sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

Sommaren lider mot sitt slut...

Av Sussie - 16 augusti 2013 13:05

...och det börjar bli kallare och mörkare...

I morron är det hela 12 veckor sen min lilla skrutt föddes   
Den 25:e blir han tre månader och det känns som att tiden bara sprungit iväg...

Jag har haft fullt upp hela dagarna och jag tycker att det är SÅÅÅÅ skönt att dagis och skola kommit igång igen så man får in lite rutiner i vardagen igen :) och sen om jag ska vara ärlig så tycker jag det är lite skönt med några timmar ensamtid (med Leon förståss) varje dag :p
Tror både jag och Leon behöver det...jag kan lägga 100% på honom och han har inga syskon som springer runt och vill ha sin del av uppmärksamhet...
Med detta säger jag inte att jag inte vill ha de andra hemma men även vuxna behöver lite lugn och ro ibland och bara få va' ett tag...eller hur..? :)

Den 31:e augusti ska vi döpa vår lilla son :) och jag planerar i huvet hela tiden hur det ska vara och vad vi ska bjuda på och så :)
Funderar över vad barnen ska ha på sig för kläder och allt sånt...tankar hela tiden som snurrar i huvet på mig...så då kanske det är bra att jag får den där ensamtiden ibland för att få tänka och vila lite med :)

Jag har fått låna dopklänning av min storasyster...åååh den är såååå fin!
Och Leon är så fin i den :p


       
Här är min lilla gladfis   


När vi lämnat tjejerna på dagis och skola idag gick vi förbi BVC bara för att väga Leon, han har inte varit på BVC på ett tag eftersom han mår så bra och så...men kul att veta hur mycket han går upp så vi gick dit för att kolla...
6490 gram vägder min "lilla" pojke :p

Och han är så snäll! Han sover (för det mesta) hela nätterna utan att vakna, han är alltid glad...den enda gången han blir arg är när han är hungrig...då skriker han så man tror han slagit halvt ihjäl sig eller som om han hade världens magknip...men så fort han får flaskan slutar han skrika...man försöker trösta honom på alla sätt man kan innan för som sagt så tror man han har riktigt ont! Men han är otröstlig...det enda som kan trösta honom är flaskan hehe...så han har lite humör med min lilla pojke hihi.

Och det sötaste som finns med honom är bland annat när han sitter och ser på tv/film och skrattar...åååh mitt hjärta smälter :p
Barn är underbara!

I veckan som kommer nu är vi "barnlediga", eller tjejerna är hos sin mamma...så jag ska försöka hinna med att baka inför dop och kalas...helgen som kommer ska vi fira Fabian och Mira som fyller år...och helgen efter är det ju dop...så måste ha lite kakor och bullar och lite så...ska även göra smörgåstårta tänkte jag...gjort det förr, men flera år sen nu men ska nog klara av det igen :p gör en vanlig och vegetarisk tänkte jag...vegetarisk är himla god!
Många vegetarianer som inte smakat veg. smörgåstårta men det är JÄTTEGOTT och jag rekomenderar att ni testar nån gång om ni inte gjort det! :) Bara fått höra bra saker om den när de smakat :p

Fått iordning på hemmet nu med...rensat massor och fått det skapligt fint och ska sätta igång snart med att måla möbler och väggar i lägenheten :p
Framkallat massa bilder på barnen och förstoringar och så...i svart/vitt som ska upp på väggen...kommer bli såååå fint! :p

Men nu ska jag sluta svammla...ska se film med gubben innan vi tar tag i dagen på riktigt sa vi...


 


Ta hand om varandra!
Puss och kram!

 
 
Ingen bild

Tagge

20 augusti 2013 23:33

Låter skönt att du får lite tid själv med lille plutten. Tre månader redan tiden går fort ibland. Hoppas ni får ett roligt och trevligt dop. :)

Sussie

21 augusti 2013 08:50

Ja det är lite skönt faktiskt :)
Mmm det är inte klokt vad snabbt det går...och vad han växer ungen! Jisses haha!
Jag hoppas dopet blir lyckat :p jag har såå mycket att göra inför det men hoppas jag hinner och att jag lyckas med baket och allt :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards