sussisviktblogg

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Sussie - 16 mars 2011 20:45

Min andra dag på LCD...
Igår gick det riktigt segt...usch vad äckligt det var och jag höll på att spy flera gånger...
Men så sa min mamma att jag får försöka koppla bort tankarna och inte tänka på vad jag dricker...så testade och efter ett tag gick det bättre :)

Så första drinken fick jag ner med hjälp av en kanna vatten...men andra påsen behövde jag bara en halv kanna ;)
Det går lättare för varje påse jag tagit hittills :D
Faktiskt så går det lättare om man håller handen över öppningen när man dricker (jag dricker ur sugrör) man känner då inte lukten av det och då går det lättare...medan jag dricker måste jag andas genom näsan, då får jag inte kväljningar och det vänder sig inte på samma sätt då :)
Det var ett litet tips till andra som kanske med har svårt för såna där drycker ;)
Idag har jag varit och handlat lite olika smaker så ska testa mig fram...

Modifast vanilj testade jag och den var faktiskt riktigt god...iaf de första klunkarna eller sipparna som jag tar...sen blev det rätt äcklig...eftersmaken smakar sockerkakssmet tycker jag...den blev nästan FÖR söt bara för det...men den gick ner...det sista fick jag svälja ner med några klunkar vatten :)

Kvällsmaten blev LCD-soppa potatis- och purjolöksmak tror jag det var...den var rätt smaklös men den gick ner utan några otäcka miner i mitt ansikte ;)

Just nu känner jag att jag kommer klara detta utan större problem :) känns riktigt skönt!
Men jag räknar ner dagarna kan jag säga ;p
Det är MÅNGA dagar kvar...!

Min storasyster kom hem med mina katter idag...hon har ju haft dom medan jag var nere hos mamma och åkte på mötet.
Jag bad henne ta lite i mina skåp som behöver hemma hos sig...så rensat frysen, kylen och skafferiet nu :)
I morron kommer lillasyster och hämtar resten :)
Detta är just för att jag inte ska KUNNA äta nåt de här veckorna...man vet ju aldrig om man inte kan motstå frestelsen när begäret blir för stort...
Det enda jag ska behålla själv (det var min storasyster som sa att jag skulle behålla) är nyponsoppapulver...
Jag får ju ganska lätt blodsockerfall och då sa hon att då är det bra om det finns nånting hemma om jag MÅSTE ta nåt snabbt...
Men det hoppas jag att jag ska slippa :) men kanske bäst att ha hemma ifall att det skulle hända...

Känns bra att vara hemma igen och få vara med mina bebisar :)

När tåget landade på hemmaplan gick jag ner till min mormor en sväng och hälsade på :)
Hon är så glad för min skull att jag fått tid till den här operationen...vi har ju kämpat så länge nu för att få hjälp och nu är det äntligen på G och mormor är jätteglad :D
Mormors karl skjutsade hem mig så jag slapp ta bussen med min tunga väska...

När jag kom hem lämnade jag av väskan och sen gick upp till apoteket och hämtade ut recept och köpte ju då lite ny "mat" till mig...


Barsen är inget jag ska äta länge eller ofta...men nån gång sådär nu i början vill jag ha som jag kan variera med :)



Köpte även alla tabletter jag ska äta...Cerazette är ju mini-piller men de fick vara med på bild de med eftersom jag hämtade ut de med ;)
Brist på D-vitamin hade jag ju så det skulle jag köpa och även Vitamineral Kvinna skulle jag börja med redan nu sa de...
Behepan fick jag på recept och skulle börja med redan nu innan op då jag har brist på B12...
Omeprazol ska jag ju inte äta nu utan det börjar jag med dagen innan operationen och sen skulle jag äta det en månad efter operationen men hämtade ut det för att ha det hemma...
Det enda jag inte hämtade ut är sprutorna med blodförtunnande...det tar jag närmare op-dagen sen tänkte jag...



Sådär då har man fått ut 2 bilder i bloggen iaf ;) haha!
Många säger att det är roligare att läsa en blogg med bilder och inte bara text och så kanske det är :)
Inte för att jag hade några roliga bilder då kanske hehe ;)

Senare sen kanske det även kommer en bild på lilla jag ;)
Men det får ni nog vänta med ett tag till iaf ;p

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards