sussisviktblogg

Alla inlägg den 11 april 2013

Av Sussie - 11 april 2013 12:30

...då var det gjort!
Ställde mig på vågen idag och är precis på den där gränsen nu...SKRÄCKGRÄNSEN!
USCH! Men men går ner sen (hoppas jag) efter att min bebis kommit ut :p

Igår var en intensiv dag...
Jag tog med mig båda tjejerna (och hund) till dagis/skola och lämnade medan gubben gjorde sig iordning hemma.
När jag kom hem blev det typ bara att lämna in vovvis och ta med sig gubben till bussen och åka på kontroll hos BM.
Allt ser bra ut! Fick göra ett snabbt UL för att se så bebis har huvudet neråt och det har den MEN den är fortfarande rörlig så hon sa att om jag känner att bebis voltar ska jag ringa dom direkt så de kan försöka vända bebis igen...
Pratade med henne om mina hemska kramper jag får och mina rejäla blodsockerfall...att jag efter en dumping får värsta blodsockerfallet och bara mosar i mig det jag har hemma för att försöka få slut på min kropp som bara skakar...
Hon sa att jag ska hela tiden se till att ha banan eller vindruvor hemma som är snabbt och bra socker i som kan ge snabb hjälp.
Om mina kramper kunde hon inte ge så mycket råd mer än att äta banan...inget som hon tror är forskat på men hon hört att det ska kunna hjälpa mot såna kramper som jag får...jag får ju inte stopp på kramperna eftersom att den flyttar på sig när jag försöker sträcka ut den...jäkla sätt av kramperna att göra så tycker jag ;(
Blodtrycket låg på 110/65 eller nåt tror jag men hon sa att det verkar vara normalt för att vara jag...
Bebis hjärta slog 135 slag/min och livmodern var 33 cm lång har jag absolut för mig att hon sa.

Efter BM gick vi och fixade med papper hos F-kassan och sen gick vi på stan och väntade in lillasyster...när hon kom gick vi och lunchade :)
Sen blev det att åka till tingsrätten där vi spenderade hela eftermiddagen :s
Vi är sååå tacksamma för vår Linda som på sin lediga dag ställde upp på att åka hem till oss så hon kunde släppa in barn när de kom från skolan och även hämta hem tjejerna och ta hand om alla tills vi kom hem :)
Tack tack tack! Du är GULD värd! <3

När vi kom hem hade hon även hunnit bada tjejerna så jag inte behövde göra det så fort jag kom hem :)
Så när vi kom hem satte vi oss och åt lite äpplepaj med vaniljsås och pratade lite...sen satt jag och Linda och pusslade med tjejerna innan det var dax att få dom i säng.
Så det enda jag behövde göra var att borsta tänderna, håret och kissa dom innan de skulle i säng :D
Som sagt Linda är GULD värd!!! :D

Idag har lämnade älsklingen och jag varsin flicka på dagis/skola och sen åkte han till kursen och jag till tandläkaren...nu har jag bara EN endaste liten tid kvar att gå på så är jag nog helt NOLLSTÄLLD i munnen sen tror jag :D
Gud så skönt! Hel och ren mun snart! :D Och då ska jag fixa en sån där försäkring man kan ha :p

Det är bara 30 dagar kvar idag till BF!!! :D

Nu kommer snart min älskade gubbe hem och vi ska snart hämta hem tjejerna...får se vad man hittar på för kul idag med dom...
Men jag måste äta en macka eller nåt innan känner jag för nu har jag inte ätit på ett tag och bebis börjar bli hungrig ;p

Ta hand om er!
Puss och kram

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards