sussisviktblogg

Alla inlägg under november 2020

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för Instagram
Men när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.

Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?
Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! 

Jag är certifierad inom både naglar, lashlift, browlift och sugaring (sockervax)  
Min salong ligger mitt inne i centrala Linköping

Vi använder oss INTE av elfilar, inga giftiga lim eller plasttippar.

Gå in på instagram och sök på: Nagelsalongenlinkoping eller klicka här!

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där! 

Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! 
Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.

Tex: 

  • Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet...
  • Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och började mitt arbete som nagelteknolog direkt efter att min utbildning var klar :)
  • Juli 2019 tog jag över salongen jag arbetade på och är nu salongsinnehavaren 
  • Augusti 2019 gifte jag mig med min man som jag varit tillsammans med sedan 2012
  • 2020 utbildade mig inom både sugaring, lashlift och browlift och utför alla dessa behandlingar på min salong 

Detta var lite av det positiva som hänt under tiden jag varit ifrån bloggen...men allt är inte positivt i mitt liv.
Till en början handlade den här bloggen om min viktresa...var därför jag startade den ifrån början. kampen mot ett sundare liv och ett bra mående.

Jag sökte för mitt psykiska mående för ett par år sen och började äta antidepressiva mediciner.
Till en början tyckte jag att de hjälpte och jag mådde iaf lite bättre än jag gjorde utan dom, men min man sa åt mig att jag blivit "konstig" sen jag började äta dom och det fick mig till slut att sluta med medicinen och jag gjorde det tvärt och utan att rådfråga läkare...Jag tyckte det gick bra och kände inget av att jag slutade med dom...förrän typ en månad efter...då sa det PANG och jag mådde värre än någonsin!

Jag drog ut på att söka för det igen men så i början av detta år sökte jag för mitt hemskt dåliga psyke som bara gick ner mer och mer och till slut kände jag att jag måste göra något åt detta.
Bland annat hade jag gått upp MASSOR i vikt på ganska kort tid...
Fick en tid hos min läkare som tog en massa prover på mig och ringer upp mig väldigt snart och berättar att jag i princip inte har någon som helst ämnesomsättning...att min kropp suger åt sig precis allting jag stoppar i mig vilket gjort att jag gått upp så mycket...

Jag fick sätta in levaxin som är för sköldkörteln och äter en rätt hög dos av detta. 
Jag har nu ätit det i typ 10 månader och det har inte hänt nåt speciellt med vikten...jag går inte ner men heller inte upp mer vilket jag är glad för...
Nu har jag bokat in mig hos dietisten och ska dit i morgon för att se om jag kan få råd och hjälp och stöd för att komma ner i vikt.

Jag är GANSKA säker på att jag skulle må mycket bättre psykiskt om jag bara kom ner i vikten igen...

Fler viktopererade här inne som fått problem med sköldkörteln?
Skriv gärna till mig isf :)


Ska försöka skriva snart igen!
Ta hand om er!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020
>>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards