sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 6 december 2012

Ensam...

Av Sussie - 6 december 2012 11:24

...ja hemma alltså!
Barnen är på dagis och i skolan och gubben är på kurs så på dagarna är jag ensam hemma med mina missar och Teddy :)
Rätt skönt ibland...men ibland känner man sig ensam faktiskt...men jag passar på att vila/se på tv och göra sånt jag vill göra när jag är ensam typ rensa och så :)
Idag har jag slappat till tv:n en stund och tjuttrat med lillasyster i telefon och sen passade jag på att ta en lång varm dusch med! :p Gud så skönt det var! :D
Nu har Sebbe kommit hem med en kompis så nu är man inte helt ensam längre hehe, och snart kommer älsklingen hem med :)

I tisdags kom min lilla snutta hit...syrran och svåger skulle till Ullared igår så jag fick ta hand om den minsta snuttan medan de stora barnen var hos deras pappa.
Gud så rar hon är den där lilla ungen! <3


 

Hon hade väldigt svårt att koppla av på kvällen men hon bara ÄLSKAR min gubbe så han fick prova och hon somnade rätt snabbt i hand famn <3


 

På väg till dagis för att hämta tjejerna


Det var ju inte lite snö som kommit!
Jag körde fast med vagnen och blev TOKIG! Hade 3 barn som frös och gnällde och en hund som bara skulle hälsa på den andra hunden som kom bakom så jag hade problem kan jag säga!
Men som tur var var Sebbe och gubben klara hos tandläkaren precis då så de kom och hjälpte mig!
Sebbe tog Teddy, gubben tog vaknen och Mira och jag tog Stephanie som var JÄTTELEDSEN för hon tappat nappen...


 

Moa sitter i snön


 
MASSOR med snööö! Hemskt att gå där de inte skottat! Men just den här vägen var väldigt fin ändå! :)


Det här med min vikt och min mage nu då...
Ja jag har börjat gå upp LITE nu iaf! Jag är i 5:e månaden och gått upp 0,5 kg! Och då menar jag efter att jag gått upp 6 kg och tappat dom så har jag nu bara gått upp 0,5 kg sen vikten jag hade när jag blev gravid!
Det syns inte mycket på mig än...

Har jag kläder på mig ser jag ut såhär:

 


Men drar jag upp tröjan ser jag ut såhär (känsliga läsare varnas):

 

Usch vilken hemsk bild ser jag nu men den bjuder jag på!


Usch nu mår jag illa och har ont i magen...bäst att jag lägger mig en stund...jag som tänkte skriva lite till men det får jag ta sen!
Ha de bra nu!

Kram på er!

 
 
Ingen bild

Tagge

6 december 2012 12:07

Ja en liten bebis mage ser jag. ;-)

Sussie

6 december 2012 13:03

Ja den finns där om man bläddrar och letar lite HAHA! ;)

 
Ann

Ann

6 december 2012 13:11

Ser att ni väntar bebis! Stort grattis till er!

http://saknadenattblimamma.blogg.se

Sussie

6 december 2012 13:57

Japp! Det gör vi! Tack! :)

 
Maria

Maria

6 december 2012 16:39

När du får en stooooor bebismage sen får jag fota den :D

http://crazymindscrazy.blogspot.se

Sussie

6 december 2012 16:40

Det ska jag göra jag lovar! :D
Men känns inte som att jag kommer få nån stor mage :(

 
Maria

Maria

6 december 2012 16:42

Det vet man aldrig, du har bara gått knappt halvvägs ;) den växer mest mot slutet och det kan gå as fort!

med minimannen gick jag och såg knubbig ut bara till v.25 typ sen fick jag GIGANTISK mage!

http://crazymindscrazy.blogspot.se

Sussie

6 december 2012 16:44

Åh vad mysigt! :p
Jag vill med! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards