sussisviktblogg

Alla inlägg under april 2012

Av Sussie - 7 april 2012 17:47

Igår kom lite vänner hit :)
Var jättetrevligt! Satt och pratade lite och drack lite...
Helsike vad vinet slog till på mig igår :s
Jag brukar ju alltid göra min lilla "vindrink" men hade inget hemma så drack vinet som det var och JISSES!
Behövde inte mycke kan jag säga! HAHA!

Ute var det ganska dött!
Men fick träffa min favvovakt iaf ;)

Idag när jag vaknade kan jag lova att rummet snurrade! FY FAN!
Längesen jag var så bakis!
Mådde illa och trodde jag skulle svimma när jag gick upp ur sängen...
Men bara jag fått dricka lite saft så gick det över...provade med vatten först men tror jag behövde lite socker...

När Henke vaknade beställde vi pizza! :p
Och nu är Henke hos Jimmy och jag sitter och väntar på mitt helgbesök...får se när de kommer...OM de kommer..?
Då ska vi upp och handla och sen ska vi hem och jag ska laga mat!

Hoppas ni har en trevlig påskhelg!
Kram på er som förtjänar en kram!

Av Sussie - 5 april 2012 18:49
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sussie - 5 april 2012 18:18

Natten slutade sent och dagen började tidigt...
Pratade i telefon sent inatt som jag gör varje natt nu för tiden ;)
Och så ringde klockan 05:45 och jag gick upp 06:10 och gjorde mig iordning för gymmet...

Klockan 7 började vi!
Vi körde intensivt även idag och blev klara med det vi skulle på 40 min...
Fick skjuts hem av snälla Jennie :)

Väl hemma satte jag igång med städning...
Dammsög och plockade iordning...och självklart duschade!
Sen väntade jag in mitt besök som kom aningen sent idag men bättre sent än aldrig eller hur..? ;)
Mitt lilla lodjur kom till slut :p

När mitt lodjur åkt hem blev det lite mobilsnack...och sen vid 15 orkade jag inte mer så somnade på soffan...
Sov i 2 timmar!
Skönt som fan men vad seg man blir hehe...

Nu vill jag ju bara SOOOVA ju!
Men nu har jag fått i mig lite mat med och ska se om jag kan få ro till att plugga lite...men bara LIITE idag känner jag...bara så jag gjort nånting :)

Hoppas ni får en bra kväll!
Kram på er!

Av Sussie - 4 april 2012 20:29

Ja det skulle jag vilja kalla mig själv just nu...
Igår vet ni ju redan hur mycket jag motionerade...mådde TOPPEN igår!
Idag mår jag ÄNNU BÄTTRE!


I morse tog jag bussen till min vårdcentral som ligger på andra sidan stan...lämnade mina prover inför 1-års-kontrollen...sen GICK jag därifrån ner till skolan...det är inte överdrivet långt men ändå en liten bit...kanske tog ca 20 min att gå...


Hem från skolan tog jag faktiskt bussen men jag funderade på att gå...men blev till slut bussen...
Var trött när jag kom hem så gick och la mig på soffan och kollade film men somnade rätt snabbt...
Satte klockan för att komma upp i tid innan Jennie kom så hann sova i ca 2 timmar...skönt som fan!


Åkte ner till gymmet och tränade mycket intensivt i 40 min...
Hann med alla maskinerna som vi brukar köra på 40 min istället för 60 min som det annars brukar ta...men det var inte alls mycket folk idag så kan vara därför som det gick så bra med...


Efter träningen åkte jag med Jennie till hennes nästa stopp och därifrån GICK jag hem...tog ca 30 min att gå kanske...gick även förbi Willy´s och handlade grönsaker...
Har ju slarvat med maten de senaste dagarna men känner nu att ALLT bara är TOPPEN så nu måste jag börja sköta mig igen!


När jag kom hem tog jag tag i disken med...så nu är den borta...och sen skar jag grönsaker och gjorde min GODA avocadoröra :p
Och nu har jag fått mat i magen och mår bara mer toppen än någonsinn!
Det ENDA som inte är bra nu är min förbannade hosta! Folk undrar om jag har rökhosta...hmm...ja av passiv rökning isf ;)


I morron blir det träning IGEN!
Vid 7 ska vi vara på gymmet och träna träna!
GUD SÅ BRA DET KÄNNS!!!
Och att jag är igång med skolan med...åååh helt UNDERBART!


Just nu kan jag nära på LOVA er att på nästa bild ni ser på mig på bloggen kommer jag har de den där glöden i ögonen igen som jag hade i början av året ;p
I´M SOOOOO HAPPY!!!


Och TACK ALLA NI som stöttat mig!
STOR MEGAKRAM till er!!!   

Av Sussie - 4 april 2012 12:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Sussie - 3 april 2012 20:12

Eller aa...en hel del blev det iaf!
Började med att gå hemifrån i morse kl 10 och mötte Linda och Enzo halvägs ungefär för att gå hem till Linda och sen ner till skolan en sväng...

Pratade med lärarna och bestämt saker för att jag ska bli klar med skolan nån gång...och det känns så jävla bra!
Allt är bara toppen just nu :p
Jag SKA klara skolan! Trots att jag haft det jobbigt en tid så ska jag klara det nu! Och jag VET att jag klarar det för jag ÄR duktig i skolan bara jag lägger ner tiden! Mina betyg är inte dåliga...måste faktiskt erkänna att jag är RIKTIGT JÄVLA STOLT över mig själv och mina betyg! SÅ DET SÅ!

Efter skolan blev det en sväng på stan och luncha med Linda...och sen med henne hem igen...
Gick även hem från henne...fick sällskap halvvägs och sen gick jag resten själv ;)
När jag kom hem var jag rätt så trött så somnade mellan 16-17 på soffan...klockan 17 bytte jag om till gymkläder och sen gick jag ut och mötte Jennie och åkte ner till gymmet och tränade ca 1 timma...
Sen blev det bussen hem!

Massa motion idag! Och det känns så himla bra!
Vägde mig även i morse och jag har 1,7 kg kvar tills jag nåt mitt nästa delmål..! :D
LÄNGTAR tills den dagen kan jag säga!

Nu ska jag duscha och sen blir det film och mys i soffan!
Kram på er alla underbara!   

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards