sussisviktblogg

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Sussie - 12 december 2011 21:00

Dagens träning måste jag börja att berätta om...
Dagens träning fick bli promenad för mig...jag GICK ner till Linda, vi satt och pluggade, åt god mat, fikade och pratade och sen när vi var klara GICK jag även hem...så lite promenad har jag fått idag :)
Bättre att gå när man kan än att ta bussen ;)

Har julpyntat bloggen idag som ni kanske ser..?
Blir det lite julstämning när man kommer in här med ;)
Sen har jag även julpyntat mobilen med en ny ringsignal...
Nämligen denna:


Och tro inte att jag inte tycker om julen för jag ÄLSKAR julen men jag tycker även denna låt är lite kul sådär så därför fick det bli den ;p


Sen satte jag mig även och lyssnade på julmusik och slog in julklapparna...


 

Den gröna är Rasmus födelsedagspresent men slog in den med så den fick med stå under granen ;)
Han fyller ju den 11 januari :)


Får se hur länge julklapparna får ligga ifred under granen...min lilla Zingo brukar ju vara duktig på att leka med dom så kanske får ta bort dom sen...
Men de får ligga där ett tag iaf och se fina ut :)


Nu ska jag ge mig på en uppgift jag fått av min syster...får se om jag klarar det!
Kram på er!

Av Sussie - 12 december 2011 10:48

I lördags åkte jag och svåger Leffan till Mantorp och hjälpte min storasyster att flytta...vi tog hennes lägenhet och hennes karl (+ några tog hans) :)

Det gick snabbt att tömma Tessans lägenhet...hon bodde ju i min 2:a jag hade i Mantorp innan jag flyttade hit så det får inte plats sådär jättemycket!
Men nu har de köpt hus och barnen tycker det är jättekul! :)
Får varsitt eget rum och har gott om plats att leka på :) plus en ganska stor trädgård de kan spela boll på :)

Jättemysigt hus var det! :) Jag är lite avis måste jag säga ;)
Vill med flytta!


Men vi hämtade släpet kl 10 och lite efter 13 lämnade vi tillbaka det så det gick snabbt som sagt ;)
Men heeeelvete vilken träningsvärk jag hade igår morse när jag vaknade ;) och även idag haha!
Armarna säger AJ så fort jag försöker röra den i vissa vinklar ;)
Men det är skönt! Då vet man att det gett nåt ;)

Och vet ni mer då..?
Kevin, Robin och jag hade springtävling uppför trappan! :D
Robin 11 år var ju före oss redan innan så han kom ju först, sen kom JAG! och Kevin 8 år kom efter mig :D
Visst han kanske inte vågade springa förbi mig men jag måste säga att jag sprang rätt snabbt ändå i trappan ;p kändes skitbra! :D

Sen när vi var klara iaf så följde jag med Leffan hem och vi åt tacos med lillasyster och barnen :)
Var jättemysigt! :)
Förutom Denice då som låg på soffan och var sjuk i hög feber...lilla snuttan...så lördag-söndag sov jag på soffan med lilla snuttan och kollade till henne...
På söndagen var hon bra igen men idag har hon spytt så hon är hemma från skolan idag...
Stackars barn...varför MINA syskonbarn lixom..? ;)

När jag kom hem igår eftermiddag satte jag igång och städa! För det behövdes!
Inte klar än men det ser skapligt ut nu iaf...
Ska se om jag kan fortsätta i eftermiddag eller om det blir plugg då...
Vill ju bli klar med Religion B och Filosofin denna vecka...hoppas på att läraren kan säga på fredag att jag har VG i båda de ämnena...få är det bara Företagsekonomin kvar sen som vi fått lov att släpa efter med pga dessa omständigheter vi haft att göra med denna termin...

Nu ska jag borsta tänderna och vänta på att Linda ska höra av sig och säga att vi kan börja gå...
Ska GÅ en promenad till Linda idag och plugga företagsekonomi :)
Hälsa på Enzo med som inte heller är helt bra just nu :( stackars lilla vovven :(
Men hoppas han blir bra tills i morron!

Ha en bra dag på er alla underbara!

Presentation

Min BMI-mätare

Besökare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Mina tappade kilon


Från augusti 2010-mars 2011
-8,9 kg

Flytet
15 mars-26 april
-11,5 kg

Från op-dagen 26/4 2011
Maj: -16,9 kg
Juni: -4,1 kg
Juli: -2,8 kg

Augusti: -6 kg
September: -2,2 kg
Oktober: -1,2 kg

November: -0,3 kg

December: -1,6 kg

 

Ovanstående stämmer inte riktigt, antal kg stämmer men inte helt vilken månad jag tappat dom, varit dålig på att anteckna...
Men från och med NU ska det stämma! ;)

 

2012

Januari:

Februari:
Mars:
April:
Maj:

Juni:

Juli:
Augusti:
September:
Oktober:
November:
December:

 

Från detta till detta!

 

 

 

   

 

 

 

Viktbloggar!

Få fler besökare på din blogg

Viktbloggar - Dietguiden.com
BlogRankers.com
Blogg topplista - Superbloggen.se
BloggRegistret.se

Skapa flashcards