sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

Sjuk!

Av Sussie - 4 februari 2013 17:00

Nu är vi två här hemma som är sjuka :(
Jag och min dator :(

Min bror fyller 30 år idag!!! GRATTIS till lillebroren <3
Var ute i lördags och firade både honom och min mamma som fyllde i fredags, åt middag på restaurang :)
Jätteroligt att både min mormor och hennes karl och min moster kunde komma...sen var det förståss min pappa, styvmamma, storasyster och hennes karl, lillasyster och hennes karl och deras minsta dotter, Jimmy och Katta och så jag och Älskling. Så vi var 16 pers totalt...jättekul! :)

Jag har varit genomförkyld i flera dagar nu...var på apoteket på Ikano häromdagen och frågade om det fanns nåt jag kunde äta för att bli frisk snabbt men det enda jag fick äta var Sinova forte eller vad heter och det var för bihålorna så det var inget jag behövde sa jag...så det fanns INGET jag kunde äta pga att jag är gravid sa de...VAD FAN! :(
Aja, köpte pamol och hoppades på att det skulle gå över snart...men har bara blivit värre och värre :(
Hostar som fasen! Snyter mig hela hela tiden vilket gjort att jag snart inte har nåt skinn kvar på näsan, och jag har såååå ont i min hals, snart har jag även tappat rösten :(
Var med Linda idag på apoteket här hemma så passade då på att fråga om de hade nånting för min onda hals...det enda jag kunde äta pga bebis var Bafucin sa de...lindrar lite i halsen iaf sa de...
Man märker ju ingen jätteskillnad om man säger så :( men jag har bara ätit 2 tabletter hittills...får hoppas att det blir nån skillnad snart!

Hämtade tjejerna på dagis idag och tog med dom till affären på vägen hem för att handla mat...eftersom jag inte är sådär jättefrisk så fick det bli megaenkel mat idag: Potatismos och fiskpinnar (jag fick falafel), gick supersnabbt att laga men de tycker alla om den maten så det blev ju bra :p
När gubben kom hem hade jag nästan gjort klart maten och det var tur för han ringde och sa att han var på G hem och var jättehungrig!
Men när han kom hem tyckte han faktiskt lite synd om mig när han hörde hur jag lät när jag pratade :( tycker själv synd om mig själv just nu och jag tycker faktiskt att man får tycka lite synd om sig själv när man är så pass förkyld och inte får äta ett skit mot det! ;)

Min dator är ju som sagt oxå sjuk :(
Den sjunger tydligen på sista versen här nu...den har varit skum länge men så sa jag åt min kära lillebror att lägga in allt på nytt igen (sånt kan ju inte jag), men så när jag kan hem med datorn fick jag inte igång nätet på den och det var nåt skumt fel för det förstod inte broren heller när han var här idag på fika och kollade på den...men så fick han igång det till slut iaf! Men sen hur länge datorn håller nu återstår ju att se :s
Jag kollar nu efter en ny dator att köpa!
Finns ju en jag vill ha men den kostar 10 tusen...känns som att jag har annat att lägga dom pengarna på just nu när man snart ska ha bebis :s

Suttit och ringt massa samtal idag med...både till barnmorskan, mitt gamla jobb (om papper) och så ett ställe till som är lite schhh schhh på denna blogg...men nu är det fixat iaf! I morron blir det att ringa ett annat samtal för att se hur det blir på onsdag då det är sagt att jag ska på en intervju...trodde de skulle ringa idag och bestämma tid och så men inte fått nåt samtal :s
Så måste ringa i morron och kolla upp saken!

Nu ska jag ta hand om disk och se till så mellantjejen kommer in och äter lite mat...sen är det SNART dax att fixa dom för sängen ju!
Så kul att grannen och mellantjejen leker så bra ihop :) De har verkligen megakul ihop! :)
Ville inte ropa in henne när maten var klar när de är ute och bygger snögubbe så lät de vara ute så sparat mat åt henne istället :)

Ha de bäst alla underbara människor, ni som inte är underbara behöver inte ta åt sig ;)
Kram på er!

 
 
Ingen bild

Sandra Lindqvist

5 februari 2013 10:01

Hej!

Jag heter Sandra och jobbar med castning/research på tv-bolaget Jarowskij. Vi är nu i startgroparna för att kicka igång en ny säsong av SVT-programmet "Kan du slå en pensionär?". Förra säsongen blev en riktig succé och vi strävar nu efter att om möjligt producera en ännu bättre säsong.
För att vi ska lyckas med det, gäller det att hitta duos som verkligen vill och behöver hjälp att komma igång med en sundare livsstil. Många har redan skickat in intresseanmälan men vi ser gärna att ännu fler anmäler sitt intresse. Därför undrar jag om du skulle vilja hjälpa till att sprida ordet vidare? Kanske känner du någon som vill vara med? Vi är mycket tacksamma!

DELTAGARE TILL TV-PROGRAM

VI SÖKER HÄRLIGA DUOS (25-45 ÅR) TILL SVT-PROGRAMMET ”KAN DU SLÅ EN PENSIONÄR?”

Vi söker två kollegor, kompisar, kärlekspar, syskon, far och dotter etc.

Ni är medvetna om att ni lever ett ganska ohälsosamt liv, ni äter fel mat och rör på er alldeles för lite eller kanske röker för mycket? Kanske hinner ni inte laga en ordentlig middg på kvällarna och köper istället snabbmat på vägen hem eller småäter under hela dagen och unnar er lite väl mycket under fredagsmyset? Kanske vet du inte ens varför huvudet alltid börjar värka runt 15-tiden och du blir förkyld orimligt ofta?

Med hjälp av två inspirerade pensionärer har ni chansen att ta första steget mot ett längre, hälsosamare liv som passar just er – och tro det eller ej, det kommer att vara roligt!

Känner ni att denna beskrivning passar in på er, så ta chansen att vara med på ett otroligt roligt äventyr och maila snarast till: pensionar@jarowskij.se

Varma hälsningar,
Kan du slå en pensionär?-redaktionen

Tusen tack för all hjälp!

Vänliga hälsningar,
Sandra Lindqvist
Casting/Research
sandra.lindqvist@jarowskij.se
08-50 30 78 56

Sussie

5 februari 2013 10:27

Lägger ut detta på mina kommentarer får vi se om nån känner sig träffad! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards