sussisviktblogg

Alla inlägg den 3 november 2012

Av Sussie - 3 november 2012 21:36

Jaha då är det ju då ett antal timmar sen vi åt nu då men jag har haft fullt upp med att plocka, städa, rensa, fixa och dona här hemma så NU kommer ett inlägg om hur maten blev...

Den blev jättegod! :)
Jag tog faktiskt till och med om...jag tar alltid bara en pyttebit fisk för att jag inte brukar äta upp allt för jag är sisodär för att äta fisk...men det var jättegott och jag tog som sagt en bit till :)

 


Såhär såg den ut! :)
Jag har riven ost på...det blir jättegott! Ett tips om ni inte testat innan ;)

Det gick hem hos barnen med! Mellantjejen tog 2 portioner hon med för hon tyckte det var så gott :)
Så jag är nöjd med dagens mat :p

Har även bestämt med gubben idag att vi ska påbörja ett nytt projekt här hemma...vi ska göra om HELA lägenheten!
Så idag har jag och barnen rensat deras rum...kastat alla trasiga leksaker och det "skräp" de inte vill ha!
Och i morron är det dax att börja kånka och bära möbler! :)
Ska bli riktigt bra här hemma men det kommer ta tid!!! Jag har denna vecka på mig...sen har jag rätt mycket att göra veckan efter...och i helgen vill jag vara hemma och packa lite hemma hos mig med...
Jag har att göra! Det gillas!!! Då trivs jag som bäst! :D

Minstingen sover nu och de andra två ligger och ser film så nu ska jag och gubben se film så fort han kommer in från promenaden med voffsingen :)
Ha en bra kväll!

Kram på er!

Av Sussie - 3 november 2012 15:25

...att göra lax i ugn!

Vi var ute i affären idag och de hade färsk laxfilé till extrapris (kort datum) så det köpte vi och så testar jag nu på att tillaga den...bara gjort på fryst förut men det är la typ samma tillagning kan jag tänka mig..? ;)
Jag är inte nån mästare på matlagning igentligen men det jag gör ÄLSKAR min familj! :D
Lilla Mira blundar ju till och med när hon äter ibland för att hon njuter av min goda mat :D
Men eftersom jag inte äter kött så är det inget jag smakar av när jag lagar så jag har ingen aning om vad jag gör om man säger så men tydligen lyckas jag ändå :D

Gubben var ute och lekte med barnen medan jag skalade potatis och fixade fisken...nu kom de in igen så jag ska gå och kolla till maten och duka fram så vi kan äta...får se hur firren blev med då...återkommer om det ;)

Kram på er så länge!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards