sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Min hemlighet...

Av Sussie - 7 november 2012 19:41

...ja den skulle jag ju avslöja idag om allt gått som jag hoppades på...


Allt har gått som jag hoppades men jag var ändå osäker när jag kom hem om jag ville avslöja min hemlighet...
Jag satt och tänkte fram och tillbaka många gånger...jag frågade älsklingen vad han tyckte flera flera gånger och jag ringde min syster och ställde samma fråga till henne: SKA JAG AVSLÖJA MIN HEMLIGHET???


När de båda sagt sitt satt jag tänkte och tänkte och tänkte hur JAG ville göra...och sen sa jag till älsklingen..."jag trycker på knappen nu!", "Gör det!" Sa han! Och sen låg det ute på Facebook!
Nu har jag avslöjat det för vännerna där så nu kan jag berätta även för er! ;)


Jag var såååå nervös i morse! När vi satt och väntade i väntrummet och jag såg att klockan var 10:30 (som vår tid var) knöt det sig i magen på mig...jag kollade på älsklingen som satt brevid mig och jag sa "Tänk om nåt är fel!?"
Men han sa att det är klart det inte är!
Jag har ju sån otur med allt jämt känns det som så jag sa att varför skulle det vara bra denna gång...positiv inställning jag har va..? ;)
Sen kom de och ropade upp mig!


Jag var himla nervös!
Men jag lugnade ner mig ganska snabbt och nervositeten gick över till ett leende :)

 
(Raderat mitt efternamn då jag inte vill att alla ska veta vad jag heter och sen även halva mitt namn då det står mitt riktiga där och inte bara SUSSIE som man SKA kalla mig)


När jag hörde orden "Där är den lilla krabaten" då lugnade jag mig...och så när jag hörde orden "Oj vad den rör på sig hela tiden" då kom leendet...den både fanns och levde :D

Enligt deras beräkningar är jag i vecka 13+2 (enligt min app var det 13+0 idag så 2 dagar före är jag nu helt plötsligt :D
Allt känns sååå bra nu när man fått se att den faktiskt finns inne i magen och att den lever :) känns mer verkligt nu än innan på nåt sätt...

Lite om hur jag mått under den första tiden då...
Jag har mått väldigt illa nu de första månaderna...och det är väldigt jobbigt ibland eftersom jag INTE kan spy :( och mina humörssvängningar har inte varit att leka med kan jag säga haha! OJOJOJ!
Men illamåendet har börjat gå över...det är lite då och då det kommer nu bara...speciellt på kvällarna faktiskt...eller precis när man ska äta frukost...då mår jag pyton...men sen mår jag rätt bra! :)
Tröttheten har varit ett "problem" med...varenda kväll somnar jag till tv:n...älsklingen blir "galen" eftersom jag typ aldrig ser en hel film med honom längre utan bara somnar haha! :p
Humörssvängningarna har med blivit bättre säger han...det sa han till Pilla idag att jag lugnat ner mig lite nu :) det tycker jag är skönt ;D

Efter ultraljudet idag hade vi ju bestämt träff med Pilla och hennes lilla sötunge :)
Vi fikade och sniffade bebis...3 månader blir hon snart den lilla skiten och det fick mig ju inte ett dugg mer sugen på att få bebis NUUU! Nej då inte alls! :p
Gud så söta de är de där små liven :D

Nu ska jag göra mig en macka och sätta mig i soffan med älsklingen och se den nya Falk-filmen!
Ta hand om er!

Kram kram

 
 
Emma

Emma

7 november 2012 21:28

Grattis till Bebisen! :)

http://Emmhhhaaa.bloggplatsen.se

Sussie

7 november 2012 21:29

Tack så mycket Emma! :)

 
Ingen bild

Tagge

7 november 2012 21:56

Kul att du ska bli mamma. Du kommer bli dem bästa mamman det är jag säker på. GRATTIS. :)

Sussie

7 november 2012 23:58

Åååh vad snäll du är som säger så :D Vad glad jag blir! Jag hoppas jag blir en bra mamma iaf :p
Tack så mycket! Kram

 
Ingen bild

Anna

7 november 2012 22:30

Grattis till det lilla livet:-)

Sussie

7 november 2012 23:58

Tack så mycket Anna! :D

 
Ingen bild

Helen

8 november 2012 07:16

Jag grattar väl igen ja me GRATTIS! Kommer kanske bli jobbigt med en del människor runt dej :/.. Men det kommer gå bra ;). Se nu till att äta ordentligt vilket är ännu vktigare när du gjort op. Min dotter har gjort op och är gravid, och järn verkar vara nåt man lätt får brist av. Kan ju vara bra att ladda med det redan nu. Lycka till framöver och ta hand om er.. Kram

Sussie

8 november 2012 09:33

Tackar så mycket igen! :D
Jo jag är rädd att det kan bli rätt jobbigt med vissa människor men jag hoppas att det ska gå bra iaf...
De har kollat mitt järnvärde och jag skulle få reda på om jag skulle behöva äta tillskott igår på UL sa de men de sa inget om det så jag antar att mitt värde var ok..?
Jag vill helst inte äta järntabletter för jag vet att många får ont i magen av dom...så jag hoppas jag slipper! Men får se...jag märker la själv med om det är så att jag får järnbrist..? Då blir man ju yr och så och min yrsel har lugnat ner sig nu den senaste tiden :)

Kul att höra att du ska bli mormor :D GRATTIS till det! :D
Var rädd om dig vännen!
Kramar!

 
Lena Lindberg

Lena Lindberg

8 november 2012 23:37

Grattis..!!
Vad spännande :) Kul för er alla..!!
Lycka till på din "nya" resa som blir den bästa förståss ;)
kram om

http://lenalindberg.bloggplatsen.se

Sussie

11 november 2012 18:25

Tack så jättemycket! :D
Ja nu startar ännu en ny resa i mitt liv :p
Det är riktigt spännande! :D

Ta hand om dig!
Kramar!

 
Helena

Helena

9 november 2012 16:04

Hej!!
Länge sedan för jag har varit super dålig på att uppdatera mig i blogg världen och idag tänkte jag att jag måste gå igenom bloggarna och se vad som händer med er...OCH vad ser jag...
woow..GRATTIS i massor!!!!
Ta hand om dig massor och magen..jätte roligt:)
Kramizar

http://hea71.bloggplatsen.se

Sussie

11 november 2012 18:24

Heej!

Ja det var ett tag sen! :D Jag har varit superdålig på att läsa alla bloggar jag med :( har haft så mycket nu så har inte hunnit med helt enkelt...
Tack så JÄTTEMYCKET! :D
Ha de bäst!
Kramar!

 
ana

ana

21 november 2012 14:47

Grattis gumman :)

http://minus83kg.bolggagratis.se

Sussie

21 november 2012 18:23

Tack så mycket! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards