sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 14 maj 2013

2 dagar övertid

Av Sussie - 14 maj 2013 20:01

I söndags var min bebis beräkad att komma...men nej nej nej den ville inte komma...och igår kändes det som att den planerat att ligga kvar ett bra tag till då den inte alls visade några tecken på att vilja komma ut...
Men så fick jag massa råd att av en vän som kunde hjälpa till att få igång det hela...varmt bad, springa i trappor och ha sex sa hon...jag är en sån som inte gillar att bada i badkar och har inte gjort på många många år förutom en gång för 2 år sen då jag hade permis från sjukan och låg inne med min nu bortopererade gallblåsa, då tog jag ett bad men nej inte min grej...men igår var det faktiskt rätt skönt måste jag säga...ett tag! Sen blir det svettigt tycker jag och det gillar inte jag så då tog jag en dusch istället...

Såhär i slutet av graviditeten blir fosterrörelserna annorlunda med...jag skulle vilja säga att man känner den mindre och den rör sig inte lika mycket och inte på samma sätt...
Ibland har jag till och med blivit orolig för den men fått den att visa att den fortfarande finns där inne :p
Igår när vi låg i sängen kände jag hur den började böka som bara den!
Drog av mig täcket och visade älsklingen som låg brevid...magen hoppade och for åt alla håll och kanter som finns på magen haha! Till och med gubben sa "ojojoj" haha! Han undrade med vad den hade för sig där inne...sen tog den en paus på nån minut innan den satte igång på samma sätt igen! Men sen fick jag sova iaf!

Idag har jag haft känningar som är kraftigare och oftare...de vi pratat med om det som VET hur det känns säger att det är nog nåt på G nu :p
Jag tror att bebis är ute inom 2 dagar om det ska fortsätta såhär! :D Linda tror att bebis kommer ut på måndag...får se om nån av oss har rätt :p
Jag hoppas JAG har rätt för vill kunna sova på mage igen! Saknar det sååå mycket! Och så vill jag veta hur min lilla krabat i mage ser ut med och om det blir en flicka eller en pojke :p vill ha bebis nuuuu! :D


 

Här är en bild på mig tagen i söndags...ni behöver ju inte kolla så mycket på hur jag ser ut upptill för är inte iordninggjord alls!
Men magen är iaf vecka 40 (39+6) vilket betyder att jag är fullgången och BF är kommen!


Idag har vi varit iväg och handlat lite...jag fick flera gånger känningar i affären och "stönade till" och gubben frågade om vi ska åka in...han är mer nervös än vad jag är tror jag hihi och då har han ändå varit med 3 gånger innan och jag ingen :p lite gulligt :D

Vikten då..? Ja jag har ju gått upp iaf...sen vet jag inte riktigt var ifrån jag ska räkna...
Jag gick ju först upp typ 2 kg, sen fick jag ju problem med tarmarna och rasade 6 kg och nu har jag gått upp en jäkla massa haha! Men jag vet inte varifrån jag ska räkna...sen inskrivningen hos BM har jag la då gått upp ca 13 kg...så jag räknar nog på det!
Men nuffrorna på vågen är allt för höga just nu tycker jag :s men de sjunker nog snabbt bara bebis tittar ut :p

Fått massa annan tillökning här hemma med...
Gubbens ormägg har kläckts och vi har en jäkla massa ormungar nu (usch), men de får HAN ta hand om ;)
Sen har vi fått 3 kullar med råttor, jag vet inte hur många kullar med natalbebisar och så ännu mer ormägg som ligger i äggkläckare nu och kommer att kläckas om 2 månader...
Mina gerbiler har dock inte fått några bebisar ännu...de kanske inte kommit på riktigt än hur man gör ;) får se om det kommer några så småningom...

Nu känner jag av en liten dumping här...gjorde hemmagjord milkshake här för en stund sen och den känner jag av nu...
Lägger mig 5 min innan jag ska in och städa hos mina små gnagare ;)

Ta hand om er!
Puss och kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards