sussisviktblogg

Alla inlägg under juni 2012

Av Sussie - 19 juni 2012 16:17

Jag har inte mätt mig sen den 13:e mars...det är ändå lite mer än 3 månader sen nu...
Annars har jag försökt mäta mig ungefär en gång i månaden för att följa med lite i min kropps förändring men har varit lite mycket nu den senaste tiden så har ärligt talat inte orkat bry mig!

Vi kan ju börja med vikten då...
Sen den 13:e mars tills idag den 19:e juni har jag tappat 7,5 kg...rätt ok ändå tycker jag! :)
Det går ju långsammare ju längre ner man kommer...men jag är glad att jag fortfarande går neråt :)

Nu till måtten:
På dessa 3 månader har jag tappat följande:

Hals: -1 cm
Överarm: -2 cm
Underarm: -1,5 cm
Byst: -4,5 cm
Under byst: -1 cm
Midja: -4 cm
Mage: -4 cm
Höfter: -4,5 cm
Lår: -2,5 cm
Knä: -1 cm
Vad: -0,5 cm

På 3 månader har jag tappat 26,5 cm på min kropp och det känns väldigt lite men det kanske det inte är ändå..?
Totalt sen jag var som störst har jag tappat HELA 262,5 cm vilket inte jag tycker är lite iaf! Himla stolt över mig själv! :p

Trevlig midsommar på er alla underbara!
Många kramar till ER!!!

Av Sussie - 12 juni 2012 00:37

Jaha...saknat mig..?
Ja vissa har nog gjort det kan jag tro...måste svida rejält mycket för vissa att inte ha koll på mitt liv längre..? ;)

Nu kommer iaf en liten uppdatering...

I morse cyklade jag ner till stan och mötte upp min kära Linda...
Följde med henne hem och åt lite knäckemacka innan vi cyklade ner till skolan...
Där började allt med kaos då sidan på nätet med våra kurser och allt vi gjort "krashat" och inte fanns kvar...men det fixade sig till slut...fick kursen på papper istället för datorn.

Satte igång med 100-poängskursen "Idrott och hälsa" som jag inte hade börjat med innan...
Som ni vet har jag inte mått så bra denna termin så kommit efter massor! Så IDAG som först satte jag igång med den kursen...
Eller nu ljög jag! Jag gick ju min HLR-utbildning (hjärt- lungräddning för er som inte förstod det) för en månad sen men annars hade jag inte gjort nåt i kursen...

Vid lunch gick Linda och jag och mötte min Pilla och luncha på McDonalds...inte mitt favvoställe men fick bli det idag...sen gick vi ner till skolan igen och pluggade lite till...
Vid 15-tiden följde Pilla med mig till Arbetsförmedlingen...jag är ju nämligen "arbetssökande" från och med idag...skolan slutade ju egentligen i fredags...så varit och skrivit in mig...jisses vilken tid det tog!
Men jisses vad taggad jag är att söka jobb! Jag bara SKA ha jobb nu!

När man ÄNTLIGEN var klar på Arbetsförmedlingen gick jag och köpte mig ett cykellås så nu slipper jag bära upp cykeln hela tiden...
Sen tänkte jag åka hem...men ringde Sofie som var på väg hem från jobbet och sa åt mig komma och äta en kvällsmacka med henne...åkte förbi bibblan och lånade boken jag behövde i kursen Idrott och hälsa och sen hem till Sofie som bjöd på en jättegod varm macka :p jättegott verkligen! :p

Sen blev det faktiskt att cykla hem...men då regnade det ju både katter och hundar...även nån häst tror jag för fasen vad blöt jag var när jag kom hem :s
Åkte 8:30 i morse och kom hem 19:30 ikväll så en heldag inne i stan blev det!
Satte mig och pluggade och NU 00:49 är jag KLAR med alla uppgifter i kursen idrott och hälsa! :D
Så nu är det bara ett prov kvar så är jag klar med kursen :p
100-poäng på en dag! Inte alls dåligt eller vad säger ni? Jag är stolt över mig själv iaf! :D

I morron ska jag skriva 2 prov i skolan, tänkte även se om jag kan skriva provet i Idrott och hälsa på onsdag så det är fixat med! :p Då KANSKE jag är klar med skolan redan denna vecka..? Hoppas på det iaf!
Ska kämpa för att bli klar! :D
Skulle vara så jävla skönt!
Då ska jag ta SOMMARLOV! Men på mitt sommarlov ska jag söka JOBB JOBB JOBB!!!

Nu ska jag sova för i morron blir det skola igen som sagt!
Helt slut är jag efter att pluggat HELA dagen idag!
Gonatt alla underbara! (ni andra kan dra!)

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards