sussisviktblogg

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Sussie - 6 september 2011 22:18

Jaha! Då var det dax för ett filmtips igen då...

Jag tycker att filmer som "Beck", "Irene Huss", "Wallander" och "Maria Wern" är jättebra!
Och nu har "Irene Huss" kommit ut med en ny...eller den släpps i morron men jag har redan sett den :p


"En man med litet ansikte" heter den!
Eftersom man gillar Irene Huss så måste jag ju tipsa om denna film vare sig den är superbra eller mindre bra...

Vad ska jag säga om denna då..?
Den var ju inte den bästa Huss kan jag säga...men ändå MÅSTE man se den om man är ett Irene Huss fan ;)


 

Ett perfekt filmtips för en fredagkväll med lite snacks och nåt gott att dricka (typ Pepsi MAX)

Av Sussie - 6 september 2011 17:09

Nu var det typ en månad sen jag mätte mig så jag bestämde mig för att göra det idag...

Nu har det ändå gått ett tag (4 månader) sen jag gjorde min operation och man märker nu att det börjar gå långsammare både i viktnedgången och med cm.


Mina tappade cm sedan den 7/8 2011:


Hals: -1 cm
Överarm: +-0

Underarm: +-0

Byst: -4 cm

Under byst: -1,5 cm

Midja: +-0

Mage: -2 cm

Höfter: -0,5 cm

Lår: -2 cm

Knä: -2 cm

Vad: -0,5 cm


Totalt har jag tappat: 13,5 cm


Som ni ser så har jag inte tappat så mycket denna månad :(

Det gör mig lite ledsen men ändå så ska jag nog inte hänga upp mig på det...

Jag ska ta nya tag och se om det ändrat sig nåt tills nästa månad istället ;)


MEN! Om man bläddrar tillbaka i min lilla bok som jag har där jag skriver upp vikt och mått i och kollar hur stor jag var innan operationen så har det hänt en hel del!


Se här!

Här är mina tappade cm sedan den 20 mars 2011:


Hals: -5 cm (på bara halsen!)
Överarm: -9,5 cm

Underarm: -5 cm

Byst: -22 cm (inte konstigt kanske att mina bh:ar är för stora?)

Under byst: --18,5 cm

Midja: --17 cm

Mage: -36 cm (stooor skillnad!)

Höfter: -24,5 cm

Lår: -18 cm (fasen vilka lår man hade)

Knä: -8,5 cm (tycker jag låter helt omöjligt)

Vad: -9 cm (kanske man snart kan komma i några fina stövlar då?)


Totalt (under 5,5 månader) har jag tappat otroliga: 173 cm
När jag räknade ut detta blev jag helt chockad!
Det är inte många cm kvar innan man tappat 2 meter på sin kropp...jag säger bara JISSES!


Jag blev nära på äcklad av hur jag en gång sett ut...

Hur har man orkat gå och bära på all denna onödiga kropp???

Nej jag vet inte! Men jag är såååå glad att den är borta nu :) och mer ska bort!

Saknar inte mina tappade cm ett enda dugg faktiskt! :D

Känner mig bara glad och lycklig!

Kram på er!   

Av Sussie - 6 september 2011 15:16

Tänkte jag skulle våga ge mig på att experimentera lite i köket idag...
Det är inget jätteavancerat recept detta men ändå...JAG har gjort det utan hjälp! :) *stolt*


Som sagt det är inget jätteavancerat och det säkert MÅNGA innan mig som gjort detta men jag kallar den ändå "Pastalåda ā la Sussie"...hoppas ingen stämmer mig för det! ;)


Pastalåda ā la Sussie

Mängd får ni bestämma själva beroende på hur mycket ni ska göra


Hackad lök (röd eller gul)

Fullkornsmakaroner

Krossade tomater med vitlök och örter

Vitlöksklyftor

Fetaost

Mozzarella

Salt och kryddor


Gör så här: Sätt på ugnen på 175 grader. Koka pastan! Fräs löken lite lätt och tillsätt sedan de krossade tomaterna. Pressa ner vitlöken och rör om. Tillsätt salt och valfria kryddor.

Skär fetaosten i tärningar och mozzarellan i skivor.


När pastan kokat klart häll av vattnet och häll pastan i en ugnsäker form och häll över tomatsåsen. Rör om!

Häll i fetaosttärningarna och rör försiktigt om.

Lägg mozzarellaskivorna ovanpå pastaröran och avsluta med tex oregano.


 

Såhär ser den ut innan den ska in i ugnen


Ställ in formen i ugnen och låt den stå där tills mozzarellan smällt.

Tar inte så lång tid så kolla gärna efter 5 min.


 

KLAR!

Nu är det bara att äta!


Smaklig måltid!







Av Sussie - 6 september 2011 11:57

En himla seg dag känner jag redan nu...
Tung i huvet, trött och har inte lust med nånting :(


Jag har mailat min lärare och påminnt honom om det han skulle maila mig iaf så får se när det kommer...

Jag har ingen lust att plugga och jag är bara sååå trött! :(


Måste upp till Apoteket sen och hämta ut nya Behepan och köpa nya D-vitaminer och Multivitamin Kvinna...det börjar ta slut och det är sånt som är skönt att ha köpt i tid så man hela tiden har hemma...det får inte ta slut!


Ska även tvätta idag...

Usch! Ingen lust med det heller...

Skönt att man inte har så mycket tvätt så det går snabbt!


Jag tycker det är JÄTTEROLIGT att fått sååå himla många läsare på min blogg :)

Finns ju massa sidor så man ska få fler "besökare" och jag har testat det för längesen på min förra blogg...men nu har jag typ lika många LÄSARE (skillnad på besökare och läsare) som jag hade när jag höll på på de där "hjälpsidorna" :D
Jag tycker det är jättekul! :D


Kram på er!   

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards