sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Påskhelgen 2014

Av Sussie - 20 april 2014 13:16

Denna påsk har varit precis som en bal på slottet KAN vara...alldelses UNDERBAR!!! :p
I torsdags hade en megamyskväll med barnen med tacos och de fick leta efter sina påskägg...eftersom de inte skulle vara hemma över helgen...
Sen blev det film och mumsning på godiset :p

På fredagen efter man blivit "barnledig" gjorde man sig iordning och åkte iväg hem till min pappa och styvmamma, där var även min syster och hennes 2 pojkar och man :)
Blev bara en snabbvisit på vägen till Linda och Niklas dit vi var på väg...
Bilen började skramla som bara den på vägen och vi trodde hela bilen skulle pajja...när vi nästan var framme hos Linda började hela bilen att skaka och jag kände att jag kan inte åka såhär hem...men det lät som att vi hade punktering eller nåt sa jag till Älsklingen...
När vi stannade bilen kom det en man med hund fram till oss och sa att vårt däck är JÄTTEVINGLIGT!
Och när vi kollar så är 3 bultar nära på helt utskruvade! Hmmm...hur kan det komma sig..?
Kan det bli så av sig själv eller är det nån som vill oss illa..? Ja inte vet jag! Men Niklas hjälpte oss att skruva åt dom igen så nu är bilen hel igen! ;)
Men det kunde slutat riktigt illa!!!

Hemma hos Linda och Niklas fick vi hemmagjord potatissallad bland annat och GUD så god den var! :p *mmmmm*
Vi hade hur trevligt som helst hela kvällen och hundarna lekte och myste som bara den! Kul att de alla 3 funkar så bra ihop <3
Leon däckade i soffan och Enzo la sig och nära honom och myste/vaktade honom <3 så himla sött!

Den enda "tråkiga" saken var att jag blev helt plötsligt så himla partysugen när jag såg de andra 3 dricka...jag var ju nykter...men det har jag blivit så himla van vid nu för tiden ;)
Inget jag lider av nåt speciellt sådär för min Pepsi MAX tillfredställer mig tillräckligt ;p men man kan bli lite sugen på en alkoläsk ibland sådär...

Jaja...men iaf! Vi hade JÄTTETREVLIGT iaf! :)
Tack snälla Linda och Niklas för ALLT! :)

Med en hel bil kom vi iaf hem rätt sent :) Leon sov ju i bilen och när vi kom hem vaknade han och det tog ett tag innan vi fick honom att somna om...vi satte oss i soffan för att se på film men Älsklingen var ju helt slut så han satt och slumrade hela tiden så när Leon somnat sa jag åt honom att vi går och lägger oss nu!

På lördagsmorronen bestämde jag mig för att låta min lilla bakisgubbe sova...inte för att han blev så full dagen innan men ändå...jag kan väl vara lite snäll ibland ;)
Jag tog iaf med mig både Leon och hundar med ner till affären och handlade frukost till min sovande älskling...
Det var uppskattat! <3

Det var så himla fint väder igår så vi sa att vi går ut och går en långpromenad med hundarna...Leon tyckte det var JÄTTESKÖNT ute! :p Han satt och tjuttade som bara den i vagnen och kollade på allt möjligt! :)
På kvällen hade vi soffmys och filmmaraton!
"Fjällbackamorden" jag hann se 2 hela filmer   (väldigt ovanligt!) men till den 3:e checkade jag visst in :p
Så när älsklingen sett klart den blev det sängen!

Och nu är det söndag!
Hur fint som helst ute! :p Får se vad dagen har att erbjuda :p STÄDA är ett MÅSTE! Men hoppas vi hinner med nåt annat med ;) en långpromenad idag med kanske :p skulle inte vara helt fel faktiskt! :D

Hoppas ni haft en lika underbar helg som jag haft! <3
Ta hand om er!
Kraaaaam!

 
 
Ingen bild

Tagge

20 april 2014 16:40

Kul att du haft det bra i helgen för utom det med hjulen otäckt. Jag har haft det bra var hos min bror i lördags och åt kalkon det va gott. Nästan granne med er. Ha en trevlit forsättning på helgen

Sussie

20 april 2014 16:47

Ja det var himla otäckt med hjulen :( Men som tur var så hände inget iaf :)
Jaha ja jag ser ju till din bror från mig ju ;) Ser även din bror ibland...ni är lika hihi :)
Ha de bäst! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards