sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 9 februari 2015

Upp och ner går det hela tiden...

Av Sussie - 9 februari 2015 20:01

...vissa dagar mår jag TOPPEN! Andra dagar mår jag rätt ok, ibland bara ok och ibland SKIT! 
Vad jobbigt det är! :(
Varför kan jag inte få må TOPPEN hela tiden för???

Nu har det varit väldigt mycket för mig ett tag...kaos på jobbet där ALLA är sjuka förutom min syster och jag så vi är de enda som kunnat jobba i en veckas tid ungefär...vi har haft lite tur och fått in nån vikarie ibland men det har varit kaos iaf...jag trivs jättebra på jobbet alltså det är inte så att jag klagar för att jag fått jobba mycket för jag har tagit på mig fler pass denna vecka så det är inte det! 
Men jag är lite grann höggravid sådär och jag väger endel nu...känner mig klumpig och blir ganska lätt andfådd...magen är ibland lite grann ivägen med men jag försöker ändå att kämpa på!

För ett par veckor sen fick vi även ett besked (privat, inte på jobbet) som gjorde att jag mått rätt dåligt ett tag...många tankar, tårar och orolighet kring detta...
Plus att det är väldigt jobbigt hemma eftersom jag INTE trivs i lägenheten...
Bonusbarnet vi har på heltid tar väldigt mycket energi av mig då h*n är väldigt "jobbig"...h*n har ju nån diagnos av nåt slag men vi har inte fått reda på vilken än...eller vi har väl våra misstankar men väntar på utredning...vi ryker ihop rätt ofta och h*n förstår inte hur mycket jag gör för varken familjen eller i hemmet eller nånting...
Jag upplever hen som väldigt egoistisk, krävande, nånchalant, visar ingen hänsyn eller respekt och ibland är h*n till och med elak! :(
Idag sa h*n nåt som gjorde mig väldigt ledsen...jag blev kallad egoistisk! Jag har ingen aning om vad h*n menar med att jag är egoistisk...jag tycker jag gör så mycket jag bara kan och lite till för dom...men tydligen inte :(
H*n krävde att jag skulle köpa en platt-TV till hen...men när jag sa att h*n redan haft MIN platt-TV och tagit sönder den kunde h*n inte hålla med mig...det var inte h*n som haft sönder den sa h*n...
Men den fungerade ju när vi ställde in den i hens rum...så den enda som använt den är ju h*n..???
Aja iaf...

Igår var jag med min pappa och mina två systrar på konsert...vi såg på "First aid kit" :) HIMLA BRA!!! :)
Det var rätt jobbigt för mig att stå bara...fick kramp under fötterna och ryggen trodde jag skulle gå av på mig...
Men tjejerna var JÄTTEBRA! :) och det var himla roligt att få umgås med familjen sådär :)

Magen nu då...den växer! 
Sammandragningar flera gånger om dagen och ibland gör det rätt så ont till och med...är nu i vecka 32 (31+2) och har 60 dagar kvar till bf.

   

Här har ni tjockisen ;)


I morron ska jag till bm igen...så ska försöka komma ihåg att väga mig i morron bitti innan jag åker till jobbet...så jag slipper väga mig där :s vet inte om hon frågar den här gången med men lika bra att kolla själv ändå :p
Vet att jag kommer få smäll på fingrarna ändå...
Men som min kloka vän Linda sa...ju större mage -desto smartare unge! ;D

Helt slut efter dagen...först jobb 7-12, sen hem och städa, laga mat och allt sånt där och sen duscha Leon och natta honom och sen hoppade jag in i en dusch för att slippa gå upp så tidigt i morron då jag börjar kl 7 igen...
Fullt upp om dagarna!
Men snart är det TV...sen sova!

Ta hand om er själva och varandra!
Puss och kram på er!



 
 
Ingen bild

Ann

9 februari 2015 23:25

du är så fin vännen min! Massa styrke kramar till dig❤️️

Sussie

10 februari 2015 20:11

Tack så mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards