sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Akuten

Av Sussie - 26 november 2012 17:46

Jaha...dax för en liten uppdatering igen då kanske...

I tisdags var jag med min syster på stan och var med henne när hon fixade sina naglar...beställt en tid jag med :p
Sen lunchade vi på stan och kollade i lite affärer innan man åkte hem igen...när jag kom hem började jag känna av en smärta i min mage...men jag tänkte att det går ju säkert över!

På onsdagen hade jag fortfarande ont...ringde min barnmorska för att se om mina smärtor hade med graviditeten att göra och om det är farligt för bebisen...när jag beskrev mina smärtor sa hon att antingen kan det vara magkatarr eller så är det början på maginfluensa...
Vilade efter mitt samtal med henne och sen helt plötsligt börjar jag "kräkas"...eller vad man ska kalla det...hulka iaf...kan ju inte kräkas efter min Gastric bypass operation :(
Drog slutsatsen att jag åkt på maginfluensa...men jag kräktes bara 2 ggr...men det är mycket för att vara jag nu för tiden, i vanliga fall är det ju bara för mig att vänta ut illamåendet och så går det över efter ett tag...så illa som jag mått under de första månaderna av graviditeten men inte kräkts en enda gång fast jag gärna velat bara för att må bättre...men det går INTE! Det är bara att vänta ut det!

Onsdagen hade jag med ont...jag fösökte följa med och hämta barnen på dagis och typ gå till affären men jag fick SÅÅÅ ont! Och jag har fått lägga mig och vila så fort jag kommer in...

Torsdagen var ok! Då hade vi möte här hemma med socialen om att bli stödfamilj för min Älsklings bonusson eller hur man ska säga...alltså hans ex son som bor med oss här och han vill vara hos oss! Så nu har vi haft möte om det...får se om/när han får bo med oss! :)

Fredagen fick jag ont igen! Under hela den här tiden har jag inte kunnat ligga på rygg eller på vänster sida när jag sover utan BARA på höger sida och i fosterställning för att inte tjuta av smärta! Vilket jag gjort MÅNGA gånger ändå under veckan :(

Lördagen var likadan...trots detta gick vi över på kvällen till ett par vänner till oss...så länge jag sitter har det gått rätt ok ändå...det är när jag rätar ut magen som jag har som ondast!

Söndagen trodde jag att min rygg skulle gå av!
Bad Älsklingen att massera mig...när han skulle sätta sig bakom mig och skulle lägga sina ben om mig och råkade "sparka" mig lite lätt på vänster sida (inte alls hårt) men jag skrek till! Fasen vad ont det gjorde!
Då tjöt jag av smärta och sa att nånting är fel! Jag var orolig för min bebis och dens hälsa så jag bestämde mig för att ringa 1177,
Eftersom jag opererat både magsäcken, gallblåsan och är gravid så sa de att jag måste IN!
Var bara att ringa min KÄRA Linda och se om hon ville ta vår lilla Teddy så vi kunde åka in...hon körde upp oss med...underbara Linda! <3

Men vilken tid det tog på akuten!
På första undersökningen sa de att de vill kolla mina tarmar...jag sa att jag vill kolla min bebis så den mår bra och då sa de att den är nr 2 just nu men att de ska kolla den med...
Jag sa att bara den mår bra så är jag nöjd!
Vi fick sitta och vänta igen...en bra stund!
Gubben blev tvungen att lämna mig kl 19 för att åka och ta barnen som var hos deras mor...så jag fick sitta ensam kvar och vänta...tog ett par timmar innan jag blev hämtad...då trodde jag det var kirurgen som skulle kolla på mina tarmar...men det var en gyn.undersökning jag skulle på då...
Fick träffa en JÄTTETREVLIG gynekolog som sa att hon skulle kolla min bebis :)
Hon gjorde ett snabbt ultraljud för att kolla så hjärtat slog...det första hon sa när hon såg mitt lilla underverk var att den rör sig för fullt...sen visade hon mig hjärtat (som jag naturligtvis inte kunde se trots att hon visade mig haha) men när hon kollade det sa hon att det slår jättefint och att bebisen har det HUR BRA SOM HELST! Då blev jag lugn och glad igen! :)
Sen kollade hon även livmodertappen så jag inte fått förtidiga värkar men allt var som det skulle! :)

Sen var det bara vänta igen...och vänta och vänta och vänta...


 



Läkaren kom sen vid 01:10 på natten...hon hade 2 unga tjejer med sig som var läkarstuderande...jättesöta och trevliga :)
De fick vara med och kolla mig och klämma och känna...
Läkaren passade även på att låta dom känna på bebisen och de tyckte det var jättehäftigt att känna :)

Sen sa läkaren att jag hade lite för högt levervärde och lite för många vita blodkroppar men att hon skulle kolla med gynekologen jag träffat tidigare för att se om det var normalt eftersom jag är gravid...
Sen ville hon även att jag skulle få fika innan jag åkte hem eftersom jag inte ätit sen frukosten...

Hon kom tillbaka efter en stund och sa att hon pratat med gyn och mina förhöjda värden var HELT NORMALT för att vara gravid så hon sa att jag får åka hem eftersom jag mådde bättre!
Men att jag måste komma tillbaka om jag får tillbaka kräkningar, feber eller de extrema smärtorna jag haft...
Och hon sa att det är tjocktarmen jag har ont i och en vanlig komplikation är ju just tarmvred! Men nu var tarmen som den skulle och den var mjuk och fin sa hon så därför lät hon mig åka hem!

Åkte sjuktaxi hem till min älskling som satt uppe och väntade på mig och hade kontakt med mig under hela kvällen för han var orolig för mig :)
Han är helt underbar ibland faktiskt måste jag säga ;)

Idag har jag fortfarande ont, men inte som jag har haft!
Jag känner av magen när jag ätit typ...eller ligger ner...då gör det ONT!
Men bebis mår bra och då mår jag med bra! :D
Jag kunde följa med till dagis idag och lämna barnen sen åkte jag hem till MIG och fick tillbaka min lilla Teddy och sen gick jag hem till mig och packade tills älsklingen kom dit efter sin kurs och vi åkte bussen hem för att ta hand om barnen igen.

Så skönt att må bra igen!
Som sagt har lite ont men jag kan äta och göra saker igen...det är bara ibland jag måste vila magen för den gör lite för ont för att jag ska orka fortsätta...men med lite vila så kan jag köra igen! :D

Så nu vet ni vad som hände på sjukan! :)
Tack mina underbara vänner för ert stöd igår!
Kram på er!   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards