sussisviktblogg

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Sussie - 15 april 2015 18:45

Magen är i vägen...jag är TUNG! Känner mig klumpig...och stressad!
Stressad för att jag vill att bebis ska ha kommit ut innan nästa lördag då vi har barnmarknad att fixa med...
2 gånger/år har vi en barnmarknad där man kan lämna in kläder, leksaker och andra barnrelaterade saker för försäljning...vi säljer åt er och så får folket sina pengar i efterhand.

Det är mycket roligt att fixa med och jag vill sååååååå gärna vara med även denna gång!
Jag har sett fram emot att både få vara med att förbereda, jobba under själva marknaden och shoppa själv såklart!
Jag har nu fem barn att handla till och alla behöver kläder...Moa har massor men nåt fint hoppas jag på att hitta åt henne med :) men Mira, Leon och Fabian behöver kläder och så förståss min lilla dotter som kommer nu när som...henne måste jag handla till för har typ INGA tjejkläder! :(
Skickade alla tjejkläder till barnens mamma när jag fick Leon för hon skulle få en tjej men så blev det inte...hon fick en pojke och vi har frågat många ggr om vi kan få kolla igenom tjejkläderna nu eftersom vi ska få en tjej men det händer inget :( så jag måste handla!

Var hos bm igår...för sista gången innan förlossningen...känns helskumt! Lite skrämmande nästan...
Man lär ju känna sin barnmorska och man får en kontakt...men vi får träffas igen på återkontrollen och hon ser fram emot att få träffa min lilla flicka med :)

Idag har jag fixat och grejat lite smått här hemma...lagat tre byråar, en låda på min, en låda på Leons och en låda på Miras byrå...trodde jag skulle behöva köpa nya åt oss alla men det var ju en himla enkel sak att laga :p *känner mig händig*
Sen bytte jag plats på Miras byrå och bokhylla så även Leon kan se på TV från hans säng...tanken är ju att han ska börja sova därinne nu när bebis kommer...vi har fått söva honom i vår säng och så bär vi in honom när Mira somnat...men nu får vi se om de kan somna tillsammans :)
Med lite träning kanske det kommer funka efter ett tag iaf :)

Bad gubben om hjälp när jag skulle flytta på byrån som väger endel men han kom inte när jag sa till han sa "vänta så kommer jag" men jag är den där som inte kan vänta...ska jag göra nåt så ska det ske NU så jag gjorde det själv...gubben skriker från V-rummet "KAN DU VÄNTA JAG KOMMER!" men jag sa bara att "Jag är snart klar!" sen var jag klar och fick lite känningar i magen och en massa skit från gubben som blir arg när jag inte kan vänta :p
Men efter så lång tid ihop så borde han veta att jag inte kan vänta utan gör det hellre själv hur tungt det än är ;p

Nu är det dax att börja fixa barn för sängen...
Tandborsning, blöjbyte och såna saker...sen ska jag se om det går att Leon och Mira somnar i samma rum ikväll...svårt att tro att det kommer funka men får testa iaf :)

Ta hand om varandra!
Puss och kram

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards