sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 3 mars 2015

Full av energi samtidigt som jag är helt slut...

Av Sussie - 3 mars 2015 12:24

...det är lustigt hur det kan vara så på samma gång...men det är så det känns...

Jag har nu sagt till på jobbet att jag inte kommer orka mer...det har varit väldigt tungt den senaste tiden och jobbigt med alla sammandragningar och när bebis sparkar åt alla håll och kanter som finns att sparka åt...
Så nu är jag bara hemma!

Jag har gjort om hemma...alla rum är omgjorda...barnen har fått byta rum allihop och nu som först börjar allt komma på sin plats :)
Jag har kämpat från morron till kväll och ett rum är nu ommålat till och med :)
Alla andra rum målade jag om förra gången jag fick för mig att möblera om alla rum, när Leon låg i magen och även fortsatte lite när han var född har jag för mig...
Så det enda rummet jag INTE målat nu är det tjejernas gamla rum som numer är Fabians rum...men tapeterna är rätt ok där inne och så är de mörka precis som Fabian vill ha så jag låter det vara så ett tag ;)

Fabians gamla rum som numer är Miras och Leons rum har jag målat och och det blev JÄTTEFINT! :)
Jag är kanonnöjd med deras rum och Mira är så stolt över det med :) Hon kommer in med kompisar och vill visa och hon visar upp det för ALLA som kommer på besök...Leon är lika glad han och springer och visar ALLA han med :D
Så glad man blir när barnen är så nöjda :)
Moa är med hur nöjd som helst med sitt nya rum. Hon fick mitt och Rogers gamla rum...så numer bor jag och Roger i v-rummet...så har vi en TV-hörna och en sovhörna om man säger så...
Jag har fixat det mesta inför bebis ankomst men måste fixa en spjälsäng...det är det enda jag behöver..! Allt annat är typ klart! 
Varit nere och hämtat upp Leons gamla bebiskläder som jag har kvar och tvättat det för att bebis ska ha lite när hon kommer :)
Lite blått kommer hon få ha...och det struntar jag faktiskt i...ska köpa lite tjejkläder på vår barnmarknad som är den 25/4 sen :)

Jag har inga tjejkläder då jag gav bort allt efter Moa och Mira till deras mamma men hon skulle kolla vad hon hade kvar så jag kunde få kolla igenom det :)
Men blir att köpa som sagt på marknaden sen :)
Mira ska även få en hel del med för hon har lagt iväg och behöver gå upp i storlek :) jäklar vad barnen växer snabbt!
Det är ju himla roligt att shoppa nytt åt dom men det blir himla dyrt med ;)
Mira får ärva endel av Moa men hon måste även få lite nytt...Moa har en hel del kläder men ska se om jag hittar nåt åt henne med på marknaden :)
Fabian är svår att hitta nåt till på marknaden då han är lite för "stor"...den storleken finns inte mycket i när man kollar begangnat...så blir att åka och köpa helt nytt sen nån dag antar jag...men ska vänta till marknaden för man vet ju aldrig det kan finnas nåt till honom med :)

Idag har jag varit hos barnmoskan och kollat magen...allt ser bra ut! :)
Livmodern har vuxit till 30 cm och det var bra sa hon men jag tycker ändå att den är lite liten då den (enligt min app i mobilen) ska vara 35 cm...eftersom jag är i vecka 35.
Nu är det inte långt kvar! Snart kommer vår lilla bebis! <3

Nu ska jag sätta i en film till Mira och sätta igång och fixa med lite småplock medan Leon sover middag :)
Sen måste jag komma på vad vi ska ha för mat idag...alltid lika svårt att komma på vad man ska äta :s

Ta hand om er!
Puss och kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards