sussisviktblogg

Alla inlägg under maj 2011

Av Sussie - 5 maj 2011 18:30

Jag har hört och läst att man kan bli nedstämd efter en GBP-operation...
Idag skrev en vän till mig på facebook-chatten och han ställde en fråga...till en början svarade jag honom som vanligt...men den frågan började gå in mer och mer i mitt huvud och jag kände att den frågan var "känsligare" än jag trodde...hade med min födelsedag att göra...

Det jag kände var:
När min syster fyllde 30 hade vi en jättestor fest för henne...vad fick jag på min 30-års dag? Skjutsa på mamma och brorsan till deras jobb =INGEN FEST!
Jag kan inte ens ha kalas :(
Jag har inte fått några speciella presenter...än! KANSKE får nåt av nån när jag kommer hem...vet EN present jag ska få iaf :)
Min syster fick hur mycket presenter som helst...
Allt kändes helt plötsligt så tråkigt...jag pratade med min vän Ann samtidigt på msn och sa att jag blev nere och så helt plötsligt bröt jag ihop...

Känns lite som att jag är avundsjuk på min syster för hon fick paket...och för att hon fick en fest...jag får ingenting :( men det är inte avundsjuka på det sättet!
Samtidigt så vet jag att jag kommer få nåt av Linda, Tess (syster) och pappa iaf...
Vi ska ha ett kalas för mig med familjen hemma hos pappa...men han ville att brorsan skulle vara med oxå och han kommer inte så jätteofta till stan så får se när kalset kan bli...
Vet att det inte är så men jag kände mig så himla bortglömd idag...fått många gratulationer när jag fyllde och så men sen då? Allt kändes så meningslöst...

Jag vet inte om jag fick denna tillfälliga nedstämdheten pga operationen eller om det var nåt annat som bara kom...
Jag blev ganska snabbt ok igen och nu mår jag ju bra igen...
Jag har ju själv valt att göra operationen så det är inget med det heller...jag ångrar mig inte!
Men just att sitta ensam när man fyller 30...inga paket, inget kalas, ingen fest...det var tråkigt!

Jag vill ju ha en stor fest sen i augusti eller så...och det ser jag fram emot!
Men ändå...jag fyllde 30 nuuu! Inte i augusti!

Aja nu har jag tyckt lite synd om mig själv...nu ska jag fortsätta plugga innan jag ska fixa med allt annat som ska göras innan i morron!

Heå!

Av Sussie - 4 maj 2011 21:15

Idag kommer jag med GLADA nyheter :D

Som jag sagt förut så börjar jag räkna min viktnedgång augusti 2010. Det var då jag vägde som mest! Aldrig vägt så mycket som då och jag kommer ALDRIG att göra igen :D
Jag mätte mig även i morse innan jag satte på mig kläderna...sist jag mätte mig var 20 mars i år...och där har det hänt MASSOR! :D

Viktminskning:

Sedan i Augisti 2010 till idag är det en skillnad på: 29,4 kg (min totala viktnedgång)
Sedan jag började med flytande tills op-dagen har jag gått ner: 13,7 kg
Sedan 25/4 2011 (dagen innan op) har jag gått ner: 6,8 kg

Mått:
Här kommer mina tappade cm sedan i mars 2011.
Hals: Oförändrad
Överarm: -2,5 cm
Underarm: -1,5 cm
Byst: -8 cm
Under byst: -10 cm
Midja: -5 cm
Mage: -10 cm
Höfter: -8 cm
Lår: -4 cm
Knä: -1,5 cm
Vad: -2 cm

Totalt tappade cm: 52,5 cm

Jag är så glad! :D
Jag mår såå bra!

Nu ska jag fixa nån mat och sätta mig och plugga!

Ha en bra dag!

Av Sussie - 3 maj 2011 10:30

Idag är det en vecka sen jag opererades...
Jag har blivit så himla trött efter det!

Ville gå och lägga mig redan vid 21 igår och vid 22 höll jag på att decka på mammas arm i soffan haha! ;)
Gick in och la mig och somnade nära på DIREKT!
Mamma väckte mig halv 7 i morse för jag skulle ta fram min smutstvätt så hade vi tvättstugan.

Jag var varit sååå yr idag!
Åt frukost när vi kom in från tvättstugan första gången men måste äta snart igen...ska ner till tvättstugan och hämta tvätten först bara så ska jag äta mer :)
Dricker gör jag massor men så fort jag ställer mig upp känns det som att jag ska falla ihop :(

Suttit och pluggat här nu på morron med mellan varven i tvättstugan...MÅSTE bli klar med den där jäkla geografin snart så jag kan stryka den!
Men snart snart! ;)

Ska mäta mig lite sen med tänkte jag...se om jag tappat några cm :p
Känns ju som så på kläderna ;p
Skriver senare och säger om jag tappat nåt ;)

Ha en bra dag!

Av Sussie - 1 maj 2011 12:30

Hallå hallå!

Igår var ingen bra dag för mig alls...
Fick nästan inte i mig nånting...varken vätska eller mat så på kvällen deckade jag 22,15 och sov hela långa natten och vaknade när klockan ringde i morse kl 8.
Mådde så illa när jag vaknade och var så yr!
Som tur var hade jag min flaska med äpplejuice brevid sängen så tog några småklunkar så jag fick nånting i mig iaf innan jag vågade ställa mig upp...

Fick i mig ca 1 dl yoghurt till frukost idag iaf :)
Legat på soffan och kollat på Beck som var på nån canal+ kanal...
Kollade på min dator som jag har med mig till mamma på äldre bilder...hittade en bild från förra sommaren och jag trodde inte att det var sån jäkla skillnad på mitt utseende men idag såg jag att jag har faktiskt ändrat mig lite :)

Gjorde en liten före- och efterbild...eller så jag ser ut rättare sagt...tänkte ni skulle få se den...



Som sagt lite skillnad iaf..? :)

Igår fick jag ju inte i mig så mycket mat men kände när jag mådde dåligt att jag MÅSTE få i mig nånting...
Tog fram min kära nya bok som heter "Efter Gastric ByPass-operationen Vägledning och recept för den första tiden" och kollade vad jagkunde höra som går snabbt...
Gjorde en Jordgubbsmoothie
Det enda man behöver är:

1 dl frysta jordgubbar (osockrade)
1 dl Sockerfri glass
1 dl Mellanmjölk, låglaktosmjölk eller havremjölk
MIXA!


Den var faktiskt riktigt god! MEN! Detta blir ju 3 dl och så mycket får inte jag i mig så jag delade min smoothie med mamsen...men orkade inte hela mig iaf så mamma fick det sista av mig med ;p
Smoothien ger 5,5 g protein och innehåller 200 kcal

Nu ska jag ställa mig och göra ett annat recept som finns i denna bok...
Linssoppa á la Ruben

Till det (4 personer) behöver man:
2 dl lite överkokta gröna linser
6 dl blandad buljong (grönsaks- och hönsbuljong)
1 palsternacka
2 potatisar
1 morot
1 lök
2 vitlöksklyftor
2 cm färsk ingefära
½ burk krossade tomater
1 dl matlagningsgrädde
1 krm koriander
1 krm Spiskummin
1 krm oregano
Några drag med pepparkvarn

Finhacka alla grönsaker (även vitlöken) och fräs i olivolja några minuter.
Tillsätt buljong och koka i ca 10 min.
Blanda i linser, krossade tomater och matlagningsgrädde.
Krydda enligt ovan.
Koka ytterligare 5 min innan du serverar.


Per portion: 210 Kcal och 9,3 g protein

Så nu ska jag testa!

Ha de gott!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards