sussisviktblogg

Alla inlägg den 5 januari 2016

Av Sussie - 5 januari 2016 21:10

Ojojoj! Nu var det LÄNGESEN jag skrev nåt här...
Jag har haft fullt upp med en massa saker...vilket jag hoppas att folk förstår..?

Jag har ändå 5 barn, jobb, ett hem att ta hand om och ett psyke som inte är sådär jättebra just nu (eller hur man ska säga). Lät ju inte sådär jättebra att formulera sig så känner jag kanske men det är ju inte riktigt så farligt som det låter...

Det är ju panikångest jag drabbats av och bett om att få prata med en psykolog som jag går och pratar med regelbundet...men jag är rätt irriterad på min läkare på VC så funderar på att sluta gå hos psykologen med...försöka lösa det här på egen hand istället...

Vi fick ju valpar för en tid sen...och under den tiden vi hade dom så kände jag ännu mer paniken inom mig...det var mycket jobb med 9 valpar utöver alla andra sysslor jag hade redan innan och jag hann inte med hemmet som jag önskade och det gjorde att jag mådde VÄLDIGT dåligt! 

NU som först känner jag att jag kommit ikapp! Och varför har det tagit så lång tid efter att valparna flyttat undrar ni..? Jo för att jag mått VÄLDIGT dåligt! Jag har bara känt att jag inte orkar bry mig...ärligt talat så har jag pga psyket bara SKITIT i allt!

Men nu efter jul och nyår så har stressen börjat släppa och jag har fått lite mer krafter...
Så idag städade vi ut julen! Gud så skönt!
Jag älskar julen och alla ljus och lampor överallt! Men när nyåret är över så vill jag bara bli av med det igen!
Nu vill jag bli av med vintern med så våren kan komma :p men antar att jag kommer få vänta ett tag till på våren ;(

Tog även tag i STORRENSNING av barnens rum idag...Moa och Mira har sagt att de vill dela rum igen så idag ändrade vi om så de fått in våningssängen i deras rum och Leon och Evelina delar nu rum...det är långt ifrån klart eftersom vi fick fixa både Faians, tjejernas och småttingarnas rum på samma gång, vissa möbler i ett rum skulle in i ett av de andra rummen medan andra möbler skulle in i det andra rummet så nu är allt en enda röra kan man säga haha! Det är Faians rum som är mest klart!

Roger har börjat jobba! Och han har visat mig en helt annan sida som jag inte alls trodde fanns :p
Han tycker det är kul att jobba och han sköter både tider och uppgifter :D
Det blir ett litet pussel för oss eftersom Evelina inte börjat på dagis än...det är några månader kvar innan hon får börja men vi jobbar om varandra och löser det på bästa sätt :) och det har funkat bra :D

I morron bitti ska jag jobba så det är bäst att krypa ner känner jag...
När jag kommer hem ska jag fortsätta med mitt möblerande av lägenheten och fixa och dona...
Barnen ska hjälpa mig att kasta en massa skräp med lovade de...sen jobbar Roger i morron kväll och då ska jag se om jag kan få med mig några barn ner till affären och panta all jäkla pant jag samlat på mig över jul och nyår...det får barnen som vanligt dela på och lägga i deras sparbössor :)
Vissa av barnen är snart rikare än vad jag är ;p

Nej nu kallar sängen!
Natti!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards