sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 28 mars 2015

Det går framåt...

Av Sussie - 28 mars 2015 21:17

Igår fick vi hem tjejerna!
Det blir oftast väldigt stökigt här hemma första dagarna de kommer hem från sin mamma...antar att det är pga omställningen...
Denna gång har det varit rätt ok ändå måste jag säga...det är den minsta tjejen som är lite extra jobbig när hon kommer hem...

Idag har Moa varit på kalas och under tiden åkte resten av familjen och shoppade lite :)
Mötte upp Emelie, Leffan och Stephanie och fick ta med oss Stephanie på lite shopping så hennes föräldrar kunde köpa presenter till henne :)
Vi köpte skor till Fabian och Roger, sen gick vi och fikade på Ikea med mjukglass och lite skit :)
Roger var såååå duktig! Han ville INTE ha nån glass! Men han fick ta lite till slut ändå...men jag sa att man måste få unna sig nåt nångång med!
Han har ändå gått ner 4,2 kg och 4,5 cm (runt magen) på en vecka...så han har varit sååååå duktig! :)
Sen kom Emelie och Leffan och vi gick och kollade lite i affärer...Fabian fick ett spel till X-box, Mira fick en klänning kan man säga och Leon fick tröjor. 
Sen hittade vi som ett halsband som vi köpte till Moa med eftersom hon inte var med...och så sa jag att när Mira ska på kalas så ska hon och jag åka och handla nåt till henne med för att hon inte var med idag...
Men så beror ju allt på magen med...Mira ska på kalas den 12:e och jag är ju beräknad den 10:e så jag sa att jag inget kan lova men isf får vi ta det när bebis pluttat ut :)

Jag gick in i vecka 39 idag! 
Inte långt kvar nu! :D Gud så härligt! Längtar tills jag blir av med magen och har min lilla tös i min famn <3

Dagen har varit kanonbra! Ända tills vi kom hem...eller nu ikväll började det...
Barnen var ute och lekte när maten blev klar så vi åt innan barnen...tjejerna åt ensamna och så helt plötsligt ropar den stora tjejen på mig och säger att hennes lillasyster spottat henne i ansiktet...jag frågar varför...försöker hålla mig lugn och efter ett samtal med den lilla så förblev jag lugn...
Lite senare ikväll satt de båda systrarna på storasysters rum och ser film och äter godis och jag står och fixar köket...helt plötsligt kommer den stora ut och säger att lillasyster skvätter påskmust på henne för att hon inte hjälper lillasyster med skräpet som hon själv lagt på golvet...då fick jag nog..! Båda händelserna tycker jag hade himla dumma anledningar till att spotta och svätta läsk på en annan så jag sa att nu får hon gå och lägga sig...då började hon skrika och gapa och efter flera varningar och hon inte slutade fick hon en till konsekvens...INGEN FILM!
Jag är hård! Jag vet! Men är man snart 6 år gammal ska man veta att man inte spottar på andra människor och inte heller skvätta läsk eller göra andra dumma saker mot folk...så då fick hon gå och lägga sig!
Hon kom upp flera gånger men jag sa bara åt henne att gå och lägga sig! Nu sover hon!

Leon har med varit dödstrött idag! Han har inte sovit middag idag då han vägrade och sen skulle vi åka och shoppa så han har varit vaken hela dagen! Han sov på hemresan men det var ingen lång stund...kvällen har varit hemskt jobbig med en övertrött 2 åring och en bongstyrig 6-åring så nu är jag helt SLUT!

Moa tror jag med har somnat nu...så nu är det bara lilla Fabian kvar som sitter och spelar x-box med sin pappa...de skulle ta en match på 10 min sa de men som vanligt så blir de där 10 minutrarna BRA mycket längre än så...

Vi försökte kolla på nya Beck igår men både gubben och jag somnade så vi ska se om vi kan se den ikväll istället...men ska vi se den måste det bli rätt snart annars kommer iaf JAG somna ifrån den ikväll med!

Lika bra jag går in och kollar om de snart är klara...
Puss och kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards