sussisviktblogg

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Sussie - 11 november 2011 21:16

Kom på att jag glömde berätta en sak förut...

I morse när jag skulle klä på mig så tog jag ett av skärpen jag köpte i Ullared när jag var där för en månad sen...
Jag fick ganska direkt knäppa skärpet i sista hålet...men idag när jag skulle knäppa så fanns det inga hål att knäppa i...som tur var är det ett flätat skärp så jag kan även knäppa i flätningen och inte bara i läderremmen längst ut där hålen är :)
Men på en månad har mitt skärp blivit förstort! :D
Det är ju iaf nåt positivt i min stillastående viktperiod ;D

I morron bitti ska jag försöka komma ihåg att mäta mig...det var nog en månad sen sist nu tror jag så dax igen :)
Får se om jag tappat några cm trots att man står still på vågen...*spännande*

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram på er!   

Av Sussie - 11 november 2011 18:04

Visst är det UNDERBART! :p
Jag tycker iaf det! :)

Min dag har gått i ett!
Det första jag gjorde i morse var att ställa mig på vågen, precis som jag gjort nära på varje dag sen i september då jag stannade i min viktnedgång...
I morse hade jag gått ner!!! :D
Hoppas det håller i sig nu bara så jag får rapportera in ett MINUS i utmaningen jag är med i! :D

Jag gjorde iaf iordning mig och GICK in till stan där Linda och Enzo mötte upp mig :)
Hem till Linda och åt frukost, för det hade jag inte gjort hemma eftersom jag har svårt att äta så tidigt på morronen.
Sen ner till skolan och pratade med läraren...jag kände att jag inte kunde göra prov idag för jag förstod inte helt tyckte inte jag så vi gick igenom lite idag så nu hänger jag med lite mer :D
Så nästa fredag (senast) gör jag prov! Kanske gör det innan med om jag hinner få in allt i veckan som kommer ;)

Efter skolan följde jag med Linda när hon skulle jobba lite snabbt...medan hon jobbade hade jag hand om Enzo...han fick strosa omkring och kissa lite under tiden ;)
Sen åkte vi och handlade...Vi handlade på Willy´s där jag bor...smidigt och bra för mig när jag skulle hem sen ;)

När jag kom hem gick jag ner till grannen och hämtade mitt tvättlås och gick och bokade tid i grovtvätten, kastade sopor och sen till Pressbyrån för att köpa ett frimärke och lägga på ett brev...

När jag sen kom in efter det ringde jag min vårdcentral för att ta reda på mina provsvar...men min läkare var inte där så de skulle be henne ringa mig på måndag och säga svaren...
Det är ju B12 värdet jag är mest intresserad av...så jag vet om jag måste börja ta sprutor eller inte...

Så nu är allt gjort som jag skulle göra idag! :D

Vad skönt det är att få saker gjorda! :D
Underbart!

Ikväll blir det soffmys här hemma! :)
Vi ska se "Doobidoo"! Jag har köpt pepsi MAX och julmust light idag...jag vet inte om jag kan dricka julmust light...tänk om det inte är gott..?
Julmust ska ju helst vara den vanliga tycker jag men det kan man ju få dumping av så vågar inte testa...men hoppas jag tycker om lighten :)

Hoppas ni alla får en underbar fredagskväll!
Kram på er!   

Av Sussie - 11 november 2011 07:37

När jag var i skolan i onsdags satte Linda och jag oss och valde ämnen inför vårterminen...
Tror det kommer gå ganska bra faktiskt :) hoppas på det iaf ;)
När jag kom hem gick jag ut på nätet och fyllde i min CSN-ansökan oxå...så det enda vi ska göra idag är att gå ner till Kunskapstorget och lämna in våra ansökningar inför nästa termin så är allt klart sen! :)
Skönt så man slipper tänka på det nåt mer :) då är det bara skolarbetena kvar sen ;)

Idag är det meningen att jag ska skriva prov! Jag har inte pluggat mer än kanske 30 min igår :s
Men ska ta en promenad ner till stan och hem till Linda här snart så ska vi plugga lite ihop inför provet innan vi ska ner till skolan...
Jag har ett garanterat G i kursen och det är 3-4 prov i kursen så jag vet inte riktigt hur jag ska göra...
Proven är ju för att höja betygen, men jag är nog ganska nöjd med ett G så jag vet inte hur jag ska göra...
Kanske ska man ta G och fortsätta med de andra ämnena..?
Ska fundera på det...har ju lite tid på mig ;) kan ju göra provet nästa vecka om jag hellre vill det ;)
Men som sagt får se!

Nu ska jag göra mig iordning iaf...
Ha en bra dag!
Kramar!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards