sussisviktblogg

Alla inlägg under juni 2011

Av Sussie - 27 juni 2011 22:15

Nu var det ett bra tag sen jag skrev och jag håller på med en uppdatering och den blir rätt lång :s
Inte klar med den än för det blev så mycket text så jag vill ha in lite bilder med för att den ska bli lite roligare att läsa men den kommer senare...har inte haft tid att fixa klart den...men som sagt den är på G

Förra måndagen var jag på arbetsintervju för ett sommarjobb...i tisdags ringde de mig när jag satt på tåget till Kalmar och sa att jag ska provjobba tisdag nästa vecka för att lära mig...så i morron ska jag jobba! :D
Min storasyster jobbar på samma jobb och jag bor 2,5 mil från jobbet så sover hos syrran inatt som bor bara någon km ifrån så man slipper gå upp så tidtigt för att komma till jobbet :)

Hon sover hos sin pojkvän så jag är ensam här :(
Tomt och ensamt...inte ens mina missar är hos mig :(
Saknar dom massor nu när man ska sova...men men det gäller en natt!
Ska nog överleva ;)

Jag är så otroligt glad för att jag fått denna chans nu att visa att jag verkligen vill och kan jobba :p
Bara längtar tills i morron :p

Vägde mig i morse med...
Under midsommarveckan har jag tappat 3 kg :D
Trodde jag inte veckan innan kan jag säga men jag har känt på mig att jag gått ner en del för jag har känner själv att magen gå ner och kläder (framför allt byxor) blir större och större för mig :p

Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på SOS (Lasse Åberg) och sen ska jag sova! :p
Måste vara pigg i morron ju :p

Natti!

Av Sussie - 14 juni 2011 00:00

I morse var det dax att ställa sig på vågen igen...
Jag fortsätter neråt och nu har jag gått under nästa 10-tal :p
Jag blir mindre och jag mår bättre för var dag som går :)
Nu har jag gått ner 29,5 kg sen slutet på mars i år :) då jag började med flytet...

Sen till "AJE" då...
Linda var här idag och hon ville se mig i vissa av kläderna jag fick av Sofie och hennes syster igår :)
Så visade jag mitt förband på magen som inte varit täckt och det kommit in både tvål och vatten då man duschat...
Varbandet hade färgats grönt av all tvål...och jag var röd runt hela förbandet och det svider...
Linda sa åt mig att ta bort förbandet och kolla hur det såg ut under och jag löd henne...
Jag är så röd och det svider så fort tröjan kommer emot nu...


Såhär ser det ut...

Ringde VC direkt och ska dit i morron och kolla upp så det inte är infekterat eller så...eller nåt som måste fixas...
Huden är himla irriterad iaf och det svider och svider :(

Till sist kommer en bild här på mig med då...


Snart krypa ner i sängen så jag kommer upp i morron och åka till vårdcentralen och sen kanskee träffa min Ann på stan och sen efter det hem till min Linda och plugga :)

Ha de bra alla mina läsare!
Av Sussie - 6 juni 2011 10:30

Visst låter det knasigt???

Jag låg på sjukhus i en vecka pga min gallblåsa...den är nu bortopererad och snart bortglömd av mig...
Men veckan då jag låg på sjukhus fick jag inte äta eller dricka...det enda jag fick var dropp och mediciner...
Under denna vecka då jag inte åt eller drack gick jag upp 4-5 kg...

Hur är det möjligt???

Fick ju massa mediciner som sagt...de sprutade in allt möjligt i mitt dropp så kan det varit så att jag "svullnade" av alla dessa mediciner???
Jag var himla dålig så skulle inte klara mig utan dessa mediciner...

Nu är det en vecka sen jag kom hem från sjukhuset och jag vägde mig igen...nu har jag tappat alla dessa kg jag gick upp under sjukhusveckan och dessutom gått ner lite till :) inte mycket mer men 800 gram till så nu är jag snart nere under nästa 10-tal :p
Sedan jag började på flytet före operationen har jag gått ner 28,4 kg så snart 30 kg :p
UNDERBAR känsla :p

Om man räknar vad jag gått ner efter operationen så är det 14,9 kg. Inte så jättedåligt heller på en månad med tanke på att jag gick upp 4-5 kg under sjukhusvistelsen med...
Jag måste säga att jag är rätt så nöjd ändå :)

Av Sussie - 1 juni 2011 09:00

Mornarna är inget roliga för mig...
Sover inte jättebra då jag inte kan ligga hur jag vill...måste sova på rygg för att inte ha så ont :(
Jag som vill ligga på sida eller mage...men det går inte :(

När jag vaknar har jag ont och när jag väl kommer upp och sätta mig upp känner jag att jag inte får tillräckligt med syre och måste hosta vilket jag inte heller kan utan att det känns som att hela magen ska brista...det är ett helvete just nu :(

Igår satt jag och ringde runt till företag om att jag vill ha nya kort...Ica, Ikea och såna saker...
Idag ska jag ringa soc och se om de kan hjälpa mig ekonomiskt under sommaren då jag inte fått nåt jobb...
Alltid lika roligt att ringa dom...och speciellt efter förra sommaren då de var så jävla roliga och inte ville ge mig några pengar alls under hela sommaren så jag har skulder upp över öronen nu tack vare dom jävlarna!
Men men måste ju försöka även denna sommar...

Ha en bra dag!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards