sussisviktblogg

Alla inlägg under april 2011

Av Sussie - 19 april 2011 09:00

05:15 ringde klockan i morse...men gick inte upp förrän 05:37 då duschen blev ledig...
Gjorde mig iordning helt och hållet...mådde såå otroligt illa hela morronen...kände av det redan igår kväll...

Precis när vi skulle åka bestämde jag mig för att stanna hemma...jag sa att detta går inte :(
Mådde så dåligt! :(
Så fick ringa tandläkaren och säga att jag är sjuk :(
Jag som ville få det gjort nu innan jag åker...SKIT OXÅ!
Men men...fått en ny tid nu så jag hoppas jag mår bra efter op:n så jag kan ta den tiden...

Legat på soffan hela morronen och kollat på TV tillsammans med Emelie...
Nu ska jag när som helst ringa sjukhuset och bekräfta op-tid och viktnedgång...
Och när det är klart blir det nog soffläge igen...är sååå trött!

Av Sussie - 16 april 2011 10:30

Härliga morron!

Ringde lillasyster!

Skulle åka dit i morron egentligen och sovit över till måndagen och åka hem på eftermiddagen för att sen komma tillbaka på tisdagen...
Frågade om jag inte skulle komma redan idag och stanna hela veckan så man slipper allt farande så idag blir det till att städa och fixa här hemma och packa inför Kalmarresan som sker på torsdag och sen dra iväg till syster och syskonbarnen ♥

Sen vägde jag mig!
Gått ner alla 11 kg nu som jag skulle göra till op:n! :D
Så nu är resten jag går ner bara BONUS! :p
WOHOOOO! Jag är sååååå glaaaad!
Jag har gått ner 20,7 kg sedan i augusti 2010
Och sänkt mitt BMI från 51 till 44,9 :D

Sen kollade jag mailen!
Har kontakt med de från Östergötland som var på mötet i Skåne och en av dom hade skrivit idag och var så glad! Och jag blev så glad för hennes skull! :)

Längesen jag var såhär glad! :D
Vilken känsla att gått ner i vikt! :)

Nu måste jag sätta fart!
Ha en trevlig helg!


Av Sussie - 14 april 2011 21:30

Nu har jag gått ner 10 kg och folk säger att de ser det på mig...en del ser i ansiktet, endel på magen och endel på sidorna :)
Jag ser det inte alls...eller jo lite i ansiktet kanske...men däremot känner jag det!
Mycket lättare att röra sig nu, mycket lättare att gå, jag är piggare och orkar mer! Känns UNDERBART!
Det enda som är lite jobbigt är att jag blir så lätt yr, men bara dricka vatten så går det över :)

Dagarna räknas ner...nu är det 11 dagar kvar med flytande...och så på dag 12 är det op! :D

Denna resa har gjort att man fått en hel del nya kontakter och även vänner vilket jag tycker är JÄTTEROLIGT!
Jättekul att ha folk som verkligen förstår vad man går igenom och man kan både stötta och pusha varandra :)
Det känns helt underbart! :)

Jag testade ikväll då jag stod och gjorde "kvällmat" att göra en shake och frysa in...ska se om det blir gott med glass till frukost i morron ;)
Är det gott ska jag göra fler såna glassar!
Man måste hitta på lite för att inte tröttna...vilket jag gjort men ändå tvingar mig att få i mig det jag ska varje dag!

Idag kom min underbara vän Linda och lämnade en matta till mig :)



Blev la rätt fint va? Zingo var den första som ville provsitta den nya mattan ;)
Jag tycker det blev jättefint!
Tack snälla snälla Linda!!!

Nu blir det TV en liten stund till sen blir det sängen och i morron kanske jag får besök av Ann :)
Hoppas hoppas!

Ha nu en bra kväll alla mina läsare!
Av Sussie - 13 april 2011 14:15

Åkte ner till skolan i morse och skrev engelskaprovet och det sista nationella provet i engelska...
När jag kom hem fick jag mail om att det nationella var ok men att det var nåt jag missat på engelskaprovet och vi skulle gå igenom det nästa gång vi sågs...får se om det är nåt jag måste komplettera eller om det räcker med att jag visar då att jag "kan det" (?)...får se...
Ska lämna in de arbeten jag har på datorn här hemma med i engelskan så är jag snart klar med den :p

I morse var det vägning igen...1,5 kg kvar nu :p
Ska ringa sjukhuset nästa vecka och bekräfta viktnedgång och op-tid :) (hoppas jag gått ner allt då och gärna lite till)
Räknar ner dagarna nu...ska äta 2 gånger till idag sen är det bara 12 dagar kvar med pulverdiet :p
Längtar, längtar...åååh vad jag längtar till att slippa det! :p

Ni som vet:
Ska jag undvika kryddor och vitlök efter operationen?
Jag vill ju ha kryddor i mina soppor jag ska äta...men kommit att tänka på om jag kan det?

Av Sussie - 9 april 2011 17:30

Jaha!
I morse kunde jag ju inte bli att väga mig...jag visste ju att jag skulle gått upp i vikt eftersom jag åt en taco igår...även att det inte var mycket man gått upp men ändå lite...men det går man ju fort ner igen ;p
Jag passade även på att mäta mig lite...gjorde jag ju nån vecka efter att jag börjat med flytande och ville idag se om det blivit nån skillnad...
Känns ju att man gått ner i vikt, både på kläder och när man rör sig :) men jag ville ändå se det i siffror...

Jag vet inte vad man ska mäta men "nån" sa till mig "Mät det här och det här" så då gjorde jag det!

Hals: +-0
Överarm: -2 cm (-4 cm eftersom jag har 2 överarmar)
Underarm: -0,5 cm (-1 cm eftersom jag har 2 underarmar)
Byst: -1,5 cm
Under byst: -5 cm
Midja: -3 cm
Mage: -5 cm
Höfter: -5 cm
Lår: -2,5 cm (-5 cm eftersom jag har 2 lår)
Knä: +-0
Vad: +-0

Totalt: 29,5 cm har jag förlorat på kroppen på lite mer än 3 veckor :D
Folk säger till mig att det syns på mig i ansiktet och på magen att jag gått ner i vikt och det är roligt att höra! :)

Jag försöker plugga engelska...går inte alls bra :( har varken ork lust eller motivation för det just nu :(
Vill bara slappa och se på film och bara mysa och va!
Diska måste jag fixa med...får se om jag orkar ta tag i det då...
INTE MIN DAG IDAG KAN JAG SÄGA! Jag är såååå trött!

Av Sussie - 6 april 2011 20:15

Jag har mått hur bra som helst när jag levt på den här dieten...och det gör jag även nu egentligen men det är så att min ork är inte densamma...
Anstränger jag mig för mycket så blir jag yr och känns som att jag ska svimma :(
Detta hände idag...utan nån speciell ansträngning...jag blev bara jätteyr! Och jag trodde jag skulle falla ihop...jag har ju svimmat förr och det är inget kul och vill inte göra det igen så jag gick faktiskt och la mig och vilade i soffan i några timmar.
Kände att jag kunde somna med men jag ville inte det för då kan jag inte sova inatt så jag har legat och kollat på tv bara...

Just nu känns det som att dessa 2,5 veckor som är kvar är en evighet!
Men i helgen ska jag äta lite sallad och det ser jag fram emot nu kan jag säga!
Idag fick jag mitt första RIKTIGA starka sug efter MAT! Men jag är bestämd så låg och försökte tänka på annat och efter ett tag gick suget över...
Varit en rätt jobbig eftermiddag idag :(
Men i morron är det en ny dag och då ska jag vara tillbaka igen! ;)
Då ska jag göra av med massor pengar med...vilket jag tycker är jätteroligt i vanliga fall men i morron är det inget roligt alls pengarna går till...jag ska till tandläkaren :(

Jag brukar i vanliga fall vara livrädd för att gå till tandläkaren...även om det bara är en undersökning...i morron är det andra saker som ska göras men jag känner mig rätt lugn än så länge ;)
Så det kommer nog gå bra ;)

Nu ska jag fortsätta se lite på TV sen blir det SOVA!

Av Sussie - 5 april 2011 18:45

I morse ställde jag mig på vågen...jag var UNDER 10-talet som jag väntat på SÅÅÅ länge! :D
Jag är så glad!
Ringde mamma och berättade och hon blev med jätteglad! :)
Nu är det inte alls långt kvar tills jag är klar med min viktnedgång inför op:n!

Dagen har varit både bra och lite sämre...
På förmiddagen satt jag och pratade med min vän Ann och sen runt halv 2 kom Linda och Enzo och pluggade inför vårt spanskaprov i morron :)
VÄLDIGT osäker på hur det kommer att gå men vi kör får vi se ;)

Senare får jag ett sms om att jag ska läsa ens blogg för den handlar om mig...
Läser den och det som står om mig är ren jävla SKITSNACK! Det är inget kul att en person man inte pratat med på flera månader helt plötsligt ska sitta och skriva ut massa skitsnack om mig i hennes blogg :(
Förstår inte vad hon får ut av det! Men men!

Jag känner att jag blivit sååå mycket starkare i mig själv och fått mycket bättre självkänsla sen jag fick tid för operation!
Innan var det typ INGEN som fick veta min vikt, inte ens Pilla som är en av mina absolut NÄRMASTE vänner!
Men när jag träffade henne sist berättade jag för henne hur mycket jag väger...det var svårt att få ur sig det men jag fick ur mig det och det kändes bra för av mina vänner blir jag inte dömd för min vikt utan de tycker om mig för den jag är :)
Linda och jag har med kommit nära varandra...ganska snabbt sådär men jag känner att jag kan lita på henne och det känns inte alls som det gjort med andra man träffat...Linda snackar inte skit om andra och det GILLAR JAG! Men hon vet med vad jag väger och dömer mig heller inte för det :)
Och även Ann vet! :) Även med henne känns det helt annorlunda mot vad det gjort med vissa andra...

Förr skämdes jag för min vikt! Och det gör jag ju nu med på sätt och vis men jag har accepterat det nu och vet ju att jag hela tiden från och med nu kommer att gå ner i vikt så jag har inga större problem längre att prata om den :)
Sen berättar jag den ju inte för vem som helst självklart!
Men jag känner mig så mycket tryggare i mig själv nu för tiden :)
KÄNNS HELT UNDERBART!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards