sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 9 maj 2014

Rundvandring hemma hos mig!

Av Sussie - 9 maj 2014 21:26

Det tog mig då tre dagar att få hela lägenheten rensad och städad :p
Jag har gjort det mesta helt själv! Jag har bett Älsklingen om hjälp med de extremt tunga sakerna bara som jag inte orkat själv då jag har så jäkla ont i ryggen :( men trots min värk har jag inte gett upp!   
Jag är en seg jävel serrni   

Började på tisdagen med Fabians rum...totalrensning!
Det han ville ha kvar med inte använder åkte ner i källaren och det som skulle kastas kastades! Och sen satte han sig och spelade och jag satte igång med att möblera om!
Resultatet:


     

Ska måla om här inne med men det har jag tyvärr inte hunnit med (än) men när jag gjort det ska även hans väggar dekoreras om kan jag lova!   

Fabian blev JÄTTENÖJD när han såg rummet och det gjorde mig superglad!   


Sen satte jag igång att storstäda badrummet!
Allt åkte ut och jag totalrensade avloppen, drog bort badkaret skrubbade golven och väggen bakom!   
Och jag säger bara FY FAN! Jag brukar överlåta det åt min kära sambo men så berättade han att han bara rensat brunnen de senaste gångerna och inte plockat bort rören så jag kände bara FY FASEN! Bäst att jag gör det SJÄLV! Och så satte jag igång...nej de rören var LÄNGESEN de blev rensade...men nu är de RENA!   

Flyttade in skötbordet där igen...haft det i sovrummet en tid nu men skulle inte få plats med det där nu kände jag så nu ser det ut såhär:


   
Min lilla samling av örhängen fick ju självklart hänga kvar   


På onsdagen var det sovrummet som stod på tur...och samtidigt även vardagsrummet lite grann...hämtat hem en ny säng åt Leon så var tvungen att få ut akvarierna från sovrummet för att få plats med sängen och sen rensade jag ut allt man bara kastat in i sovrummet för att slippa se det ute i lägenheten...
Såhär blev resultatet av sovrummet:


     

Spjälsängen har jag kvar ett tag till tills Leon lärt sig att ta sig ner från den andra sängen utan att slå halvt ihjäl sig ;)


   
Leons nya säng uppskattas av djuren iaf     


I vardagsrummet har jag flyttat lite på soffan för att få plats med akvarierna och jag tycker det blev jättefint!


 

Det enda felet med denna bild är att ljusen på väggen ska flyttas så den sitter mitt över soffan...


Vi fick lite problem när vi skulle fylla upp akvarierna igen bara när vi insåg att slangen inte räckte...SKIT OXÅ! Men men vi sprang med hinkar...funka det med! Gick rätt smidigt ändå när vi hjälptes åt Älsklingen och jag :)

Hann även med hallen samma dag som allt det här...såhär ser det nu ut där:


   

Rätt nöjd med detta oxå måste jag säga!


Igår (torsdag) tog jag tag i tjejernas rum. Det tog nog längst tid att fixa med...de hade himla mycket saker som skulle rensas och fixas med...men nu är jag klar!
Här är resultatet:


   


Det var svårt att få ihop det så allt skulle bli så bra som möjligt men tror det blev rätt bra till sist...


   
Och Moa har fått sitt eget lilla hörn som jag velat ge henne LÄNGE!
Här får inte Mira röra nånting har jag sagt åt henne utan det som står här är BARA Moas saker!
Mira har en egen hylla hon med självklart. Det är hyllan som står på byrån som ni ser på en av bilderna över...


Och sen avslutade jag kvällen med att rensa alla tre skafferier man har...så nu är hyllorna avtorkade och allt har sin egen plats igen...precis som jag vill ha det!   


Idag städade jag av köket med innan jag skulle hämta Mira på dagis så nu är hela lägenheten städad och fin! Gud så härligt det känns! :p

Såhär ser det ut i mitt kök:


     

Känns så härligt!   

Och att jag vet att jag gjort det mesta helt själv gör ju att jag sträcker lite extra på mig och ger mig själv en klapp på axeln   


När jag hämtat Mira på dagis kom även Moa hem precis lagom och de var redo för alla överraskningar som väntade dom...
Först fick de se deras rum...OJ! De tyckte det var jättefint! Och de ville knappt gå ut ifrån det! Hihi!
Sen tog jag fram kassarna med deras nya kläder och saker de fått...hur lyckliga tjejer som helst!   


Nästa vecka (om inte redan i helgen) ska jag börja med källarförråden med! MASSOR ska kastas! Massor ska BORT! Och så ska jag ställa ner det jag har i klädkammaren här uppe så jag kan hitta på nåt kul med det rummet med   

Ni ska bara veta hur roligt jag tycker att det är att fixa med sånt här...och nu när allt är klart med! Inget som jag "ställer där sålänge" längre...allt har sin egen plats och jag är KLAR!!!
Fy fan! Tog BARA 2 år att få iordning på denna längenhet!   

Men en tanke som slagit mig är: "När källaren är rensad och jag fått ner allt som ska ner...VAD SKA JAG GÖRA DÅ???"
Men så kom jag på: "Jag behöver inte vara orolig! Jag har 4 barn som hjälper mig att stöka ner så jag har nåt att göra hela tiden!"   

Ikväll har vi ätit Sussis pannkakor som är så populära och jag fick höra att det doftade pannkakor på hela gården...oj det är bara JAG som lagar mat hihi  *hej hej*
Och sen myskväll efter det med popocorn, läsk och film...Mira däckade på soffan medan jag skrev bloggen här så jag gick och fixade henne för sängen (hon hade precis somnat för jag höll kollen på henne). Moa är oxå på G och hon säger att hon snart somnar så jag ska när som helst ta in henne med...men filmen är snart slut och jag tror hon håller sig vaken...
Leon sover med så sen är det bara Fabian kvar...men han får lägga sig sen med och se film i sin säng...
Får se om jag och Älskling ska se nån film ikväll så jag med kan somna på soffan (som alltid hihi).

Nu har ni iaf fått en rundvandring hemma hos oss!
Hade lägenheten legat nån annan stans hade jag kanske till och med kunnat trivas   aja...


Just det!
Innan jag publicerar detta inlägg...Leon har ju fått så himla fina regnkläder som jag måste få visa:


   

Titt så fina!
De ser lite korta ut på bild nr ett men det är för han sitter i vagnen och åkt upp lite...de är såååå fina!

Han har även fått ett par röda converseskor...hur tuff som helst är han min lilla skitunge!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards