sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 5 februari 2017

Det blir inte roligare än man gör det till...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!

Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!
Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar...vissa dagar är helt OK! Och vissa dagar kan jag faktiskt känna lite lycka med...men ofta har jag VÄLDIGT svårt att känna den känslan...LYCKA! 
Jag önskar jag kände den oftare...jag börjar se ett ljus till att jag kanske kan få känna just LYCKA snart!

Det som får mig att känna lycka är ju förståss mina barn...och sen när jag sitter med våra nykomlingar...våra valpar...DÅ kan jag koppla bort saker och bara va för en stund...

Jag är väldigt väldigt stressad, har svårt att koppla av och släppa tankar på alla måsten och blir väldigt lätt irriterad :(

Jag skyller väldigt mycket av mitt mående på boendet...att jag inte trivs...
Jag tänker ofta på i somras -när vi var hemma hos min mamma i Kalmar...jag var en helt annan människa, både mot barnen, gubben och mig själv...
Jag skrattade, skämtade, lekte, stojjade och var LYCKLIG!
Åååh jag vill bara tillbaka till den känslan...den personen jag var då...eller DÄR!
I Kalmar har jag alltid kunnat släppa tankar och problem...jag har alltid mått bra där nere och alltid fått ångest när det närmar sig hemgång...men det fick jag visserligen innan jag bodde i den här lägenheten med...jag trivs så bra där nere...alltid gjort!

Men jag vill kunna känna på samma sätt även här hemma!
Vi fortsätter kolla efter annat boende men än så länge har vi inget hittat...jag har mina krav och jag vill INTE bo i lägenhet! Inte ha nån granne vägg i vägg utan jag vill bo i ett hus...grannar har jag gärna men det ska vara ett fristående hus med tomt mellan nästa hus!

Gubben jobbar och jobbar och jobbar och jag är ofta ensam med alla barnen...det är tufft att hinna med allt som ska göras...de har läxor och annat med skolan, lämnas och hämtas på dagis/fritids osv. Allt tar ju tid! Ofta hjälper jag till med läxor medan jag lagar mat och då tror de inte att jag lyssnar trots att jag gör det, samtidigt kommer resterande barn och frågar/berättar/tjatar/bråkar om nåt så jag måste ta dom oxå samtidigt...men jag gör så gott jag kan!

Denna vecka jobbar jag varenda dag!
Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag!
Jag kommer vara totalt klippt slut på söndag kväll...

Jag skulle så gärna vilja åka utomlands med gubben...bara han och jag! EN VECKA bara! Bara för att få komma bort, återhämta sig, vila och njuta lite...men jag har ingen barnvakt/hundvakt...så det går inte! :(
Men en utomlandsresa planeras iaf för hela familjen...hoppas bara NÅN kan ta våra hundar då...annars skiter det sig det med :/

Jag måste fixa mig för sängen nu...är så trött men har så svårt att slappna av och komma till ro...
Längesen (som vanligt) sen jag uppdaterade bloggen, men känns skönt att få skriva av sig lite ibland faktiskt! :)
Men nu försöka sova lite! Klockan ringer 5 och ska upp senast 5.20 så nu säger jag GONATT!

Ta hand om er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Av Sussie - 23 oktober 2016 20:21

Ja det är nåt jag får ALLDELES för lite av nu för tiden...men när gubben jobbar dygn så får man ju passa på..!Så jag HOPPAS verkligen att barnen somnar nu så jag kan sätta mig och titta på en bra film och bara få VA!Så fort jag ser att barnen somnat ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards