sussisviktblogg

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Sussie - 7 februari 2013 16:46

Nu får det väl vara nog..?
Jag som aldrig var sjuk förr...nu tycker jag det är nåt hela tiden!
Och sen jag blev gravid är det värre än någonsin!
Försämras immunförsvaret när man blir gravid..?

Mådde illa typ HELA TIDEN i början av graviditeten...vilket inte är nåt ovanligt visserligen men det är himla jobbigt när man efter sin operation inte kan kräkas :(
Sen kom det här med tarmarna och jag fick åka till akuten för att kolla upp saken (visste ju inte vad det var och blev orolig för min bebis).
Hade himla ont i magen i flera veckor! Kunde inte äta och knappt dricka utan att få himla ont i magen :(
Sen när det väl släpper mår man bra ett tag, blir genomförkyld men som går över på lite mer än en vecka...och så nu...genomförkyld igen sen över en vecka tillbaka...hostar som jag vet inte vad och näsan är både täppt och rinner...rösten har varit lite si och så med men den börjar bli bättre, däremot har jag himla ont i min hals...
Och så igår kväll kände jag illamåendet smyga sig på...jag kände att NU måste jag kräkas! Kan ju inte kräkas som sagt så fick tag i en kasse och satte mig och hulka i men det enda som kommer är saliv...
Två gånger fick jag kräkas...
I morse mådde jag illa men inte så illa så jag kräktes...och så har jag bara legat i sängen hela dagen och sett på tv...inte orkat göra ett skit!
Så kommer gubben hem och är hängig han med...vi har ont i huvet och är inte alls krya :(
Men jag hoppas inte vi blir mer sjuka nu...tycker fasen att det räcker nu!
Jag vill bara vara frisk och må bra!

Igår kväll låg jag och läste på en av mina appar på mobilen om min graviditet och läste om såna där saker som blivande mammor alltid oroar sig för...en av sakerna var att man ska bli orolig om man inte känner bebisen sparka typ lika mycket varje dag vilket fick mig att fundera..."hade jag känt bebis alls idag..?" Jag tog fram mobilen direkt och satte på bebis favoritlåt och la på magen...kände inget...oron blev värre och värre...sa till gubben att hjälpa mig känna och få igång bebis så han la handen på magen och jag med och vi väntade och väntade...sen "SPARK!" En rejäl spark i magen blev det och det var till och med så gubben frågade om det gjorde ont på mig men jag var bara lättad och sa att det var en härlig känsla att känna bebisen igen! :)
Idag har den sparkat lite mer igen...kanske den med är trött och hängig när jag är det...
Den verkar må bra iaf! :)

Nej måste gå och kolla så inte minstingen somnat i soffan...snart kommer gubben från affären och då ska jag laga mat!
Ha en bra kväll!
Kram på er!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards