sussisviktblogg

Alla inlägg under december 2014

Av Sussie - 17 december 2014 20:24

...jag som hade planerat ALLT! 
Jag skulle ju inte jobbat förrän i helgen...men så fick jag förfrågan om att jobba även på fredag...jag som skulle storhandla all mat då inför julen...men blir att STRESSA och åka iväg direkt på morronen för att storhandla...sen hem och packa upp alla varor och sen till jobbet!
Sen är det jobb fredag, lördag, söndag och måndag...sen tisdag ska jag till bm...då kunde ev syster träffa oss på stan för att ta barnen medan jag och gubben är hos bm...kan ju inte komma dit med 4 barn lixom :s
Men jag hoppas lite på att Moa och Fabian kan vara hemma medan vi åker in till stan...så jag bara har Mira och Leon med mig...
Sen blir det väl en sväng på stan för att kolla lite innan man åker hem och fortsätter stressa med all förberedning inför julafton och så har jag varit så smart så jag bokat tvättstugan denna dag med :s
Hur i helsike ska vi hinna med allt..?
Men jag tänkte som så att gubben får ta tvätten...Moa och Mira får hjälpa mig att rulla köttbullar och jag fixar allt annat! :D

Bebis sparkar som bara den i magen nu...nu börjar jag känna att den liknar min förra graviditet mer och mer...jag har ju varit lite orolig för att jag känt bebis så lite men nu vet jag att det inte är nåt att oroa sig för...nu undrar jag istället vad i helsike den har för sig där inne ;)

Efter nyår ska jag få börja med mitt boande :p
Jag fixade och styrde hur mycket som helst inför Leons ankomst och nu är det dax igen! :p
Ååååh så kul det ska bli! :D
Rensa...kasta...göra fint! :D *wohooo* bara längtar!
Nu håller jag på att planera möblering och allt inför mitt STORA arbete jag skaffat mig :p

Idag tömde jag bilen med...förhoppningsvis blir jag av med den i helgen...den har bara stått sen i augusti då jag VÄGRAR köra den för att jag HATAR bilen...bläää!
Velat bli av med den länge men inte blivit det så fått ha kvar den men nu har jag sagt till gubben att vill du ha kvar den får du skaffa körkort och köra den själv men varken jag eller Leon får sitta med i den! Så mycket hatar jag den!
Den har gått jättebra och så alltså men jag känner att sen däcket small så vågar jag inte köra den mer...
Jag ska se mig om efter en annan! :)

Ikväll är det finalen av Paradise hotell!
Snart är det inget kvar att se på tv för allt tar ju uppehåll nu över jul och nyår...
Jag som tycker det är så skönt att sätta mig i soffan på kvällen när alla barnen lagt sig och bara koppla av!
Men men...får la hoppas det kommer lite bra filmer under denna period :p

Nu ska jag nog ställa mig och koka lite knäck tror jag...blev sugen på det!
Ha en toppenkväll alla underbara!
Kram och puss på er!

Av Sussie - 15 december 2014 18:59

...idag är det måndag!
Haft en barnledig helg men jobbade lördagen...söndagen skulle jag med ha jobbat men eftersom Leon är sjuk så kände jag att jag ville vara hemma hos honom så gav bort min tid på söndagen.
Min lilla skrutt blev sjuk i onsdags kväll...förkyld och haft hög feber till och från varit hur pigg som helst från och till...
Idag har han varit hur pigg som helst men så ikväll sa det PANG och han blev dålig och febern är tillbaka :(

Jag har precis sövt honom och i morron blir det att ringa vårdcentralen och se om de kan kolla honom...
Hans astma blir ju så jobbig när han blir förkyld...min lilla skrutte <3

Idag har vi haft hantverkare här och de har bytt allas ytterdörrar...ett jäkla liv har det varit iaf hehe men fint blev det när det blev klart :D
Och nu går vår ytterdörr utåt! Avskydde att dörren gick inåt...hallen blev ju så mycket mindre på det sättet...
Men nu känns hallen mycket större :D

Min mage då...ja jag är inne i vecka 24 nu :D
Tiden bara springer iväg och jag börjar bli stressad av att jag inte hinner med klockan :p
Snart är det dax...TYP! :D
Och jag kan säga att h*n tyckte INTE om när de borrade och levde förut...h*n levde rövare i magen...precis som Leon gjorde när han låg i magen på mig och jag var hos tandläkaren...samma reaktion då :)

Har mina funderingar igen om hur jag kan göra om i lägenheten med tills vi fått en annan...men gubben är lite anti mina ommöbleringar och han tycker ingen idé jag har är bra...men det är väl för att han inte vill att jag ska hålla på att greja ;)

Nu väntar jag på att gubben ska komma in med vovvarna så jag kan kila ner till affären och handla nån choklad...är sååååå sugen :p

Sista veckan på "Paradise Hotell" nu då...spännande spännande :p
Så min chokladbit passar utmärkt till det sen ikväll :D

Nej nu svamlar jag massa igen...blir inget bra inlägg...bäst jag slutar nu innan ni tröttnar på mig helt och hållet ;)

Puss och kram och ta hand om er!

Av Sussie - 6 december 2014 23:51

...den stressigaste månaden på hela året!
Jag tycker INTE om vintern...men jag måste erkänna att december älskar jag...men det är för allt man har att göra! Jag ÄLSKAR att baka, inreda hemmet fint med stakar, stjärnor och ljus...och såklart lite tomtar med :p

I veckan har jag varit barnledig...vi har bara haft vår minsta hemma...där ska jag med vara ärlig och säga att jag har fått koppla av lite och vila upp mig endel...behövde verkligen få bara barnledig en liten stund :p
Men jag har inte fått gjort allt som jag planerat att få gjort...jag skulle varit ledig från jobbet i veckan med men har fått hoppa in lite där, sen var jag ju i Ullared i måndags :p shoppade loss lite...nästan alla julklappar klara :p
Bakningen kom jag inte igång med förrän igår...då bakade jag bullar...i morse var jag uppe skapligt, Leon lät mig sova en stund och när vi vaknade låg vi och myste en stund men vid 9:30 kände jag att det var dax att gå upp om jag skulle hinna med allt jag skulle innan barnen kom hem...
Kokade knäck och gjorde risbräck...städade och vek rentvätt och la in där det skulle vara...bäddade sängen med de nya sängkläderna, fixade tacomys till hela familjen och sen bakade jag chokladbollar tillsammans med tjejerna :)

De ville baka mer i morron så jag sa att de kan hjälpa mig då med...göra mer chokladbollar och så kanske nåt annat...
Jag ska även baka limpor i morron men det är en sån där sak jag hellre gör ensam...men lite bak ska vi fixa iaf...ska även steka lite köttbullar i morron...funderar på att göra ett mindre "julbord" i morron med lite gottit på :p
Köttbullar ska jag fixa så jag kan ha i frysen tänkte jag...skönt att förbereda så mycket som möjligt inför julafton :)

Ikväll har gubben och jag byggt och dekorerat pepparkakshus...det är verkligen en sån där sak som jag känner att jag INTE vill göra med barnen...jag har nämligen inget tålamod...går det inte som jag vill så blir jag arg och det går ut över den jag har brevid mig...då känner jag att jag blir hellre arg på gubben än på barnen :p
Jag blev förbannad flera ggr men sen endel stunder hade jag jättekul istället :p HAHA!

Nej nu tror jag min karl är klar i duschen så då ska vi se film...sen SOVA *zzzZzzzZzzz*
Ta hand om er!
Puss och kram!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards