sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2014

Min lediga dag!

Av Sussie - 14 augusti 2014 21:59

I morse valde jag att följa med och lämna Leon på dagis...men gubben var självklart oxå med för jag klarar inte av att lämna min plutt om han är ledsen...då skulle jag med börja tjuta (larvig och känslig som man är)...
Men när vi kom till dagis möttes vi av Leons storasyster Mira som Leon direkt ville följa med och leka med...jag sa "Hej då Leon mamma älskar dig!" då kom han och kramade mig, sen kramade han sin pappa och sen gick han med sin storasyster som ingenting!   

Jag blev väldigt förvånad...nära på lite "besviken" för att han inte blev ledsen när jag gick...men ändå så känns det väldigt skönt att veta att han trivs bra och att Mira kan ge honom trygghet på dagis   
Kan vara nyttigt för Mira med att få känna sig stor och duktig med   jag tror det är väldigt viktigt för henne...att veta att hon inte är den där lilla flickan längre utan hon är faktiskt en stor flicka nu...tror det är jätteviktigt för henne och tror hon tycker det är kul att känna sig stor och att få hjälpa till att ta hand om lillebror på dagis   


Meningen var att jag skulle sätta igång att städa så fort jag kom hem...men var trött och gubben lägger sig i sängen och snarkar och det såg så skönt ut så jag kröp faktiskt ner bredvid honom och vi (jag) låg kvar till 10.30 innan jag gjorde nåt av dagen...

Nu i kväll när Leon hade badat och kom ut till mig i köket såg jag nåt på hans rygg...en stor röd fläck    när vi kollade honom noggrannare såg vi att han har små prickar både på mage, rygg, ben, armar, panna, kind och haka...
Misstänker nu att det är första stadiet av vattkoppor..!
Är inte säker än men herregud så snabbt det ploppade upp! Igår var det ju inte så...
Leon har varit väldigt mammig och gnällig hela eftermiddagen idag och han var svår att få att sova ikväll...men efter många försök fick jag honom att somna iaf...

I morron ska jag låta gubben och Leon sova...jag ska få iväg Fabian till skolan och sen åker jag och jobbar och hoppas på att Leon inte vaknar...

Ikväll har jag även städat ur ugnen och torkat klart de sista skåpen i köket...så nu är skåpen fina :)
I morron ska jag se om jag kan fortsätta med balkongdörr och element och så där barn med skitiga fingrar har varit    jisses så dant det blir!
Men vad roligt det är när man ser skillnaden...köket skiner! Och det blir VITT!   

Johodå nähä!
Jobba i morron, lördag och söndag nu då...lördag ska jag på kalas hos pappsen som fyller år idag!   


GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA PAPPA!!!

 


Nej nu är det sängen som gäller!
Kram på er!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards