sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Tankar efter förra inlägget + Barnvakt

Av Sussie - 27 juli 2011 23:30

Först vill jag skriva och tacka för kommentarerna jag fick i mitt förra inlägg.
Fick höra att jag var stark som vågade visa mina bilder...
Jag kan säga att det skulle jag ALDRIG gjort för 4 månader sen...men bara jag hade gjort min operation så kändes det inte alls lika jobbigt att prata om min vikt längre...
Jag har inte skrivit ut den här vad jag vägde när jag vägde som mest men det kommer jag nog göra så småningom med ska ni se men inte just nu...

Men innan mars i år visste bara mina systrar och mamma om vad jag vägde...jag berättade det endast för EN vän och det var för flera år sedan då hon gick en utbildning inom friskvård och ville "använda" mig i ett projekt hon skulle göra.
Jo jag berättade det för en annan "vän" med...men det fick jag ju snabbt ångra då hon och jag blev osams bara några månader efter att jag anförtrott mig till henne...ja ni kan ju säkert räkna ut själva...jag ska inte skriva om henne men det är MYCKET som kommit ut om mig som jag sagt i förtroende till henne...

Men direkt efter jag gjort operationen så var det som att en spärr släppte och jag kunde prata om min vikt på ett helt annat sätt...det var inte längre att tårarna kom så fort man pratade med folk om sin övervikt eller att man kände sig som ett missfoster längre...jag visste att jag är på väg ner och jag ska bara må bättre och bättre för varje kilo jag går ner :)
Jag har även accepterat hur min kropp ändras pga operationen...det blir häng och det får jag leva med...man måste acceptera att det blir så!
Man måste lära sig tycka om sig själv för den man är och ser ut...jag har nog alltid tyckt om mig själv för min personlighet men inte för mitt yttre...visst jag har väl ibland kunnat se mig själv i spegeln och kunnat säga att "jag är rätt söt" men för det mesta har man sett sig själv precis tvärtom när man sett sig i spegeln eller på kort.

Nu har 3 månader gått och det är inte speciellt lång tid och jag har fått bättre självförtroende, jag har inte ändrat min personlighet och tänker inte göra det heller men där emot har jag lärt mig tycka om mig själv för hur jag ser ut :) och för varje kg jag går ner kommer jag må ännu bättre och få ännu bättre självförtroende! Jag har för första gången på 4 år fått ett sommarjobb vilket stärkte mitt självförtroende ännu mer! :)
De här 3 månaderna är bland de lyckligaste stunder i mitt liv! (förutom galloperationen och smärtan efter den...kommer ta tid innan jag glömmer den smärtan).

Tack så mycket för era kommentarer! :)


Och nu kommer en uppdatering om dagen som varit:
Jag har plockat och fixat lite hemma, och så har jag packat...vid 17-tiden kom min svåger och hämtade upp mig efter att han slutat sitt arbete...
Så nu är jag hemma hos syster och hennes familj och ska "bo" här i en vecka...
Både syrran och hennes man jobbar och de behöver nån som tar hand om deras 3 barn :)
Klart att moster Sussie ställer upp! ♥
De är helt UNDERBARA barn!
Men måste säga att idag när jag tog med mig dom till affären alla 3 (ensam) fick jag ryta i åt dom ett flertal gånger...men de är ju BARN!

Jag köpte lite läsk och chips så satte vi oss i soffan och hade en liten myskväll innan barnen skulle sova :)
När barnen lagt sig satte vi vuxna oss och såg den nya "Maria Wern" som jag inte hade sett...
Den var bra...man funderade hela tiden på vem mördaren kunde vara...jag hade fel ett flertal gånger kan jag säga haha!
Fick se slutet ensam då de andra gick och la sig för de ska orka upp till deras jobb i morron bitti...men jag kunde ju inte stänga av mitt i så jag såg klart :)

Men nu ska jag när som helst krypa ner jag med...måste ju hinna sova några timmar för i morron bitti är det slut på friden och ska ta hand om 3 busungar ;)

Sov gott!
Kram ♥

 
 
Ingen bild

Tagge

5 september 2011 17:50

Det låter härligt det du skriver om att du har ftt bättre sjävförtroende. Jag tycker du är söt du har ett vackert ansikte och så har du vackra ögon. Ha de så bra kram. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards