sussisviktblogg

Alla inlägg den 7 oktober 2015

Av Sussie - 7 oktober 2015 20:36

...planering planering...jag gör inte annat än att planerar :p

Men jag tycker det är kul! Himla kul!
När jag är ledig går jag hela dagarna och plockar och fixar och planerar hur jag vill ha det överallt, vilka möbler jag ska köpa, vad jag vill ha på väggarna och allt sånt där...

Jag planerar även vad jag ska köpa till alla i julklapp...
Jag har bestämt mig för en julklapp till HELA familjen...Roger är jättenyfiken! :p Men jag säger inte ett ljud! :p
Det enda jag har sagt är att jag beöver MINST 10.000 kr till det :p
Och jag planerar vad jag ska köpa till alla barnen i julklapp...
Åh jag älskar att planera! :p

Jag och min Linda har även planerat in en dag i Ullared! :p
Det går jag och tänker MYCKET på! Jag kan se det framför mig när jag går där med min shoppingvagn och bara fyller den med både onödiga och nödiga saker ;p 

I helgen som var hade vi vår populära barnmarknad! :) Gud så kul det är! Och så himla roligt att den är så omtyckt av så många :D
Jag är lite sugen på att "öppna eget" och ha en sån här "marknad" fast på heltid :p
Min karl tycker jag ska öppna nåt fika/matställe men det vet jag inte om jag skulle orka med...tror det blir för stressigt att ha det...

Är i full gång att lägga ut annonser på en massa saker som jag vill bli av med :p 
Massor av bebissaker som jag känner att jag inte behöver längre...när Leon var liten sparade jag ju ALLT för att jag ville ha en till...nu när Evelina blivit för stor för vissa saker känner jag bara SÄLJ DET! Bli av med det och få plats för nya saker :p

Hur är det med min psykiska hälsa då..?
Jo då...rätt lugnt! Blir det för mycket för mig så får jag en ångestattack, jag hetsar fortfarande upp väldigt och väldigt snabbt. Jag går fortfarande hos min psykolog och jag tror faktiskt att det hjälper lite...
Varje gång jag är där får jag en "läxa/uppgift" som jag ska göra tills nästa gång vi ses och sist fick jag "hårförbud", jag har ju ett extremt kontrollbehov! Och för att få mig att försöka släppa lite på kontrollen sa psykologen att jag inte får fixa tjejernas hår, inte borta det alls utan låta Roger eller tjejerna själv göra det...jag fick inte heller lägga mig i när deras hår borstas eller sätts upp...
Själva borstningen har inte varit några större problem att hålla sig ifrån däremot att inte lägga sig i har varit svårare...det är ofta "borsta underhåret med" eller "nu har du missar lite där" eller "nej det där får du göra om" eller såna saker...men när Moa satt upp håret på sig själv och frågar mig om det är bulligt så har jag svarat att det blir jättebra trots att det inte är perfekt...sagt till Moa att det inte behöver vara perfekt...trots att jag själv är perfektionist...

I morron blir det jobb!
Sa till Leon när jag sövde honom att mamma jobbar i morron och det ville han INTE! Men jag sa att mamma kommer hem sen efter jobbet och då blev det bra igen :) han är så otroligt söt min lilla pluttepojke <3
Han har varit dåligt i över en vecka nu och vi har varit på VC för att kolla honom men de hittar inget utan rekomenderar oss att ge honom astmamedicin mot hostan och panodil/alvedon mot febern och smärtan...hopp! Tack för den!
Idag har han mått bättre måste jag säga :)

Just det!
Iza och Teddy blev föräldrar den 27/9 till 9 st små valpar! :D
Wohooo!

Nej nu är klockan 21 och TV:n börjar!
Puss och kram!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards