sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2015

25:e oktober

Av Sussie - 25 oktober 2015 21:59

Ojojoj så ofta jag uppdaterar bloggen nu för tiden...eller INTE!
Jag har så jäkla mycket att göra hela tiden så jag hinner inte med nånting längre...inget som handlar om mig själv alltså...

Min tid går ändå med jobb och familj och djur ;)
Jag har en (för tillfället) sjuk liten 6 månaders bebis, en trotsig 2½ åring, en trotsig 6 åring, en envis 8 åring och en 13 åring med diagnoser och så jobb och valpar på det...och sen har vi satt ut annonser på gubbens reptiler och terrarium och många kommer och handlar så nu är det snart tomt! :p 
Men allting tar sin tid och så nåt sätt ska man hinna med hemmet i allt detta med...kanske inte så konstigt att man alltid hamnar sist i planeringarna då..? ;)

Men SNART får jag komma bort en dag från allt och bara rå om mig själv...får se hur det går för mig att släppa kontrollen då...
Jag ska åka till Ullared och handla julklappar en hel dag...åker antagligen redan dagen innan så blir lång tid ensam för gubben med alla barn :s
Ska se om jag kan få tag på en lånebil nånstans för det blir jobbigt för både honom ensam med alla 5 barn och för mig med mitt kontrollbehov...

I morron är det dax för psykologen igen...förra läxan klarade jag ganska bra...denna läxan har jag med skött, förutom EN gång! Och då var det för att gubben inte hade tid...

Jag får läxor som ska försöka få mig att släppa på kontrollen...att jag inte ska behöva ta på mig ALLT!
Så förra gången hade jag "hårförbud", jag fick inte borsta eller sätta upp tjejernas hår utan Roger skulle borsta det eller Moa och även uppsättningar skulle de klara själva utan min hjälp...jag fick inte gå in och ta över och jag fick inte lägga mig i alls hur det gjordes eller nåt sånt...
Jag skötte mig med det där att inte borsta...men jag hade svårare med det där att inte lägga mig i :p jag sa hela tiden att "borsta underhåret med" eller "nej det där duger inte borsta mer" osv osv...
Läxan denna gång är "duschförbud", jag har alltid hjälpt tjejerna att duscha håret...Moa har så himla långt och tjockt hår så hon har svårt att själv få det genomsköljt och sen är det svårt för henne att få ur allt schampoo och balsam...men det har jag INTE fått göra nu...det har varit lättare att avstå faktiskt...jag hjälpe Mira att duscha EN gång och det var när hon skulle på höstfest i skolan och Roger höll på med annat...då duschade jag henne, men annars har jag inte gjort det utan det har de fått göra själva eller Roger fått hjälpa till med :)
Är lite nervös över vad nästa läxa är...är rädd att det ska vara att jag inte får ringa från jobbet och kolla upp så saker blir gjorda :/ det stegt är jag INTE redo att ta!

Den här veckan har jag inte fått några panikångestattacker medan jag fick 2 st förra veckan och då 2 dagar i rad...

Igår var jag och Fabian och hade lite egentid med varandra...vi åkte och handlade skor, han fick ett par till vintern och ett par till idrotten i skolan för det hade han inga...sen hittade han nånting i en annan affär som han ville ha så det fick han med...sen gick vi och köpte en massa lösgodis på Maxi (billigt) och sen köpte vi kompostgaller och sen hem...

Idag har vi städat och fixat lite här hemma, byggt en valphage i Moas rum där småttingarna kan springa runt :)
Men de får ännu sova i valplådan...ett tag till funkar det innan de blir för stora ;)

Idag har vi haft den första familjen som tingat valp här :)
Så första valpen är nu tingad! 
Vi måste se till att få ut en annons här nu så fort som möjligt...men det är ju som sagt mycket att göra så vet inte hur vi ska få ihop tiden...men vi får försöka få ihop nåt nu i dagarna...
Ska även uppdatera deras blogg lite oftare...men det är svårt att hinna med det med...

Huvudsaken är att vi sköter barnen och djuren! Så ser jag det! ;p

Nej nu sa jag duscha och sen ska jag krypa ner!
I morron psykologen och sen jobb resten av dagen! *phu*

Natti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards