sussisviktblogg

Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Vecka 20,julbak m.m

Av Sussie - 16 december 2012 20:28

Enligt alla appar utom EN går jag in i vecka 20 IDAG!
Nu har jag alltså gått halvvägs! :) bara lika länge till nu då hehe...men gud så fort det går nu...

Bad Roger ta lite kort på mig nu ikväll...det syns ju inte mycket på mig när man ser mig att det är en liten där inne men eftersom jag gjort GBP-operationen så har ju det medfört att jag har endel häng på magen..."lyfter" man upp den så har jag en liten bula där nere ;) HAHA!

Jag vet att häng inte är vackert för vissa av er men jag är sååå stolt över att ha gått ner så pass mycket i vikt som jag gjort och att man då fick lite häng med på köpet det tar jag! Sen vad NI andra tycker om det det ger jag blanka FAN i ärligt talat!


 

Här ser ni! Rätt så mycket häng men en liten kula syns där nere ändå ;)


 

Här är en närmre bild på magen...där ser man ju iaf kulan...där inne är min bebis! <3


Var tvungen att ringa min mamma idag med...jag har ju berättat för er att jag gick upp nästan 6 kg i början av graviditeten...och sen tappade jag dom när jag fick mina magsmärtor...
Idag vägde jag med MED kläder och EFTER frukost och hade knappt gått upp sen jag vägde mig sist...så nu totalt har jag gått upp 1,9 kg sen jag blev gravid och är i månad 5. Var tvungen att ringa mamsen då och fråga om det var ok att ha det så...
Man blir ju så nojjig för allt! HAHA!


Veckan annars har varit fullspäckad med möten, lussefirande på dagis, julbak och shopping!
Var i Ullared i onsdags och handlade julklappar och lite annat smått och gott....MASSOR hittade vi! :p
I fredags bakade vi pepparkakor tillsammans med barnen...


 

Den blonda nere i hörnet är inte vår! Det är Fabians kompis som hjälpte till!


Lördag till söndag var barnen hos deras mor och Gubben och jag blev barnlediga!
Vi passade då på att slå in alla julklappar till barnen...det blev endel kan jag säga! Och gubben sa att han inte är bra på att slå in paket så han slog in 3 st...de som de ska få på morronen av "Tomten"...resten slog JAG in själv!
Jag bakade även en sats med Rocky Roads :p


 

Här är vårt berg med julklappar! Tog upp hela vår dubbelsäng :p


I morse passade jag på att fixa mysfrukost åt mig och gubben medan han var ute med Teddypojken...


 
Anledningen till att jag inte tände tre ljus på staken var att jag ville göra det ikväll när barnen var med! :)


Sen kom barnen hem strax efter kl 14.
Dagen med barnen har varit jättebra måste jag säga! Jag brukar alltid vara arg när de kommer hem från deras mamma...inte på barnen utan av andra orsaker som bara de närmaste vet om...
Men idag hade jag inget att klaga på så (ett par småsaker bara men inget som var värt att bli så arg för), barnen var hungriga så gav dom lite rester vi hade kvar sen igår och så sa vi att vi gör nån god mat till kvällen istället :)
Sen ställde jag mig och kokade knäck! Moa och Mira hjälpte mig att lägga ut formarna på plåtarna :)
Gjorde 2 satser så det blev många goda knäck :p


 

Mmm...barnen ÄLSKADE dom! :p


När knäcken var klara var det dax att ställa sig och koka risgrynsgröt med!
Gjorde en STOR sats!
Kände för att ha en god 3:e advents kvällmat med barnen idag :) Så de fick gröt, julknäcke och frukostknäcke med ost och smörgåsgurka på och förståss 3 tända ljus på staken :)


 

Myyyys!!! <3


Nu ligger barnen! Moa och Mira sover redan...var precis inne och väckte lilla Mira för att ge henne lite hostmedicin...hon hostar som jag vet inte vad :( men nu sen jag varit inne har det varit tyst! :) Hoppas hon kan sova ordentligt inatt nu!
Jag är trött idag! Så jag sa till gubben att det blir en tidig kväll för oss ikväll om det är lugnt för honom...
Vi försökte se en film på datorn igår när vi lagt oss men tror inte ens vi såg 10 min av den innan vi sov båda två :p så jag sa att vi kanske kan göra ett nytt försök ikväll :p
Nästa helg ska jag förhoppningsvis flytta hit mina saker med så då får vi TV på rummet med :p då kan vi se på TV istället för på datorn när vi ligger i sängen :p

Hoppas ni haft en mysig 3:e advent alla vänner!
Kram på er!

 
 
Ingen bild

Tagge

16 december 2012 21:09

Du ska va stolt över att gått ner så mycker (mer än jag gjort fy på dig ;) )Och att en del inte gillar hänget som du säger det är bara att skita i bättre med lite häng coh va friskare.

Sussie

16 december 2012 21:27

Hihi visst är jag busig ;)
Du har varit grym du med trots att jag gått ner mer ;)
Vi ska vara stolta över oss själva och vårt häng! :p

 
Emily

Emily

19 december 2012 18:40

Hej! :) kul att läsa din blogg. Ska nämligen också opereras i januari, så är lite nyfiken.
Hur länge sen gjorde du din op?
Har dessutom en stor dröm om barn, hur lång tid efter blev du gravid? :)
Du behöver inte svara på detta men hur mycket har du gått ner under denna tiden? O vad va din vikt innan operationen? :)
Har en fråga kvar haha, va de svårt att gå ner dem kilona man tvunget måste gå ner innan op?
Mvh emily http://emzzannn.bloggplatsen.se/

http://emzzannn.bloggplatsen.se

Sussie

20 december 2012 00:28

Hejsan!
Kul att du läste min blogg och jättekul med dina frågor :)
Jag har inget emot att svara på dom! :) Bara kul att kunna "hjälpa till"! :)
Först vill jag säga grattis till din op! Hoppas allt ska gå bra för även dig! :)

Nu till frågorna och svaren på dom!

Hur länge sen gjorde du din op?
Jag gjorde den 26:e april 2011 så lite drygt 1½ år sen.

Har dessutom en stor dröm om barn, hur lång tid efter blev du gravid? :)
Jag blev gravid i augusti i år så det tog ju alltså 16 månader. Jag slutade med piller den 1:a maj och så ca 4 månader efter det blev jag gravid :)

Du behöver inte svara på detta men hur mycket har du gått ner under denna tiden? O vad va din vikt innan operationen? :)
När jag vägde som mest vägde jag 167,4 kg, jag HAR varit nere på 89,8 så totalt har jag alltså gått ner 77,6 kg :)
Men nu när jag är gravid så har jag gått upp så nu väger jag ca 92 kg ;)

Har en fråga kvar haha, va de svårt att gå ner dem kilona man tvunget måste gå ner innan op?
Njae, det som var svårast var ju att hålla sig till flytet...jag levde på flytande i 6 eller 8 veckor innan op, den första tiden sa jag att jag fick äta ETT mål om dagen och resten flyt men de 2 sista veckorna åt jag INGET mer än flytande. Det var en hemsk tid hehe men inget jag ångrar idag :) Man får härda ut helt enkelt! :)

Jag önskar dig LYCKA till med din op och jag hoppas få höra från dig igen! :)
Ta hand om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussie - 1 november 2020 23:46

Jag har aldrig varit mycket för InstagramMen när man har eget företag har jag märkt att det är en bra sida att "synas" på.Är du intresserad av naglar? Fina fransar? Ögonbryn?Gå gärna in och se mina bilder på instagram. Följ mig gärna! Jag är certifie...

Av Sussie - 1 november 2020 23:17

Hallå där!  Efter 3 1/2 år är jag nu tillbaka igen! Mitt liv är helt annorlunda nu än sista gången jag skrev.Tex:  Sommaren 2017 flyttade jag och min familj till ett hus på landet... Januari 2018 utbildade jag mig till Nagelteknolog och börjad...

Av Sussie - 5 februari 2017 22:05

...det är ju så det är här i livet..!Ibland är livet på TOPP! Och ibland känns det som att allt bara är BOTTEN!Min psykiska hälsa är väl lite sisodär just nu måste jag säga...jag försöker hålla huvet högt och inte visa hur dåligt jag mår vissa dagar....

Av Sussie - 24 november 2016 21:43

Nu är det ett tag sen jag skrev igen...det är den där tiden som inte räcker till...Jag önskar att dygnet hade en sådär en 5-6 timmar till så jag hann göra mer!Det är VÄLDIGT mycket jobb för oss nu...gubben och jag ses typ ALDRIG känns det som :/Det s...

Av Sussie - 1 november 2016 19:33

Jag mår så bra när jag får vara igång..! När jag får fixa i hemmet och göra fint...då mår jag bra!Jag är i full gång med att göra om här hemma..! Vardagsrummet/sambons och mitt sovrum är nu klart :pTycker själv att det blev jättebra! :p        ...

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards