sussisviktblogg

Alla inlägg under oktober 2014

Av Sussie - 23 oktober 2014 18:41

Jag har skrivit om mina funderingar förr om hur vissa behandlar sina barn efter en separation...
Nu har jag börjat tänka mycket igen...

Jag kan förstå (i vissa fall) att man har svårt att acceptera att ens ex träffar en ny partner och ens barn ska träffa denne partnern...måste kännas förjävligt (till en början) att ens tänka på att en annan man/kvinna ska hjälpa till att uppfostra ens barn..!
MEN! Efter att det gått flera ÅR...då är det dax att gå vidare med sitt liv anser jag...för barnens skull!
Barnen mår inte bra av att föräldrarna bråkar hela tiden...och att anmäla allt möjligt till alla möjliga myndigheter gör att föräldrar/bonusföräldrar mår dåligt vilket barnen känner av och då i sin tur mår dåligt av...
De som blir straffade för dessa "vissa" föräldrar är ju BARNEN!!!

Jag har själv 3 bonusbarn...det är inte det lättaste alla gånger...och det är ingen hemlighet att jag och deras mamma inte alltid dragit jämt ;) men idag kan vi prata med varandra som vuxna människor och det tycker jag är jätteviktigt för barnens skull!

Jag berättade själv för henne tex att jag är gravid...tänkte att det är nåt som hon ändå snart kommer få reda på på ett eller annat sätt och jag vill inte att mina bonusbarn vet nåt riktigt än så jag bad henne bara att inte prata med dom om det...och det lovade hon att inte göra...men bara att kunna ringa henne och be henne om det tycker jag känns jätteskönt och att man inte behöver smyga med saker och ting...
Och vi kan kompromissa! Det är nog med nåt som är JÄTTEVIKTIGT i såna här lägen!

Nu kommer jag ta mig själv och mitt liv som exempel...min sambo och hans ex vill BÅDA fira jul med sina barn vilket jag har FULL respekt för!
Så vi har gjort varenda jul att vi delar på dagen...
Första året hade VI dom först och de går upp till sin mamma på kvällen...förra året hade hon dom 23:e till julafton middag nångång och vi dom på kvällen...i år ska vi ha dom på dagen igen och de går upp till sin mamma på kvällen...julen infaller på VÅR vecka men jag tycker ändå att det inte är mer än rätt att de ska få fira jul även med sin mamma.
Sen finns det andra som delar upp julen på andra sätt och tycker att de funkar bra och det är ju jättebra för dom :)
Men bara man slipper BRÅK! 
Det är alltför många som bråkar om vem som ska ha barnen och när de ska ha dom och hur de göra med ditten och datten!

Tänk om ALLA föräldrar bara kunde se till sina BARNS bästa!
Det är ändå för BARNENS skull man ser till att de sköter skolan, att de blir rätt uppfostrade, att de äter sig mätta och är hela och rena och att de mår BRA!
Barn mår inte bra av en otrygg miljö...ett barn behöver regler och rutiner!
Jag har regler och rutiner på min som son är 17 månader...tycker det är jätteviktigt att han får lära sig redan som liten vad som är rätt och fel...

Känner som sagt allt för många där barnen hamnat i kläm för föräldrakonflikter :(
Man märker sån skillnad på barnen när de är hos vilken förälder...när de är hos den ena föräldern är de lugna och fina och hos den ändra är de rena rama vilddjuren!
Lustigt bara att den enda som INTE ser skillnaden är föräldern som gör "fel"...

Det jag vill säga med detta inlägg är: TÄNK PÅ ERA BARNS BÄSTA!!! Skit i att er förra kärlek träffat en ny! Jag förstår att det måste svida, men efter ett tag måste man faktiskt GÅ VIDARE med sitt liv! 
Och prata ALDRIG illa om den andra föräldern eller bonusföräldern inför barnen! Det gynnar INTE dig som förälder!

Nehe snart dax för läggning av min lilla son <3
Ta hand om er!

Puss och kram!

Av Sussie - 15 oktober 2014 19:49

...förr skrev jag MINST en gång om dagen i bloggen...ibland kunde det bli 3-5 inlägg på en dag...men nu har jag verkligen inte tid med det längre...jag tänker ofta "Fasen jag måste uppdatera min blogg" men jag kommer lixom aldrig till skott! Jag har för mycket annat att göra hela tiden...

Nu har jag sett till att jag kommer ha ännu mindre tid för bloggen ;)
Nu en tid fram över kommer det vara massa spring till "läkare" och såna saker...
Har just fått reda på att jag har STORA brister av vitaminer...jag har slarvat med mina vitanminer som jag ska äta efter min GBP-operation och nu får jag stå mitt kast...idag har jag hämtat ut 3 recept, i måndags hämtade jag ett och på måndag ska jag hämta ut ett till...så nu har jag fyllt upp dosetten igen och det är en jäkla massa tabletter i den som ska intas varenda dag! :s
Hoppas mina värden blir bättre så småningom...

Men nu har jag ju iaf fått veta varför jag är så trött hela tiden...
Järnbrist så det står härliga till och även en massa andra vitaminer som sagt...

Hormoner...ja vad säger man...det hör väl till ;)
Ena sekunden är man glad, PANG säger det så blir man jättearg och sen tjuter för minsta lilla...illamåendet har börjat avta men usch så illa jag mått!
Haft problem med blodtrycksfall med...så fort jag ställer mig upp så swishar det till i huvet och jag ser bara svart och en massa stjärnor...
Ja jag har haft det lite jobbigt ett tag med hälsan...men nu som sagt hoppas jag på att det är på bättringsvägen :)

Förra veckan var jag på sjukan och gjorde UL...allt ser bra ut :D
Ja just det! För er som inte förstått...jag väntar BEBIS! :p
Min Leon ska bli storebror!!! <3

Vi har valt att INTE berätta för barnen än...dröjer väl inte länge förrän de vet men jag skulle uppskatta om VI får berätta det själva för dom och ingen annan!
Jag tycker att det gör inget om vi väntar ett tag till innan barnen får veta...annars blir deras väntan så lång...bättre att vänta så länge man kan...

Saknar min Teddy med...Iza löper och Teddy bor då tillfälligt hos våra vänner Ann och Johan...de har förälskat sig i honom och vill nära på inte lämna tillbaka honom till mig ;( jag förstår dom...han är så himla UNDERBAR!!! :p
Hoppas på att vi kan ta tillbaka honom snart...så tomt här utan min lilla Boyboy..!
Jag vet att han har det jättebra hos Ann och Johan...så jag behöver inte oroa mig för att han missköts eller vantrivs på något sätt! Och det känns så himla bra! :)

Nu ska jag tända lite ljus, krypa ner i soffan och kolla på "Efterlyst" tillsammans med min sambo...och förståss vänta på att min mat blir färdig...man får ju såna lustiga sug när man är på smällen ;)

Ta hand om er nu alla fina människor!
Puss och kram på er!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards