sussisviktblogg

Alla inlägg under februari 2011

Av Sussie - 10 februari 2011 10:15

Jag är en tjej som funderat på att göra en viktoperation i många år men aldrig riktigt orkat kämpa för att få det.

Jag har varit på vårdcentraler och sagt min önskan men de har avrått mig från att göra en operation och sagt att jag istället ska ringa till deras psykolog de har på vårdcentralen och be om att få gå och prata.

Som om de skulle hjälpa mig att gå ner i vikt?

Efter att jag försökt få hjälp men bara ignorerats så har jag tappat lusten att ens försöka igen, tills idag!

Jag bytte vårdcentral eftersom man idag kan ha vilken vårdcentral man vill och så har jag haft kontakt med dom ett par gånger och de sagt att jag ska vända mig till dietisten de har.

Skulle börjat på ett program de hade men så blev det tyvärr inget med det så ringde idag igen och sa som det var -att jag vill göra en viktoperation.

Nu har jag ÄNTLIGEN fått en tid hos en läkare och de sa till mig att "det är klart du ska få hjälp"

Jag hoppas verkligen att det är min tur nu!

Ska som sagt träffa en läkare nästa vecka och så får vi hoppas att hon sätter mig på väntelistan för en operation!

Skulle jag få denna operation så skulle det vara en dröm som slår in!

Jag har så ont i mina fötter, ben och rygg så jag vet inte var jag ska ta vägen ibland.

Jag är trött på att folk kollar snett på mig och jag vill bli behandlad som alla andra.

Att vara överviktig och folk kallar en "fetto" är det mest kränkande och sårande som finns.
De som är överviktiga vet om det själva och behöver inte bli påminda om det!

Tyvärr dömer folk människor efter deras utséende och det är så fel!

Personligheten sitter inte på utsidan!

Nån som gjort en viktoperation som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Vill oxå gärna komma i kontakt med nån som kanske ska göra den.

Känner några som gjort en Gastric Bypass och de har tappat hur mycket som helst i vikt och de mår jättebra!

Nu har jag berättat vad denna blogg kommer att handla om och jag kommer skriva en fortsättning efter att jag varit hos läkaren nästa vecka för att berätta vad de sagt och hur det kommer att bli!

Hoppas ni följer med mig på min kamp mot kilona!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards