sussisviktblogg

Alla inlägg under februari 2011

Av Sussie - 10 februari 2011 12:30

Nu kommer det en liten snabb uppdatering...
Den här veckan har jag inte kunnat göra så mycket då jag blev inlagd på sjukhuset i måndags efter att ha fått en akuttid på vårdcentralen...i onsdags blev jag utskriven och fick åka hem! :)

Gått ner lite i vikt under min sjukhusvistelse då jag fått leva på dropp men nu har jag gått upp lite igen efter att ha börjat äta...
Men nu är det nya tag som gäller!

Nu mår jag bra igen och ska njuta så mycket jag bara kan av det :p

Idag blev det en promenad från skolan och hem istället för att ta bussen. Jag har tappat mycket energi denna vecka då jag bara legat men jag ska komma igång igen :)

Ha de bra!

Av Sussie - 10 februari 2011 12:15

Åkte till vårdcentralen till 8 då labbet öppnade och skulle lämna prov...de tog massa prover...3 olika rör med blod plus urinprov...så nu har jag lite ont i armen...den spänner lite om man säger så...

Av Sussie - 10 februari 2011 12:15

Nu är det nära på 2 veckor sedan jag var och tog prover inför min ev. operation.

Har fortfarande inte hört nånting och läkaren skulle höra av sig förra veckan till mig.

Ringde upp min vårdcentral och frågade var provsvaren var nånstans och hon sa att hon skulle be min läkare höra av sig till mig i morgon.
Det kunde bli antingen via post eller telefon.

Jag hoppas att jag får min remiss nu!

Annars blir jag riktigt förbannad kan jag säga. Jag är nästan helt säker på att mina prover inte visade nånting galet.

Och är jag frisk och allting är normalt så tycker jag inte de kan neka mig en operation.

Så nu sitter jag och håller tummarna för mig själv!

Av Sussie - 10 februari 2011 12:15

Idag ringde min läkare från vårdcentralen och berättade att hon skickat en remiss till en kirurg om en ev. operation.

ÄNTLIGEN kände jag!

Jag som kämpat i så många år nu för att få igenom en operation och allt jag behövde göra var att byta vårdcentral.
Tänk att det var så enkelt, eller typ iaf ;)

Jag fick remiss till 3 olika ställen

  • Dietist
  • Gym
  • Kirurg

Läkaren sa att det är viktigt för mig att komma igång med nån sorts träning.

Och får jag igenom en operation är det ännu viktigare då en snabb viktnedgång kan göra så man får ont i lederna.

Så det var väldigt viktigt att jag kom igång med träning!
Jag vill ju börja simma men just nu känner jag att jag inte vill visa mig i baddräkt.


Men när jag gått ner lite i vikt så ska jag fasen börja simma!
Det är nåt jag verkligen vill göra :)

Nu är det bara hålla tummarna för att kirurgen ska utreda mig ganska snart och sen säga att han vill ge mig en operation.

Håll tummarna för mig är ni snälla!

Av Sussie - 10 februari 2011 12:15

När jag kom hem idag hade jag fått brev från sjukhuset.

Ska på möte där den 15/11

Tänk att man är igång nu iaf, bara hoppas att väntetiden inte är så lång nu som den har varit. Vet folk som fått vänta i 2 år på en op.
Men hoppas jag har tur att inte behöva vänta så länge.

När jag öppnade brevet och läste vad det stod blev jag väldigt glad samtidigt som jag blev väldigt rädd!

Tårarna sprutade ur ögonen på mig och jag grät en bra stund.

När jag skrivit med vänner på fb som faktiskt gjort denna op och de sa att väntetiderna minskat betydligt höjs mitt hopp ännu mer att det snart faktiskt kan vara min tur :)

Åh jag bara hoppas!

Av Sussie - 10 februari 2011 12:00

Sitter här och kollar på "Biggest loser Sverige"

Jag beundrar dom verkligen!

Gud vad de kämpar på bra, och jag kommer inte ihåg vad han hette men han som vägde över 200 kg, RIKTIGT BRA KÄMPAT!

Jag skulle aldrig orka haha! Jag har alldeles för ont i mina leder för att jag skulle orka det med min vikt.
Jag väger många kg mindre än den killen men har så pass ont i mina fötter, ben och rygg så jag skulle faktiskt aldrig orka.

Men riktigt bra jobbat allihopa i Biggest loser Sverige!

Kämpa på!

I morgon ska jag till läkaren och jag ska ansöka om min op.

Hoppas på det bästa!

Nu är reklamen slut så ska fortsätta heja och fälla glädjetårar för alla härliga människor som är med och kämpar mot sina extra kilon! :)

Av Sussie - 10 februari 2011 12:00

I morse var jag JÄTTENERVÖS!

Jag mådde illa av nervositeten...så mycket tycker jag om läkare haha!

Iaf...när man väl var där var det inte lika farligt...

De kollade blodtryck, hjärta och lungor och allt var normalt...vilket jag redan visste eftersom jag varit rätt mycket hos läkare och skit det senaste året...

Däremot ville hon att jag skulle ta andra prover som är bra om de tas på fastande mage...så ska dit i morron bitti igen och lämna fler prover...
Så skulle hon höra av sig nästa vecka om provsvaren och följderna...

Läkaren var trevlig...däremot tyckte jag inte riktigt hon visste vad hon pratade om...

Hon var tvungen att fråga kollegor om hur hon skulle göra osv....

Visst det kanske man måste ibland men när hon ville skicka mig till diabetessköterskan undrade jag ju lite eftersom jag inte har diabetes...


Och de prover jag ska lämna i morron är just socker och ämnesomsättning och så...och de proverna lämnade jag förra året på min gamla VC och jag vet att det inte är nåt fel på dom värdena...

Eller det var inte det då iaf...

Men hon skulle iaf kontakta mig nästa vecka med provsvar så får la hoppas hon har positiva svar och följder...

Nu ska jag banne mig ha en remiss! Det bara är så!

Av Sussie - 10 februari 2011 11:45

Om bara några dagar ska jag till läkaren och ansöka om en operation.

Jag är LIVRÄDD kan jag lova!

Jag tycker inte om läkare eller nåt som har med vård/sjukhus att göra och det bara knuter sig i magen när jag tänker på att det bara är ett par dagar kvar nu.

Jag har även tänkt massor på operationen (om jag nu skulle få nån)

Det här att bli sövd skrämmer mig som bara den!

Tänk om man blir sövd men ändå känner allt de gör och inte kan säga till.

Det är antagligen inte möjligt att det kan bli så men TÄNK OM!

Jag är himla nervös men samtidigt hur glad som helst för att de ska "utreda" mig och skulle jag bli beviljad en operation är det en dröm som slår in.

Men samtidigt är jag rädd och orolig att nåt ska gå fel.

Ville bara dela med mig av mina tankar!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards