sussisviktblogg

Alla inlägg under januari 2012

Av Sussie - 31 januari 2012 22:17

...när det är mycket omkring mig så snurrar tankarna i huvet på mig...det vet ni ju...

Nu är det en sån period igen...jag har inte varit så jätteaktiv på bloggen och det är just av den anledningen...
Jag tänker och tänker och tänker...och så grubblar jag och tänker lite till...

De senaste veckorna är det mycket som hänt...jag har haft mycket att tänka på och det är både på gott och ont...
När jag tänker så mycket blir tyvärr andra saker i livet drabbat...
Träningen har jag inte hunnit/orkat med sen förra torsdagen...så det är snart 2 veckor sen och jag mår så jävla dåligt pga det!
Skolan är med drabbad av min psykiska hälsa...har inte gjort nånting för jag har ingen ro...jag kan inte koncentrera mig och jag sitter bara och tänker och grubblar hela tiden...

Jag mår skit just nu samtidigt som jag är lycklig...det är svårt att förklara...och jag kan inte gå in på detaljer...
Jag är så glad att min familj, mina vänner och Roger finns där för mig...
Roger är så förstående med allting som händer i mitt huvud just nu...

Pratade med Jennie en sväng ikväll och sa hur dåligt jag mår för att vi inte tränar och hon sa att på söndag drar vi igång igen! Hon jobbar hela veckan nu och har sonen när hon inte jobbar, men söndag och HELA nästa vecka ska vi köra STENHÅRT!!!
Det här funkar inte längre! Jag måste komma igång och jag rensar tankarna lite på gymmet med...

I morron ska jag ner till skolan en sväng och så hoppas jag på att få träffa Roger en sväng med :)
Hoppas han har tid med det i all röra nu...

Nu är det snart sängen som gäller!
Kram på er och sov gott!

Av Sussie - 29 januari 2012 21:42

Jag bara ÄLSKAR helger!!!


Redan i Torsdags kom Roger hit...
På fredagen hade vi fullt upp! Han följde med mig ner till skolan och sålde en bok, träffade Bodda en sväng och sen gick vi på stan och kollade lite innan vi gick ner till station och mötte upp Tuula :)
Kvällen blev lugn...satt och drack lite cider och åt lite godis och bara pratade och hade trevligt...
Tuula färgade håret på mig...börjar bli gammal ju så var tvungen att färga bort mina gråa hårstrån som enligt vissa är nåt bara JAG ser ;)


 


Lördagen kom mamma, Leffan, Emelie och Stephanie hit på fika efter att ha hämtat upp Emmie på stationen...Roger var nervös för att träffa mamma men han sa att hon var inte så farlig hehe ;)
Sen en sväng ut till Tornby och sen hem och fixa inför partyt...
Vi började parta tidigt och höll på hela kvällen!
Fasen vad kul vi hade!


Här kommer lite bilder:


           


           


      


Hamlet blev det ju självklart! :D
Massa massa kul! :D
De flesta var kvar tills det stängde...
Jag, Roger, Eke och Tuula gick och köpte mat och gick hem till Eke och åt...
Vid 04:45 tog jag och Roger en promenad hem till mig...vi var hemma 05:30
Runt 10:30 kom Emmie hit igen och då var det bara att gå upp och fixa sig igen...så inte många timmars sömn här inte ;)

Kl 13 skulle vi köra Tuula till station...tur att mamma var i stan denna helg så hon kunde köra ner oss till station...
När Tuula kommit på bussen gick Roger och jag till bussen som går hem till Emelie och skulle träffa min far med som skulle komma till Emelie på mat idag :)
Var längesen man träffade pappsen nu så det var kul att träffa honom igen :)
Maten var jättegod! :p

Men guud så trött jag var hela tiden...Maria såg på mig att jag höll på att somna vid bordet haha!

När pappa och Maria åkt satte vi oss i soffan och körde lite Super Mario...höll på att somna då med med Stephanie i famnen :p
Mamma skjutsade hem oss när hon kom tillbaka från mormor...ikväll var Roger tyvärr tvungen att åka hem en sväng...men Emmie och jag sitter och kollar på Wallander och har beställt pizza :p
Vi orkade inte laga mat...

Hoppas ni haft en bra helg!
Kram på er!


Av Sussie - 26 januari 2012 19:46

Ååååh så underbar dag jag haft idag!
Allt går som jag vill känns det som :p

I morse ringde jag och väckte sömntutan som vanligt ;) och det var ju tur för annars hade han försovit sig...IGEN! ;)
Sen upp och duscha och fixa sig för att åka till stan och träffa Pilla! :)
Satte oss och tog en fika innan vi shoppade örhängen till Tuula :) jag hade lovat henne att köpa såna till henne så bäst man håller sina löften ;)
Sen till Pillas möte och sen drog vi till Tornby istället!
Först till Djuraffären och sen till Rusta och sen till MAX och åt mat...jag åt några pommes och så två tuggor av min veggiburgare innan jag kände av magen...vilade lite innan jag tog nästa tugga...fick inte i mig hela burgaren men ooh så nära en dumping jag var :(
Sen blev det en sväng till Ikano med...kollade lite på Gina och sen Ikea :)
Sen hem till mig och lasta upp allt man handlat :p
TACK Pilla för hjälpen!
Var ju tvungen att ha både kattsand och kattmat och jag orkar inte bära det ända från djuraffären och hem till mig...det är inte megalångt men fasen så tungt det skulle vara!


Väl hemma har jag diskat och bäddat sängen...fixat naglarna och slagit in paket till mammi som fyller år snart och kommer på besök i helgen :)


 


I eftermiddag har jag:

  • Pratat med Tuula som beställt biljetter och kommer hit i morron :D
  • Pratat med Sofie om massa positiva saker
  • Pratat med Bodda som är på väg till stan och som jag ska träffa en snabbis inne i stan i morron :)
  • Sålt en bok :)
  • Fått ett samtal från Emmie att även hon kommer i helgen! :D

Och nu sitter jag och väntar på att Roger ska höra av sig och säga att han är på G ;p


Måste visa ett par bilder från igår med...vi hade mys i sängen ;)


      


 

Massa massa mys med missarna
Zingo tar upp HALVA sängen när han breder ut sig sådär ;)


Jaha...nu är det la bara vänta då...
Ha en underbar kväll!
Kram på er!



Av Sussie - 25 januari 2012 23:59

Jaha...försökt plugga idag...går INGET bra! :(
Jag kommer liksom inte igång med skiten...vet inte vad jag ska börja och när jag väl bestämde mig vad jag skulle börja med så förstod jag bara första uppgiften...andra uppgiften fattade jag inte så gav upp :(

Träningen denna vecka har med blivit skit med :( hinner lixom inte med just nu känns det som...jag som tränade så duktigt!
Men jag ska ta igen det! Jag SKA komma igång igen...men antar att det blir för mycket för en ibland och då är inte träningen prioriterad..? Inte för mig iaf...

I morron ska jag åka och shoppa med Pilla :)
Ska följa med henne på ett möte och sen ska vi shoppa :p Kattmat, kattsand, galgar och hårfärg ska jag hitta iaf!

I morron kväll kommer Roger! :D Eller hoppas det iaf! Det är sagt så...
Får se hur länge han stannar men till söndag har vi sagt iaf så får vi se om det blir längre eller om det blir till söndag...
Han skulle kommit på förmiddagen med men så ville Pilla träffas så vi sa att vi ses senare istället...
Det funkar ju det med :) även att man får vänta lite längre...men med shopping ska la dagen gå fort ;p

Nu ska jag snart krypa ner...
Ska möta Pilla kl 10 i morron inne i stan så bäst att sova lite innan ;)
Får se om man får nåt godnattsamtal då som var utlovat hihi ;)


Sov så gott alla underbara där ute!
Kram på er!

Av Sussie - 25 januari 2012 13:41

1. Var hittade du den här listan? På en annan blogg

2. Var är dina föräldrar födda? Någonstans i Linköping båda två

3. Vad är det senaste du installerade på datorn?
VLC tror jag

4. Vilken är din favoritrestaurang?
Ming, Max, Subway och Lindas och mitt salladsställe som jag inte vet vad det heter...men gott är det :p

5. När badade du i en pool senast? Ett par veckor sen

6. Har du varit med i någon skolpjäs? Japp! Som liten hade man ju rätt mycket teater i skolan och så :) Jag ÄLSKADE DET!

7. Hur många barn vill du ha? Jag skulle bli jätteglad om jag fick ETT men får jag ETT så vill jag helst att den ska få ett syskon med så därför säger jag MINST 2 ;)

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Jag gillar lite av allt så svårt att säga men Jazz är la inte riktigt min stil kanske...

9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Det är la ett tag kvar till dess..? Ja jag tror jag vet!

10. Vad har du för TV-kanaler? De som finns i mitt utbud ;) 1-9 och så lite andra ;)

11. Har du åkt moped någon gång? Nej faktiskt inte! Men MC

12. Har du busringt någon gång? Hehe ja det gjorde man ju som liten

13. Har du fått parkeringsböter? Nope!

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Absolut INTE!

15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Cypern

16. Har du en egen trädgård? Nej, bor på andra våningen med massor lägenheter runt omkring

17. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Disney-klassiker! ÄLSKAR

18. Kan du alla orden i nationalsången? Tror det hehe


19. Badkar eller duschkabin? Jag duschar gärna men bra med badkar när man rakar benen ;)

20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Hmm...sett massa Beck denna månad ju så kanske nån av dom..?

21. Favoritpizza? Margaritha (en pizza med enbart tomat och ost på) och så lägger jag till: kronärtskocka, kebabsås, fetaost, mozzarellaost och feferoni

22. Chips eller popcorn? CHIPS! Tycker INTE om popcorn

23. Vilken färg på läppstift använder du? Ett som knappt syns att man har på!

24. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Nee..?

25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Haha nej!

26. Apelsin- eller äppeljuice? Det är olika! Båda är goda så beror på vad man är sugen på just då ;)

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Emelie, vi åt på Subway

28. Favoritchoklad? Center :p

29. När röstade du senast? Det var la riksdagsvalet tror jag

30. När åt du en hemodlad tomat sist? Minns ej...eller jo i somras...tror Emelie hade det hemma...

31. Har du vunnit en prispokal någon gång? Nope

32. Är du bra på matlagning? På det jag tycker om är jag är bra! Kan däremot inte om att göra kötträtter och så för jag kan ju inte smaka av det...så det har jag ingen aning om

33. Klarar du att tanka själv? Haha! Ja så mycket som jag tänker hela tiden så måste jag nog säga att jag kan det ;)

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna? Nope!

35. Pepsi eller Coca Cola? Coca Cola förr, nu Pepsi MAX

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Unifolm..? Nej men jobbets kläder..?


37. Vad var det senaste du handlade? Örhängen och armband

38. Har du kräkts offentligt? Japp!

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Gärna båda! Men måste jag välja tar kärleken

40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket? Jag gjorde men slutade...nu vet jag inte...kanske..!

41. Har du ringt något betalnummer? Jo det har jag la nån gång...i nåt tv-program eller så nån gång

42. Kan man vara vän med sitt ex? KAN kan man la...men det beror ju helt på...

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Oj! Det vet jag inte...i min närhet är det oftast JAG själv som ligger där så folk får besöka mig istället ;)

44. Hade du mycket hår som liten bebis? Japp! Massor! och KOLSVART!


45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Jag själv som säger åt folk att prata lämna meddelande

46. Vad har du i din väska? Träningskläder och schampoo och sånt...

47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Kollar datorn och sen spelar Wordfeud...om jag är ensam då...

48. Vad är du tacksam för idag? Tacksam för att jag fått göra min operation och gått ner 60 kg i vikt och mår bara så himla bra! :) Tacksam för att jag har så många underbara vänner, min familj, mina djur och Roger som finns för mig och stöttar mig i alla lägen :)

Av Sussie - 24 januari 2012 18:54

Blev sent igår...MED! Fasen det blir inte mycket sova om nätterna just nu...
Mycket tankar som far runt runt runt i mitt huvud just nu..
När jag har så mycket att tänka på så får jag svårt att koncentrera mig och blir rätt nojjig över saker...helt i onödan för det mesta tydligen ;)

I morse ringde klockan 06:30 för då skulle jag ringa och väcka Roger så han kom upp och fixa med ungarna innan han skulle komma hem till mig :)
Blev ingen jättelång stund ihop idag men några timmar fick vi iaf...han hade även Teddy med sig :p


   


Zingo tyckte Teddy var lite väl hårig så spenderade deras besök i köksfönstret...
Lady och Luffis vet jag inte riktigt vad som har hänt med...de har aldrig accepterat andra djur förut...nu accepterar de både Lindas Enzo och lilla Teddy...eller de bryr sig inte så mycket menar jag :)
Vi ville testa hur de går ihop och jag sa att då är det ju smart att ta med han en sån dag då han bara är här några timmar :)
Men det funkade rätt bra tycker jag :p

När de åkt fixade jag mig lite och åkte ner till skolan och sålde en bok...
Gud så skönt att blivit av med en bok iaf ;)
Sen blev det en snabbsväng på stan!
Gick förbi Ur&Penn där de hade massa REA!
Handlade lite :p


 


            

 

         

Allt det handlade jag :)


Sen tog jag bussen hem...
Pratade med en gammal vän i telen som jag inte pratat med på jag vet inte hur länge! :)
Var trevligt att ta igen lite tid man missat :)

Får se om man kanske ska till stan i morron så kanske vi skulle ses sa vi...men hon jobbar till 16:30 så får se om jag ska träna eller så för få kanske jag är i stan så sent...


När jag kom hem så fick jag göra om mina "hängor" för mina örhängen...
Hade så många nu så de får inte plats på ett sträck...så nu har jag två :)


 

Sådär ja! Nu har man alla örhängen så man ser dom med och kan ta ner ett par utan att alla andra ramlar ner med ;)

Nu är det mycket för mig här känner jag...Tuula på msn, Sofie på Facebook-chatten och Roger på sms...och så bloggen på det...
Så nu ska jag lägga min tid på mina underbara vänner som vill ha tag på mig ;)

Kram på er!

Av Sussie - 23 januari 2012 17:36

Skulle gått upp tidigt idag för att åka och träna...
Jennie skulle hämta mig här hemma vid 8:30...men så vaknar jag av sms från henne...hon var så trött så hon frågade om vi kunde skjuta på träningen...
Jag som själv var himla trött sa att det var helt ok! Och så somnade jag om :p
Så idag blev det tyvärr ingen träning...hoppas på att hon vill i morron :)

Efter en stund vaknade jag av ett nytt sms...Pilla frågade om hon fick komma...
Självklart fick hon det! Så det var bara att kliva upp och ställa sig på vågen: Brytningsdag i utmaningen idag ju ;)
Åh snacka om att jag fick glada nyheter när jag ställde mig på vågen...var ganska så säker på att jag gått ner i vikt alltså men inte att jag gått ner 2,7 kg denna vecka! Och jag har tränat
Tappade hakan när jag såg den "låga" siffran på vågen :D
Jag blev så jäkla glad!!!

Ringde upp både Emelie och mamma för att berätta hur glad jag var och för att få andra att höra hur lycklig jag var ;)

Men vad beror detta på att jag gick ner så mycket denna vecka..?
Visst jag har tränat 240 min (sagt 180) så lite bonus där ;)
Men kan det vara så att jag mår så pass mycket bättre nu..? Jag har träffat någon som gör mig glad :) kan den saken spela in lite kanske..?
Ja jag vet inte...men jag är såååå glad att jag gått ner i vikt denna vecka iaf :D

Pilla och jag satt och pratade om ALLT! Precis som vi brukar...jag bjöd på mat och vi hade trevligt! :)
När hon åkte gick jag ner och kollade tvättstugan...den var redan ledig så jag började lite tidigare att tvätta...snart är man klar med det för denna gången igen :) gud så skönt!


Ska sätta mig och skriva ett brev på engelska sen med...skulle vara skönt att komma igång med skolan nu...fasen det har gått 2 veckor redan och jag har inte gjort en enda uppgift!
INTE BRA!
Men nu har jag sagt att jag MÅSTE komma igång!
Så nu ska det bli så!

Men först...tvättstugan!

Kram på er!


Av Sussie - 22 januari 2012 19:01

Den här helgen har gått alldeles för snabbt!
Önskar det var fredag nu och den precis skulle börja!


(I det här inlägget kommer jag inte använda mig av några namn så använder bara första bokstaven i namnen)

I fredags kom mitt helgbesök :)
Blev film och mys och prat och ett par cider/öl :)

I lördags kväll åkte R och jag ner till stan och träffade J, E, C och D...gick till Hamlet som vanligt! ;)
Det BÄSTA stället i stan! ;)
Hade hur trevligt som helst med mina kära vänner!
Är så himla glad för att jag hade mina vänner där då en viss människa gjorde ett försök att förstöra kvällen för mig...
Men ALLA de jag var med var helt UNDERBARA i den situationen!

Vid 02:30 eller nåt gick jag, R, E och J till Kebabbaren för att äta...jag och R delade på en pommestallrik...åt inte många...helsike vad ont i magen jag fick av det :s
Sen när vi skulle gå till bussen hade vi sällskap med E och hoppade på bussen vid honom...
Fasen så kul vi hade åt J på vägen...sååå full! Hahahaha!

Vi var la hemma vid 03:40 ungefär...somnade runt 6 och vaknade 9:45 av sms från syrran...
Sen kunde jag inte somna om för R snarkar ;) så jag låg vaken och flippa med mobilen och kollade facebook och massa annat kuligt medan han snarkade så taket lyfte ;) nejvars kanske inte så farligt men tillräckligt för att hålla mig vaken ;)


 


Helgen har bjudigt på lite av varje om man ska sammanfatta helgen lite kort ;)
Fest med underbara vänner, mys, film, lite tjaffs och lite svartsjuka ;)

Nu ser man fram emot det som komma skall! ;)
Hoppas er helg med varit bra!
Kram på er!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards