sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

Försöker vara stark....

Av Sussie - 6 januari 2015 19:43

...inte alltid så lätt...

För 3 år sen träffade jag min sambo...jag har berättat om det förut men drar det lite snabbt igen...
Första tiden tillsammans med honom var ett helvete! Hans liv var väldigt struligt och jag kom in mitt i allt lixom och drogs då in i ett helvete där jag blev både hotad till livet och misshandlad och rättegång och min psykiska hälsa var väl inte sådär på topp då kan jag inte påstå...

Lägenheten han redan då hade hade han och hans ex bott i tillsammans och när jag kom dit första gången var det rena kaoset även där...
Jag kämpade och kämpade för att få iordning på den...jag sa hela tiden att "Jag kommer ALDRIG flytta in i den lägenheten!"...men så blev jag gravid och vi bestämde oss för att flytta ihop och eftersom det är svårt att få tag på lägenhet sa jag att jag får väl bo där sålänge...men det kommer ALDRIG bli "hans och mitt" hem...för mig är och kommer alltid att vara "hans och hennes" och jag flyttade in efter henne...
Jag trivs inte alls i lägenheten...för det första är den halvt sönderslagen...mycket har jag renoverat själv under åren, försökt göra så mycket jag kan för att göra det till "vårt" men hur mycket jag än ändrar och jobbar och sliter så blir det inte "vårt hem".

Jag avskyr lägenheten av andra orsaker med...det går inte sätta upp tavlor på väggar...trots att det är eller ska föreställa betongväggar så blir det HÅL i väggen när man bara försöker spika upp en tavelkrok...
Hyresvärden fixar inte enkla saker som kranar och såna saker...jag bara AVSKYR att bo här!
Jag vill verkligen inte bo här!

Sen är det ju så att vi väntar vårt andra gemensamma barn...innan har han ju redan 3 st så det blir vårt 5:e barn som kommer i april...
Ibland har vi även sambons fd bonusson så vissa dagar kommer vi alltså ha SEX barn och så är vi två vuxna...vi bor i en FYRA!
Med andra ord ALLDELES FÖR TRÅNGT!!!

Jag mår sååå jävla dåligt! Vill bara flytta!
Jag spyr på lägenheten och eftersom jag inte trivs blir mitt humör därefter med...
Jag är stressad hela tiden och med 4 barn blir det mycket tjat vilket stressar mig ännu mer och det knyter sig i magen på mig flera gånger om dagen av all stress och ofta känner jag att jag bara vill lägga mig på golvet och tjuta!

Ett av mina bonusbarn håller även på att utredas...nån diagnos har h*n...misstänker även att en till av barnen har nånting...men inte samma sak som sitt syskon...men det är tufft! RIKTIGT TUFFT!
Barnet som är under utredning är extremt jobbig just nu...käftar emot, gör inget, går inte lära nånting, lyssnar inte, bryr sig inte, bara bråkar och kivas hela tiden och jag och barnet ryker ihop nära på varenda dag :(
Varken barnet eller jag mår bra av det :(

Jag försöker visa mig stark utåt...det är bara de närmaste vännerna som vet sanningen om hur jag mår...
Bröt ihop för min bästa Linda idag i telefon...så glad att man har VÄNNER som lyssnar och ger en stöttning <3

Den enda lösningen jag har är att vi FLYTTAR! Men i denna lilla håla vi bor i finns det inte så mycket lägenheter...och finns det så får man den ju inte ändå :(
Jag har till och med haft funderingar på att leta efter en mindre lägenhet till mig och min son bara för att komma bort från den här lägenheten...bara för att få må bra...men jag vill ju bo med min sambo...
Mina tankar yr åt alla håll och kanter hela tiden...och som sagt jag mår inte bra så tankarna blir lite knasiga ibland :(

Nu har jag iaf fått skriva av mig lite...vet inte om det känns bättre men nu vet nu läget iaf...

Tankar som flyger, humör som går upp och ner...mest ner :(
Räddningen jag haft nu är väl mitt jobb...där får man ju komma bort och tänka på annat för en stund...men så fort jag kommer hem ändras mitt humör och jag mår skitdåligt igen :(

Annars har iaf julen varit bra här...både när vi firade med barnen här hemma och när vi firade med min familj hemma hos min syster...jättetrevligt...då fick man med tänka på annat och må bra :)

Nyåret var SKIT!
Jag mådde sämre än någonsin...bara tjöt! :(
Gravidhormoner är det många som skyller på...men detta är inte enbart gravidhormoner utan det här har ju varat i 2½ år sen jag flyttade in här...men just nu är det värre än någonsin!

Nej nu ska jag lägga min son, duscha och sen slappa till TV:n innan jag ska upp i morron bitti och jobba!

Hoppas jag nu inte får en massa skit för det här inlägget...jag kände bara att jag var tvungen att få skriva av mig...
Alla har upp- och nergångar i livet och just nu har jag en nergång och skriver av mig...hoppas livet vänder snart och jag får en uppgång och må bra så jag kan skriva ett positivt och glatt inlägg istället! :)

Ta hand om er!
Kram på er!

 
 
Ingen bild

Tagge

6 januari 2015 21:01

Hej det låter inget vidare hoppas ni hittar en stor lägenhet så ni alla får plats och där ni kommer få trivas. Klart du inte får skit inte av mig i alla fall man ska kramas i livet. Ha det så bra och god fortsättning. ☺

Sussie

6 januari 2015 22:05

Hej Tagge! Skönt att inte få skit av dig ;)
Ja kramas ska man göra...men finns många som blir upprörda när man skriver sånt här i bloggar...kan förstå dom till viss del men en blogg är jättebra att skriva av sig i med ibland :)
Ha de bäst och god fortsättning :)

 
Ingen bild

Ann

6 januari 2015 21:13

du är stark vännen, och precis som du skriver alla har motgångar. På ett eller att sätt kommer de bli bra, och under tiden finns dina vänner för dig❤️️

Sussie

6 januari 2015 22:03

Tack vännen!

 
Ingen bild

Karin

7 januari 2015 13:09

Hej
Du är stark.Klart att du måste få skriva vad du vill.
Av oss mig får ni inte skit.
Du vet var vi finns.
Kram

Sussie

7 januari 2015 20:22

Tack snälla Karin! :) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards