bonusbarnen till sin mamma, jag ska passa på att julpynta då...men jag har lovat dom att få hjälpa till att klä granen (JAAA min gran kommer upp till första advent!).
Jag VET att jag kommer stå och säga åt dom var de ska hänga kulorna och allt...men jag ska försöka att de får göra det själva...jag VET att jag kommer plocka om när de klätt klart granen...men jag ska försöka att låta bli!

Nu är jag TRÖTT! Ska se om man kan ringa sambon som jobbar dygn och säga godnatt...sen blir det att krypa ner...jag kommer somna snabbt!

Ta hand om varandra!
Puss och kram

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards