sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Smärta!

Av Sussie - 29 november 2012 16:11

Igår morse ringde jag min lillasyster som var ledig och jag hade inget att göra så jag åkte ut till henne och myste lite med min älskade systerdotter :p
Lika social som jag alltid är nu för tiden somnade jag på hennes soffa :p låg utslagen i 1½ timma tror jag :p
Vaknade 10 min innan min buss gick...skulle ju till stan och träffa Sofie ju...så var lite snabb där och sa förlåt till syrran för att jag somnade och så sa vi hej då!

Träffade Sofie och vi gick och satte oss och tog en Lååång mysig fikastund...först en sallad och sen efter att man smällt det tog vi även en kaka :p
Men oj så ont i ryggen jag hade! Jag kunde inte sitta still utan bytte ställningar hela tiden på min stol kände jag...
När vi väl skulle gå gick vi till apoteket för Sofie skulle ha nåt...hon sa då att jag skulle passa på att kolla på nåt åt min rygg så pratade med en där eftersom jag inte riktigt vet vad jag får äta och inte...men det var ju typ bara Pamol och sånt jag får äta nu...inte ens sånadär krämer mot smärta får jag ta utan läkares godkännande :s
Men så sa hon att det finns ju värmedynor...
Vi gick och kollade på dom och det fanns en sån där klassisk ni vet som man värmer i micron och lägger där man har ont...men jag sa att ska jag ha den måste jag ju ligga på mage för att den ska ligga kvar...och just nu kan jag ju inte ligga på mage eftersom jag får så himla ont då...
Då hade hon en annan som man kunde knyta om kroppen...den kostade nu 299 kr (ord. 349 kr) så jag sa att jag vill ringa gubben och kolla så det är ok att jag köper den...
Ringde upp min älskling som sa att om det är nåt som kan hjälpa mig mot min oerhörda smärta så ska jag köpa den!
Jag stod och velade ett tag men kände att jag kan inte ha det såhär som jag haft det nu med min rygg så jag bestämde mig för att köpa den!

När jag betalat den blev jag helt konstig :s
Var tvungen att sätta mig på en stol och Sofie kom fram till mig och hjälpte svalka mig för jag blev helt genomsvett!
Sen fick hon hjälpa mig upp och hålla i mig när vi gick ut...
När vi kom ner till T-torget kände jag bara att jag MÅSTE kräkas! Vi ställde oss bakom en korvmoj och jag lutade mig mot ett träd och försökte andas medan Sofie masserade mig lite...jag blev jättedålig men jag kräktes aldrig!
Följde med henne till en butik hon skulle till och som tur var hade de en soffa så jag satte mig direkt i den och väntade på henne...
Sen tog vi en buss ner till resecentrum för att hon skulle ta tåget hem och jag min buss...
Mådde skit på bussen men hade Sofie i örat hela tiden!
När jag kom hem slängde jag in min värmedyna i micron och la den om mig...ååååh så skönt det var!!!
Hade den på mig under hela kvällen (värmde om den ett anal gånger) och det var det första jag gjorde i morse när jag gick upp...värmde min kudde och satte på mig den...den hjälper verkligen! :D
Men jag har fortfarande ONT! Men lindrigare!

Mina ÄLSKLADE syskonbarn kom hit igår en sväng med...Emelie och Leffan skulle iväg så vi tog deras barn under tilden :)
Baren hade det jätteroligt! Men så blev våra minsta trötta och då blir de ju som barn blir...mina syskonbarn fick inte leka med deras leksaker och så...syrrans minsta blev förståss ledsen så jag fick gå in några gånger och säga åt dom att de får ju leka med deras leksaker när vi är där då får även de leka med deras när de är här!
Syrrans minsta är ju bara 2½ så hon är ju inte så gammal...och trött var hon med! Men åååh så mysiga de är alla :D
Minstingen kommer ju även hit en dag nästa vecka och ska sova hos moster :p ska bli MYYYYS! :)

Nu kom Älsklingen och barnen hem...så nu blir det STÄDA!!!

Ta hand om er!
Kram kram

 
 
Ingen bild

Tagge

29 november 2012 16:40

Hoppas din rygg blir bättre med värmedynan och att allt annat blir bra. :-)

Sussie

29 november 2012 16:41

Tack! Den hjälper iaf men det är hemskt jobbigt att ha denna smärta hela tiden :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards