sussisviktblogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Sussie - 11 mars 2011 16:30

Nu är det snart dax!
Bara helgen kvar så ska jag åka till sjukhuset på möte...jag är nervös men samtidigt förväntansfull...livrädd för att bli nekad men samtidigt livrädd för att få ett "Ja".

Kollade förståss på "Kalla fakta" igår...
Att man får hänghud vet jag ju...det är ju inget nytt att man får efter en sån operation men faktiskt så tycker även jag att man ska få en operation och ta bort den huden när man gått ner så pass mycket i vikt...
Jag tycker inte att vården ska "bråka" om den saken och säga nej...

Sen efter att ha hört Lindas historia så började man ju tänka...
"Tänk om samma sak händer mig?"
Jag har funderat massor och jag har skrivit ner frågor som jag sa att jag skulle göra...
Ska ställa dessa frågor på sjukhuset på måndag...
Jag tycker så synd om Linda (och alla andra som det gott fel för).
Alla bloggar man läser så står det ju att man mår så bra...vilket jag tror att de FLESTA gör! Men så finns det ju självklart de som det gått snett för :(
Alla jag känner som gjort den här operationen säger med att det är det bästa de gjort och de mår prima...men det finns ju som sagt de som inte mår bra efteråt...

Samtidigt så är det ju ett val man gör (som alla skriver överallt) och så är det ju visserligen...men ändå så kan jag inte sluta tänka..."tänk om"...
Många "tänk om" som snurrar i mitt huvud och gjort hela tiden...men samtidigt så har jag varit väldigt glad och förväntansfull ang detta...

Vi får se helt enkelt...

Av Sussie - 9 mars 2011 20:00

Nu är det bara 5 dagar kvar till mötet i Skåne...
Har köpt tågbiljetter för att åka till mamma på söndag och så ska hon köra mig ner på måndag...
Nu har mamsen blivit sjuk och legat i feber i snart en vecka och andra där nere har fått feber som hållt i sig i veckor så hon vet inte om hon hinner bli frisk tills på måndag...

Igår fick även min bror feber och han bor ju tillsammans med mamma så är inte han frisk till söndag så kanske jag inte heller kan komma för det är ju onödigt att de smittar mig ju...

Mamma kände sig lite bättre idag men ändå hade hon feber så får iaf hoppas att det är på bättringsvägen...
Om mamma inte kan skjutsa mig så skulle min svåger ställa upp och köra mig så det var ju snällt :)
Men han ville ju inte följa med på mötet och jag vill ju inte gå själv så helst vill jag ju ha med mig mamsen ;)

Vi får helt enkelt se hur det blir om några dagar...huvudsaken är ju att jag kommer till Skåne på måndag ju :)

Idag har jag tagit en långpromenad...sket i bussen idag och gick ner till stan och mötte en vän och vi hade sällskap ner till skolan :)
Så idag blev det en promenad äntligen! Ville gått hem med men då regnade det så fick skjuts :)

Ha en bra kväll!

Av Sussie - 6 mars 2011 13:00

Jag har startat nedräkningen ;)
8 dagar kvar till mötet i Skåne...jag känner nervositeten i magen redan nu...

Den senaste tiden har jag börjat tänka väldigt mycket...vad som kommer hända och om jag ens kommer få operationen...
Jag är himla nervös för att få avslag...vad gör jag då???

Den 10:e handlar det om misslyckade viktoperationer på "Kalla fakta"...ska man våga se det???
Jag vill se det och se vad som kan hända samtidigt som jag är rädd för att jag ska bli så himla rädd för att genomföra detta efter att ha sett det.
Men tror ändå det är nyttigt att se programet...ska ha papper och penna framme för att skriva ner saker jag funderar över och ta med mig till Skåne och ställa frågor till dom...
Vill vara helt förberedd för detta möte! (vilket jag antagligen inte kommer vara ändå men kan ju iaf försöka)

Finns det nåt jätteviktigt jag bör veta inför operationen ni som gjort den?
Dela gärna med er om det isf :)

Ha en bra söndag!

Av Sussie - 2 mars 2011 13:30

I morse åkte jag upp till sjukhuset för att lämna in proverna som de frågade om från Skåne :)
Så nu är allt klart inför mötet i Skåne den 14:e mars :)

Prover lämnade, biljetter bokade...ja allt är klart! :)
Nu är det bara vänta på att dagarna ska gå med ;)
Men det ska nog gå ganska snabbt tror jag...snart är denna vecka slut och sen är det bara en vecka kvar :)
Jag har ju skolarbeten att göra så det räcker och blir över så jag är ju inte sysslolös direkt ;)

Av Sussie - 1 mars 2011 15:15

En vän till mig som gjort denna op kom hit idag och lämnade av lite flaskor som han inte behövde längre :)
Drycker han skulle dricka efter op:n. Antar att även jag måste dricka såna sen så jag fick dom för att testa och se vad jag tyckte om dom...

De heter Fortimel och jag testade att dricka ca 1 dl av en flaska och den var rätt ok faktiskt måste jag säga...
Jag har ju himla svårt för såna där flytande kosttillskott annars men detta var helt ok! Sen är det ju kanon att det var i olika smaker så man inte tröttnar lika snabbt :)
Testade chokladsmaken idag...i morron blir det att testa skogsbär får vi se hur den är :)

Nu ska jag snart ställa mig och göra en pastasallad :)
Men först måste jag plugga lite spanska! Har prov i morron så bäst att plugga lite ;)

Tack för flaskorna!!! :D

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Ovido - Quiz & Flashcards