sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

TILLBAKA!

Av Sussie - 31 maj 2011 08:45

HEEEEEEJ IGEN!

Nu har jag varit "borta" bra länge...men det finns en orsak...
Jag har legat på sjukhuset i en vecka nu...

I tisdags när jag vaknade skulle jag upp och göra mig iordning för skolan...
Helt plötsligt sa det PANG! och jag fick ont i min mage och började må illa...
Ringde Linda och skämdes som en...ja jag vet inte vad...men känns som att det enda jag säger varje dag är hur dåligt jag mår men det är ju mornarna så går det ju oftast över sen...
Jag skulle gått in till stan denna dag nämligen och hon skulle mött mig men jag sa att jag klarar inte det så jag mår...vi skulle höras och se om vi skulle ses senare...

Illamåendet blev värre och även magsmärtan och jag kände att det är gallan igen som bråkar...
Som GBP-opad så är det inte lätt att kräkas...men gör momenten som innan eller hur man ska säga men när man hulkar får man inte upp nåt...och så blev det för mig...man torrspyr lixom...
Det var HEMSKT!!!

Ringde till Sofie och frågade vad jag skulle göra och hon sa: "Ring Aleris" så det gjorde jag och de sa att det lät som gallan och tyckte jag skulle ringa mitt sjukhus...
Ringde 1177 och de satte mig i kö till VC men sa att är det så att jag inte kan hålla ut så får jag åka upp till akuten...
Då sa Sofie: "Syrran och jag kommer och hämtar dig nu och kör upp dig"
Snälla Sofie var med mig hela tiden! :)

De röntgade mig och tog massa prover...
Fick åka hem på kvällen och komma tillbaka onsdag morron...då skjutsade underbara Linda upp mig och var kvar några timmar...tills vi fick veta att det skulle DRÖJA innan jag fick åka nånstans...
När jag kom in på onsdagen visade tempen 38,1. När jag ligger på akuten börjar jag helt plötsligt skaka och frysa och jag fick nära på panik...
De tog tempen igen och den hade höjts till 40,5 på kanske 30 min vilket är helt sjukt tycker jag :s
Fick massa sprutor och de gjorde allt för att sänka min feber...de fick ner den...
Jag somnade till ibland och när Linda åkte fick jag flyttas till ett vilorum på akuten och då sov jag rätt mycket tror jag...
De sa att de misstänker inflammation i gallblåsan och jag måste läggas in...

Det var fullt på KAVA där jag hörde hemma så jag fick ligga på Urologen...fick ett dubbelrum men var ensam först så låg och kollade på tv och massa...sov mest kanske men mycket Tv med :p
De kom med smärtstillande och mediciner hela tiden till mig tyckte jag hehe men fan vad gött jag sov :p

Fick däremot hallucinationer av smärtstillande tabletterna och det var skitjobbigt!
Men jag sov ju iaf :p

Fredagen blev det operation...
Fick dricka en VIDRIG dryck innan...läkarn sa att det är 3 klunkar så är det klart...mina klunkar är ju så små så blev MÅNGA för mig! Och jag trodde jag skulle spy!
Fan vad vidrigt det var...
Sen fick jag nåt i droppet och så sa de att nu blir du trött...och hej och hå vad det snurrade i huvet på mig :s
Och sen kom masken och jag FÖRSVANN in i dimman ;)

Vaknade...
Låg MÅNGA timmar på uppvaket!
Sov MASSOR!
Sköterskor kollade till mig hela tiden och gav mig vatten när jag behövde...vilket var OFTA!
Jag hade såååå ont!
Jag kunde inte röra mig...

När jag kom upp på avdelningen igen ville de att jag skulle prova gå på toa och jag kom inte ur sängen...de fick hjälpa mig och jag bara skrek av smärta!
Samma sak när jag skulle lägga mig ner...en smärta som man inte kan beskriva med ord!

Kirurgen sa att det var en HIMLA inflammerad gallblåsa jag hade och de förstår att jag haft ont...
Jag sa att jag sökt för den i nära på 10 år men bara fått höra att det är magkattar, magsår eller svininfluensa....magkatarren är den vanligaste förklaringen de har...
Låg ju inne i januari för gallan med men smärtan gick över då så de avvaktade med op då...

Fick även höra att när de skulle plocka ur gallblåsan sprack hela skiten!
Så hade jag inte opererat mig nu hade jag mått VÄLDIGT VÄLDIGT dåligt!
Så glad att den är borta nu men jag har sån SMÄRTA!

Fick åka hem igår...jag åkte hem till min syster och bor där nu några dagar...vill inte ensam...och tur var det för i morse hade jag sååååååå ont igen!
La mig på soffan pga illamående och när jag skulle sätta mig upp kom jag inte upp utan fick be syrran om hjälp...
Nu är jag tillbaka på sprutor igen...
Linda lovade att hjälpa mig men det är ju lite jobbigt att ta sig till henne eller hon till mig varje kväll...men eftersom jag bor med syrran så fick hon ÄRAN att hjälpa mig med dom :p
Hon tog sin första spruta igår och det gick bra :) kände inte ett skit!
Tror hon kommer tycka det är rätt kul snart bara hon får sticka mig några ggr till ;)

Natten efter operationen blev jag av med min plånbok till på köpet...
Vem fasen stjäl från sjuka på ett sjukhus???
Vad är det för jävla samhälle???


Nu vet ni iaf att jag lever (än så länge hehe) och är hemma och mår...OK iaf!
Hoppas ni har det jättebra!
Kram på er! ♥

 
 
Annika Hjärterström

Annika Hjärterström

5 september 2011 17:27

Men stackars dej, ja man blir lite fundersam när du inte uppdaterade nått på bloggen så jag hade det på känn att nått hade hänt. Men vad skönt att du fått hjälp och är på bättringsvägen nu...
Bamsekramar med dunderhonung

http://ankanplankan.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

5 september 2011 17:28

Oj, vilken pärs! Krya på dig, kram.

http://eriica.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards