sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 8 september 2013

Lycka! <3

Av Sussie - 8 september 2013 22:13

Lycka för mig kan vara så många olika saker...men extra lycklig känner jag mig när jag hör min lilla Leon skratta :p



 

Den här videon spelades in för någon vecka sen...
Jag hörde honom skratta och gick och kollade vad det var och gubben har precis bytt blöja på honom och stod i skötrummet och busade med honom så satte igång kameran och filmade lite...men man får se upp så Leon inte ser kameran för då slutar han skratta direkt!
Han tycker inte om kameror den lilla busungen ;)

Fick lite kort från dopet skickade till mig på Facebook idag från min Sofie :)
Jag tackar så jättemycket för dom här med!!! Och jag hoppas på att Krister skickar korten han tog snart med :p
Och gärna alla andra gäster som var där och inte skickat sina kort med förståss :p
Här visar jag ett par kort jag fick från Sofie idag...


   

Det var så kul att se hur man såg ut tycker jag :)
Barnen var så duktiga när man gick in och de bar sina ljus/kors :) och jag tycker de blev så fina i sina fina kläder :)


En annan sak som gör mig lycklig är när man får ha det fint omkring sig...just nu är det ganska fint här hemma och det gör att jag mår sååå mycket bättre än när saker ligger överallt.
Jag får ofta höra från gubben att jag är sur/arg/irriterad...och det blir jag lätt om jag tex ska stå och laga mat i ett kök där det står disk på diskbänken...jag vill att det ska vara rent och fint!
För det säger han med...man märker sån skillnad på mitt humör när det är fint här hemma :) idag var det så pass fint att jag kunde dammsuga HELA lägenheten och inte bara enstaka rum...och i morron ska jag försöka att få dammsuga hela lägenheten igen medan barnen är i skola och på dagis och torka golven...hoppas Leon tillåter det bara :)

Det här blogginlägget tänkte jag avsluta med ännu ett klipp på min lilla gladfis :)
Jag är så glad att ha fått en sån himla glad unge som jag har fått :) han har nära på alltid ett leende på läpparna och skrattar och är på bra humör för det mesta :) sover oftast hur bra som helst på nätterna...enda gången han är arg är typ när han är hungrig och vill ha flaskan...eller övertrött då men åååh han är så fin! <3



Samma sak här när han märker att kameran är på slutar han...busefröt!
Och barnen spelar x-box i bakgrunden...det hör man oxå...förstår inte att de ska låta så dant när de spelar för haha! ;)

Snart kallar sängen på mig...men först en dusch!
Ta hand om varandra!

Puss och kram!

 
 
Ingen bild

Tagge

9 september 2013 17:45

Det är härligt att höra barn skratta jag tror det går att bota sjuka med barnskratt. :)

Sussie

9 september 2013 22:25

Ja deras skratt är så hjärtligt lixom :)
Tror inte det finns många människor som INTE ler när man hör ett barn skratta så :D

 
Ingen bild

Lizzie

13 september 2013 17:24

Hej! Jag ska opereras nu den 17:e i Sthlm. En sak som jag går runt och oroar sönder mig för men när jag tar upp frågan hos mina läkare säger dem bara ”detta klarar du” jag vägde för någon dag sen 98 kg. Jag skulle ha gått ner 3-4 kg till op. 3 kilo.. Väger nu 96 kg. Bara någon dag kvar och jag behöver gå ner ett jäkla kilo.. Vad händer om jag inte lyckas gå ner dem här 3 jäkla kilona? Som sagt svaret jag fått av dem” detta klarar du” jag stressar sönder mig för 1 kg som är ett besök på toan känna det som :/ vet du något om detta? / gbp som ska opereras på spohiahemmet.

Sussie

14 september 2013 10:42

Hej Lizzie!
Jag tror inte att det är nåt att oroa sig för. Jag tror bara att de vill se så man går ner vilket är ett bevis på att du är motiverad och på väg åt rätt håll.
Jag menar om du skulle komma dit och väga vi säger 103 kg så har du ju istället gått upp 5 kg vilket kanske inte är sådär jättepassande inför en sån här op.
Och ju mindre du har att gå ner ju svårare är det ju oftast. Jag vägde ju bra mycket mer än dig när jag startade och jag skulle gå ner 13 kg inför op. Jag hade lite mer än en månad på mig har jag för mig och klarade det på håret!
Men vet de som inte klarat sin viktnedgång men fått operationen ändå. Så tror inte du behöver oroa dig så mycket :)

Men kämpa på så gott du bara kan!
Jag vet inte hur du gör med mat och så nu men mitt tips till dig är att inte äta nånting alls utan bara dricka vatten och LCH-drycker som naturdiet och sånt.
Då minskar även fettet runt levern och det är viktigt inför en magsäcksoperation.

Lycka till med allt och hör jättegärna av dig igen så man får höra hur det gått för dig! :)

 
Ingen bild

Lizzie

14 september 2013 12:21

Tack så mycket för snabbt svar och bra blogg! Jag har försökt att hålla mig till dieten. Men har fått såna migränanfall( har problem med detta ). Har inte behövt äta mycket eller så för att migränen ska ha gått bort. Men blev orolig ändå :/ tack så jätte mycket igen!:)

Sussie

14 september 2013 14:36

Bara kul att få hjälpa till och vara stöd för folk som ska gå igenom samma sak som en själv gått igenom :)

Jobbigt med migränanfallen :( Jag har inte såna problem så vet ju inte hur det är men förstår att det måste vara jobbigt :(

Stort Lycka till igen!
Och hör gärna av dig fler gånger! :)
Har du nån blogg eller så så skicka gärna adressen så jag kan följa din resa :)

 
Ingen bild

Lizzie

19 september 2013 23:10

Jag har tyvärr ingen blogg :/ har nu gjort operationen. Två dagar sen operationen. Jag kan inte låta bli att tänka " kan jag leva normalt med det här?" Har ont och måste förstå att det tar tid att läka.. Har en bekant som gjort en gbp för 2 år sen. Hon skrattade och sa, självklart kommer du att kunna leva normalt. Men du har nyligen genomgått en operation. Ge det lite tid :)

Förstår inte varför jag har sådan brådska..

Sussie

20 september 2013 17:22

Ja jag minns själv när jag precis hade opats, jag tänkte "Vad har jag gett mig in på", jag kunde inte dricka...saknade att kunna klunka i mig flera glas vatten på raken och såna saker.
Men det blir bättre jag lovar! :)
Många tankar som snurrar i huvet på en när man är i den sitsen som du är i nu.
Jag kan säga att jag är inte avis på dig ;) men som sagt det blir bättre och jag kan dricka normalt idag :D
Och ha inte för bråttom att gå ner och såna saker...det är bättre att det tar tid än att du går ner för snabbt!

Hör gärna av dig igen och berätta om dina framgångar (eller motgångar), jag kan så hjälper jag gärna till och svarar på frågor och stöttar dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards