sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 22 januari 2015

Fix fix!

Av Sussie - 22 januari 2015 11:44

Igår började jag ta hand om såna där saker jag bara skjutit upp alldeles för länge...som att ringa samtal och såna saker...fixade även iordning lite smått hemma...och när jag väl kommer igång så vill jag bara fortsätta!
Idag känner jag mig orkeslös! Lusten finns men inte orken :( irriterande!!!

Men än så länge idag har jag tagit tag i att klippa klorna på mina små kissekatter och hjälper nu gubben att byta vatten i hans akvarium...åh ett sånt bök med dessa akvarium! Men nu är ett klart och det andra är på G sen är det bara det största kvar sen!

När vi hämtat barnen på dagis sen ska vi förbi affären tänkte jag och handla hem lite mysmat och nåt gott till kvällen...vi ska ha en minimyskväll ikväll eftersom barnen ska till sin mamma i morron...så ikväll ska vi se nån film och mysa i soffan sa vi :)
I morron ska jag även få samtal från jobbet om vad jag ska få för tider i februari :) gud det är inte många veckor kvar att jobba nu innan bebis kommer :s
I morron ska jag med åka in med buss och STORHANDLA mat! Sen kommer min underbara fantastiska vän "Världens bästa Linda" och hämtar mig och kör hem mig med alla varor :) hur underbart är det inte med såna vänner som hjälper en när man ingen bil har just nu :( :)

Magen växer...alla värden som blodtryck, socker, järn och urin ser jättefint ut! Det enda som inte är bra är vikten :s jag får lite smäll på fingrarna för min viktuppgång :(
Under min förra graviditet gick jag upp ca 12 kg totalt...nu har jag ÄN SÅ LÄNGE gått upp 15 :s så det är ju lite skillnad...har ändå 10 veckor kvar med...
Men jag hoppas ändå att det ska gå lika snabbt att tappa alla kilon sen som det gjorde förra gången...på ca 2 månader hade jag gått ner nära på allt! Utom kanske 2 kg som tog lite längre tid...men jag ska kämpa för att gå ner lika snabbt den här gången :)

Jag hoppas jag ska hinna rensa ut lite saker från barnens rum idag med...tillsammans med barnen...ta upp kartonger från källaren så får de hjälpa mig med vad de ska ha kvar och vad som ska ner i källaren och vad som ska kastas! :) storrensning på gång nu iaf! Hoppas jag orkar bara!

Vad tycker ni om vädret då?
Jag tycker det är SKIT! Svårt att ta sig fram med vagn och svårt att hålla sig på benen...känner mig redan osmidig som det är och halkan gör inte saken bättre...så idag när vi lämnat barnen på dagis passade jag på att kolla marken i närbild ;)
Som tur var så var gubben med mig så han drog upp mig väldigt snabbt! Tur han är stark trots att jag väger så mycket ;)
Jag är livrädd att ramla på magen men denna gång var det bara låret och höften jag slog i ;) min redan onda höft! Har haft ont i den några dagar nu...det är väl alla kilon jag lagt på mig och så när jag bär på Leon har jag alltid honom på den höften så kan ju vara det med...men det är ju så man bär ju alltid sitt barn på samma höft...

Aja...så är det med den saken!
Nu är det en timma kvar tills barnen ska hämtas...så ska hjälpa gubben med det sista nu sen fixa mig och hämta de små liven...

Ta hand om er nu!
Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards