sussisviktblogg

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Sussie - 7 december 2011 21:26

Här kommer ett väldigt onyttigt men gott recept!


Chokladdoppade kokosbollar


Ingredienser:
50 g smör
100 g kokos
1½ dl grädde
200 g choklad (jag använde Marabou mjölkchoklad men man kan även använda blockchoklad)

Gör så här:
Smält smöret och häll ner i en bunke.
Blanda i övriga ingredienser förutom chockladen -rör runt tills det är ihopblandat!

Rulla små bollar av smeten och lägg på ett bakplåtspapper. Ställ sedan in det i frysen och låt stå där i ca 1 timma.



Smält chokladen i ett vattenbad


   


Doppa och rulla bollarna med hjälp av en sked


 


Ställ in i kylen tills chokladen stelnat!


 


KLART!


Som sagt inte det nyttigaste godiset men mycket gott!
Men det är väldigt maffigt med så man kan inte äta massor av den...gör de så små ni kan för blir de för stora är det inte säkert att ni orkar en hel ens...speciellt inte om man är viktopererad!

Men tycker ni om kokos så är detta nåt ni MÅSTE testa! :p

SUPERGODA!

Av Sussie - 7 december 2011 17:58

Jag har ansökt om att bli testpilot för Braun Silk-épil 7 Dual Epilator...jag är en sån som rakar benen väldigt ofta...faktiskt flera gånger i veckan med hyvel, men så såg jag på en annan blogg att man kunde bli testpilot för denna snygga, praktiska sak som jag tror ger ett långvarit resultat så det rä ju helt klart värt att testa :p




Vill du med anmäla dig? Klicka här!


Mer information om Braun Silk-épil 7 Dual Epilator: Klicka här!


Lycka till! :)

Av Sussie - 7 december 2011 17:25

Konstigt att jag vaknar varenda morron av sms...
Visst är det konstigt...det var samma den här morronen...

Pilla frågade om jag skulle vara hemma och om hon kunde komma...självklart kunde hon det! Var längesen nu vi sågs...
Skuttade upp och fixade lite innan hon skulle komma...hoppade även in i en snabbdusch...precis när jag var klar ringde det på dörren...
Hade inte riktigt tänkt att jag skulle öppna i handduk men det var ju bara Pilla så vad gör det..? ;)

Vi satt och fikade och pratade...sen tänkte jag bjuda på lunch och Pilla valde min vegetariska böngryta...det är som chili con carne bara att jag har MASSOR med olika bönor i istället för köttfärsen...
Gjorde en STOR gryta för att ha i frysen...så nu har jag mat så jag klarar mig ett tag ;)

Pilla och jag satt och pratade julgodis och jag sa att jag ville göra en sak som jag fått recept på från Emelie och Leffan...
Pilla sa att vi drar till Maxi och handlar lite! Och det gjorde vi!

Så nu har jag så jag kan baka två olika saker...
Har slängt ihop en av sakerna än så länge! Just nu står det i frysen för att stelna innan man ska doppa det i smält choklad :p
Ger ut receptet här sen...och självklart en bild ;) (om jag lyckas med dom vill säga haha)

Nu ska jag sätta mig och se på nya "Irene Huss" filmen tänkte jag...Lasses sista film...och den sista Irene Huss för nu...hoppas på fler sen igen ;p

Min dag har varit bra! :)
Hur har er varit?

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards