sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 19 juli 2013

Att vara planerarmänniska...

Av Sussie - 19 juli 2013 23:22

...är inte alltid det lättaste!

Jag planerar ALLT! Varenda dag har jag planerat i förväg...jag vet precis vad som ska göras och har jag planerat att göra en viss sak och det ändras så kan hela min dag vara förstörd!
Det blir typ kaos i mitt huvud...jag klarar inte av när ANDRA ändrar mina planer!

Igår sa jag och gubben att vi skulle ha en röjardag här hemma...vi skulle fixa iordning på möbler som står på fel platser och vi skulle storstäda, handla osv...
Vi är "barnlediga" (förutom vår gemensamma son) hela veckan men gubbens son skulle komma hem idag och det fick jag reda på för ett par dagar sen så det var med i min planering...men sen att vi fick hem en av hans döttrar med var INTE med i min planering och den förändringen kom PLÖTSLIGT och det klarar jag INTE av!
Mina planeringar gick i kras och jag blev som jag alltid blir när det blir ändringar i mina planer...stängde in mig med min son och skiter i ALLT!
Blev ingen städning idag, ingen röjning...möblerna står kvar på fel platser och jag har mått SKIT!
Det har INGET med barnen att göra egentligen utan att andra ändrar mina planer som redan var bestämda...det funkar inte för mig!

Det gick så pass långt att jag tog med mig min son och åkte hem till min syster för jag inte orkade med att vara kvar!
Ja kalla det att jag har problem, det tycker jag med! Det är skitjobbigt att ha det såhär!
Jag vet inte hur många gånger jag och min lillasyster blivit (jävligt) osams för att vi haft planer och sen ändras de...jag blir arg, ledsen, förbannad och det slutar med att jag sitter och inte gör nånting och bara mår SKIT!
Det är hemskt!

Nu är klockan lite drygt 23:30 och jag har fortfarande inte kommit tillbaka helt...jag är inte ett dugg social, pratar knappt, de enda jag typ pratar och umgås med är sonen och djuren...

Med detta inlägg kan jag ju förvänta mig en hel del kommentarer om att jag är knäpp på olika sätt men jag kände bara att jag var tvungen att skriva av mig...
Det är himla jobbigt att ingen riktigt förstår hur det är att ha det såhär heller...gubben VET att jag funkar såhär men ändå så blir det onödiga diskussioner kring allt när det väl inträffar och det gör att jag mår ännu sämre och blir ännu surare :(
Får hoppas att jag kommit tillbaka i morron...inte ens vågat planera morrondagen än...jag vet vad jag VILL göra men när gubben säger att vi gör si eller så i morron blir jag oxå bara arg och säger att jag inte kan planera morrondagen eftersom jag inte vet alls hur det blir än med tanke på hur det blev idag...

Planera planera planaera...det är typ det enda jag gör känns det som...men det är omedvetet som jag planerar...
Medan jag fixar disken planerar jag vad jag ska göra i morron eller nästa vecka...så jag planerar hela hela tiden medan jag gör andra saker...
Ibland är det jättebra, ibland inte lika bra då jag ofta blir stressad av det med...jag stressar alldeles för mycket!
Jag känner att jag har tagit på mig lite för mycket ansvar själv...jag gör typ ALLT här hemma...lagar mat, städar, tar hand om barnen, ser till att de är hela och rena...
Säger gubben nåt om att "Vi skulle behöva tvätta" (tex) då svarar jag "Jag har inte hunnit med det men jag ska ta det med!"...och då har han inte påstått det utan bara påpekat att vi skulle behöva...men jag tar på mig det!
Jag känner att det är JAG som SKA göra det och gör inte jag det så gör ingen det...jag är en som ska ha kontroll på ALLT!
Jag vet inte om jag är rädd att tappa kontrollen men jag vill att saker och ting ska skötas på MITT sätt!

Nu ska jag sluta skriva!
Nu har jag iaf fått skriva av mig lite...vill ni störa er på mig så gört! Som sagt så ville jag bara skriva av mig!

 
 
Ingen bild

Tagge

20 juli 2013 00:06

Hej. Låter jobbigt det där. Och jag tycker inte du är knäpp och jag störs inte av att du skriver om det. Om någon hör det då är det bara att sluta läsa. Det måste va jobbigt att va så? Och jah menar inte att det skulle va något fel med det. Men du verkar ju inte må så bra av det samtidigt dom du gör det. Jag hoppad verkligen att det kommer att lösa sig så allt blir bra. Tänk på din söta lilla son han behöver sin mamma. Kram :-)

Sussie

20 juli 2013 13:21

Hej!
Det är bra att få skriva av sig ibland och som du skriver så är det ju bara för folk att låta bli att läsa om de stör sig på det...
Det är himla jobbigt att ha det såhär...eller inte så länge mina dagar går som jag planerar dom men om planerna spricker så blir det jobbigt för mig :(
Jag har fortfarande inte kommit tillbaka och jag mår fortfarande dåligt för gårdagen...
Det är Leon jag är med när jag mår dåligt...hans flin kan få vem som helst att smälta ;)
Kramar

 
Ingen bild

Katta

20 juli 2013 00:11

Förstår att det är jobbigt... Finns ju hjälp att få.. För att få detta att bli mer lindrigt.. Syrran har ju ångest och kräkfobi. Och det har hjälp att gå och prata och öva.. Kommer ju aldrig att försvinna. Men kan ju bli bättre på att hantera det :-) kram

Sussie

20 juli 2013 13:17

Det är skitjobbigt! Men jag vet inte hur jag ska få in i mitt schema att gå och prata med nån heller :s
Jag har ju börjat få ångest jag med nu...mår skit vissa perioder :(
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards