sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 4 april 2013

En uppdatering för min vecka som varit

Av Sussie - 4 april 2013 22:08

Jag har blivit himla dålig på att uppdatera min blogg...
Jag minns inte ens vad jag skrev sist jag skrev lixom...så dålig har jag blivit på att skriva :s
Men nu kommer iaf en uppdatering!

Förra onsdagen hade gubben ett möte hemma så jag tog med mig tjejerna ut en sväng...vi gick till Cloetta och handlade lite godis och sen gick vi och beställde pizza till hela familjen :p


         

Lite bilder på tjejerna utanför Cloetta :)
Var himla fint väder den här dagen så de fick ha lite vårkläder på sig :)


Denna vecka har vi varit "barnlediga"...fast ändå inte barnfria mer än en enda natt!
De tre minsta åkte till sin mamma i torsdags, den äldsta är ju alltid här så han var kvar. Och så på fredagen kom min systers tre barn hit (mina Änglar). Både syster och svåger jobbade i helgen och de behövde hjälp med barnen och jag säger ju aldrig nej till att ha dom...så det är klart de fick komma :)
Fabian kom även hit på fredagen och då ville han med stanna över helgen eftersom mina syskonbarn var här...så det var vår barnledighet det ;)
På lördagen fick de påskägg och vi hade myskväll både fredag och lördag med barnen...jättemysigt :)

På söndagen när syrran och svåger hämtat barnen och lämnat spjälsäng gick båda pojkarna hem till sin mamma så vi kunde få EN kväll för oss själva :) det behöver vuxna ibland...alla måste få lite frihet nån gång ibland!
Så vi satte igång med att bygga spjälsäng...gud vad jag svor och var förbannad! Jävla säng rent ut sagt! HAHA!
Men vi fick ihop skiten till slut iaf! :D
Och min nya speldosa jag köpt till bebis sitter på plats den med :D


   

Såhär blev det!
Speldosan är så man kan se en "film" med Nalle Phu i mitten på speldosan plus att det är en projektor på den så man även kan se filmen i taket och så spelar den 3 olika melodier :)
Jättefin!


Vi har även hunnit med att bygga bur till mina gerbiler :)
Jag vet inte om jag berättat det i bloggen men vi har fått ett nytt tillskott bland våra gerbiler :)
Vi kollade i en djuraffär och kunde inte låta bli att köpa en till hona till vår flock...
Tyvärr gick inte flickorna ihop så vi fått dela på dom så nu går Piff och Puff i en bur och Paff och vår nya hona Muff går i en bur :)
Paff och Muff har fått en ny bur som vi då byggt ihop...den ska jag visa er nu tänkte jag :)


                 


Bild 1: Här är Muff i sitt sandbad
Bild 2: Vi tog en "leveransbur" och sågade ett hål i botten på...
Bild 3: Sen målade jag hela den...
Bild 4: Vi tog ett akvarium och silikonade på en glasskiva som täckte halva akvariet...
Bild 5: Och sen satte sig älsklingen och målade motiv på leveransburen... 
Bild 6: Även uppepå tog vi lite motiv
Bild 7: När allt har torkat satte vi på leveransburen på akvariet (som passade PERFEKT!), vi satte även in ett rör mellan akvariet och hålet upp till leveransburen...
Bild 8: Här är nu deras nya kök...
Bild 9: Paff och Muff bor nu ovanpå natalerna
Bild 10: Piff och Puff har kvar deras gamla bur men med ny inredning och på lite annorlunda sätt :)

De trivs alla jättebra och det är såååå kul att se att Muff och Paff sover tillsammans och tycker det är jättekul att ha funnit varandra :)

Övrig del av veckan har varit väldigt lugn och skön...
Jag har sovit väldigt mycket då jag är så himla trött hela tiden...sover dag som natt :s
Det är inte så långt kvar nu heller innan bebis kommer :p
Idag är det 37 dagar kvar till BF :p


 

Här ser ni! :D


Idag fick vi hem barnen...
Jag sov medan gubben var på kursen idag...jag skulle ha städat men jag är som sagt himla trött så jag sov och sov och sov...
Men så sa jag att jag gärna följer med upp och hämtar barnen för att få lite luft och för att se om jag kunde piggna till lite och det gjorde jag :)

Och det var så himla roligt att få hem barnen idag :D
De var himla fina! :) De var fina i håret och hade fina kläder på sig :) jätteroligt att se dom så :)
Vi gick hem och lämnade deras saker och så gick vi till affären och handlade glass och mat...
Satte oss i lekparken och fikade på glass och festis innan jag gick in och började med maten och gubben var ute en stund och lekte med tjejerna :)
Stekte köttbullar och kokade potatis och gräddsås, lingon och gröna ärtor till det!
Fabian var lite sådär när jag sa att vi skulle ha köttbullar men så frågade han om det var mina egna hemmagjorda och jag sa "ja det är klart" och då sa han "ja då vill jag ha!" vid matbordet sa han även att "Om Sussie skulle vara med i en mattävling skulle hon vinna lätt!" :D
Åh vad roligt att de tycker om min mat så mycket :p lite coolt sådär eftersom jag själv inte äter kött så kan inte smaka av maten så jag bara gör lite och de tycker alltid att det blir så himla gott! :p Det är inte illa va..? ;)

Fabian har även städat här hemma idag medan jag lagade mat...helt plötsligt bara sådär började han sopa hallen, gerbilerna hade sprätt ut lite sågspån så han sopade upp det...sen tog han fram dammsugaren och började dammsuga åt mig :p
Jättesöt var han! :D

Tjejerna har med varit hur snälla och söta som helst idag! :D
Så som sagt det var JÄTTEKUL att få hem dom idag :D

Nu ropar gubben!
Han har fått nya natalbebisar som verkar vara den färg han hoppades och vill att jag ska komma och kolla så bäst att jag gör det då ;)

Ta hand om er!
Puss och kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards