sussisviktblogg

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Sussie - 3 december 2012 20:10

Idag går jag in i vecka 18...enligt en av mina appar...enligt de andra gick jag in i vecka igår...men jag vet i fasen hur de räknar de där jäkla apparna haha! Men är iaf i vecka 18 nu :)
Magen börjar bli hårdare :) har ju en del häng sen viktnedgången men den börjar fyllas ut nu :)

Min mamma, syster och syskonbarn var här i lördags och mamma fick känna på magen och sa med att den är lite hård nu :)
Mår rätt ok efter att varit sjuk som jag skrev om sist...får lite ont i ryggen än när jag äter av nån lustig anledning...nån som vet vad det kan bero på..?
Och sen könner jag av magen än när man trycker på den eller när jag ska lägga mig på mage så det undviker jag gärna...ibland får jag även ont när jag ätit...men bra mycket bättre är jag iaf!

Illamåendet sitter i än med...men oxå det när jag äter...
Vikten har jag inte kollat nu på ett tag men får väga mig sen och se vad som hänt på vågen...än så länge har jag ju gått ner 100 gram sen jag blev gravid om man ska räkna det så...gick ju upp nästan 6 kg men de har jag ju tappat igen...

I lördags var det dax för städning, tvättning och julpynta lägenheten...
Älsklingen tog hand om tvätten och barnen medan jag städade kan man säga...lite städade han med men jag det mesta! ;)
Sen var han ute och lekte med barnen medan jag strök gardiner och pyntade...de blev alla glatt överraskade när de kom in :)
På kvällen låg jag en bra stund i sängen och väntade på gubben som jag märkte gick omkring flera varv i lägenheten...när han väl kom in frågade jag honom vad han styrde med och han svarade: "Det är så himla fint här! Såhär fint har det aldrig varit här"
Ja det var ju roligt att höra! :D
På natten vaknade jag av att han låg och pratade brevid mig...jag låg och lyssnade ett tag och sen hörde jag att han sa "Det var jättefint!" Antar att han drömde om julpyntet då ;) HAHA!

 

Min gran jag tagit med hemifrån :)


 
Vårt TV-rum


Jag blev själv nöjd med mitt julpynt måste jag säga! :)
Och jag trivs så himla bra när det är städat och fint runt omkring mig :) Men ååååh vad jag får plocka och städa hela dagarna...mycket som ska rensas och städas bort och kastas här!

Idag är har jag haft Linda och Enzo här! :) Hon klippte mitt hår lite grann och snart hoppas jag vi ses igen så hon kan hjälpa mig med färgning och slingning...fått olika reaktioner på det...vissa säger att jag INTE ska göra det nu när jag är gravid för det kan bli fel färger...medan andra säger att det inte är nån fara alls!
I min app står det att jag får färga håret men jag ska läsa på förpackningen tänkte jag och se om det står nåt om det där...skulle ju vara kul att få göra om sig lite nu till jul :)

Veckorna går snabbt och snart är det dax för mitt ANDRA ultraljud! :)
Den 21:e ska jag dit! Spännande spännande! :p

Hoppas på att i helgen få ge mig av till Ullared och handla JULKLAPPAR!!! :p
Åååh vad kul det skulle vara! :D
Jag vill verkligen dit och shoppa loss! Både julklappar till alla och köpa kläder till alla barnen och mig och Älsklingen...gött det skulle vara! :D
I morron ska jag få hit min lilla snutta Stephanie...Emelie och Leffan åker till Ullared på onsdag så då ska snuttan vara med mig <3

Blir nog en tidig kväll för mig ikväll! Är hur trött som helst!
Ta hand om er!
Kraaaam  

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards